Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@04:01:00 GMT

◄ چرایی کثرت تصادف‌های رانندگی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۶۲۳۳

تین‌نیوز |  یوناتن بت‌کلیا* :

در کشور ما علاوه بر اینکه وضعیت جاده‌ها مناسب نیست شرایط بدتری نیز بر جاده‌ها حاکم است. خودروهایی که شرکت‌های خودروسازی داخلی آنها را تولید می‌کنند علی‌الخصوص پراید منجر به تصادف‌های زیادی در جاده‌ها شده است. اگر اکثر تصادف‌ها را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که بیشترین تصادف‌های جاده‌ای متعلق به این ماشین است که جان هزاران انسان را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارد نبودن جاده‌ها و خودروهای تک‌ستاره‌ای که از کیفیت لازم برخوردار نیستند، بیشترین مشکل را در تصادف و ترافیک جاده‌ها ایجاد می‌کنند. برای حل مشکلات نقص فنی در جاده‌ها باید مشکل از ریشه حل شود.

وقتی خودرویی دارای نقص فنی است و از استاندارد لازم برای تردد در جاده‌ها برخوردار نیست نباید به مصرف‌کننده تحویل داده شود.

در کنار این دو مورد، عامل بسیار مهم دیگری که تصادف‌های جاده‌ای را افزایش داده است، عدم آمادگی کامل راننده برای هدایت‌کردن ماشین است. اکثر افرادی که گواهینامه می‌گیرند هنوز به آمادگی کامل برای هدایت خودرو در جاده را ندارند؛ اما این نکته نه از سوی رانندگان و نه از سوی آموزشگاه‌های رانندگی رعایت نمی‌شود و رانندگان زیادی حداکثر یک هفته بعد از اخذ گواهینامه هدایت خودرو را در جاده به دست می‌گیرند و منجر به تصادف‌های جاده‌ای می‌شوند. آموزشگاه‌های رانندگی اکثرا به دنبال دریافت هزینه‌های خود هستند و کمتر توجهی به آموزش صحیح رانندگی به افرادی هستند که به آموزشگاه مراجعه می‌کنند.

راه‌حلی که بتوان تصادف‌های جاده‌ای را کاهش داد این است که نگاهی به کشورهای پیشرفته جهان بیندازیم و ببینم در کشورهای دیگر چه راهکاری برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای در نظر گرفته‌اند. برای مثال در کشور آمریکا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد، پلیس هر دو راننده را مطابق تصادفی که رخ‌داده مجبور می‌کند که به کلاس‌های آموزش کنترل ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی بروند و آموزش‌های لازم را ببینند. دومین برخوردی که با رانندگان در کشورهای دیگر می‌شود افزایش هزینه بیمه ماشین است.

زمانی که فردی برای بیمه مجدد ماشین اقدام می‌کند بر اساس تصادف یا خلافی که راننده خودرو انجام داده بود هزینه بیمه مجدد افزایش می‌یابد. تمام خلاف‌های رانندگی مثل سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز، سبقت غیرمجاز بر هزینه بیمه خودرو تأثیر می‌گذارد. در این کشورها اگر خلاف رانندگان و تصادف آنها به حد زیادی برسد شرکت‌های بیمه‌ای، پوشش بیمه برای خودرو صادر نمی‌کنند و صاحب خودرو از رانندگی محروم می‌شود. افزایش بیمه و افزایش آمادگی رانندگان خود باعث می‌شود آمار تصادفات کاهش یابد. دولت و نهادهای ذی‌ربط می‌توانند با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای قوانین را در کشور اجرا کنند و تاحدی از افزایش تصادف‌ها جلوگیری کنند.

*عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادف جاده ای استاندارد جاده ای یوناتن بت کلیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، محمد علیشاهی اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت ۱۲ امروز در منطقه رباط سفید در جاده مشهد به سمت تربت حیدریه رخ داد.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه ناوگان اورژانس شامل یک بالگرد و ۲ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • ۲ کشته و پنج مصدوم بر اثر تصادف در خراسان جنوبی
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس