Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بیات رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بوستان ولایت که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت:‌امروز در سراسر کشور مراسم‌هایی برگزار می‌شود و حدود یک میلیون نفر در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند. حضور شما در این مراسم پیاده‌روی حاصل یک پیام است که شما نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با حضور سالاری در تأمین اجتماعی این سازمان از بلاتکلیفی خارج شد و امیدواریم که به زودی بخشی از مشکلات و آسیب‌هایی که این سازمان را تهدید می‌کند، برطرف شود.

بیات گفت: بازنشستگان از مدیریت سازمان درخواست کمک دارند و 60 درصد آنها حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و حقوق آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ما پیگیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستیم، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تبدیل به استخوان لای زخم شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر این معضل حل شود.

وی بیان داشت:‌ ما به ارتقاء معیشت بازنشستگان اعتقاد داریم و باید این اقدام هر چه زودتر اتفاق بیفتد و درخواست داریم که سهام دو شرکت مورد نیاز را به بازنشستگان واگذار کنند. در حال حاضر سهام بانک رفاه متعلق به بازنشستگان است ولی سهام این بانک در سازمان باقی مانده است البته بانک رفاه با ما همکاری خوبی داشته است.

بیات یادآور شد:‌در طرح کرامت رضوی 140 هزار نفر تا کنون به مشهد مقدس اعزام شده‌اند و همچنان این طرح ادامه دارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی حدود 120 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که امیدواریم این بدهی هر چه زودتر از سوی دولت پرداخت شود.

وی بیان داشت: مسکن بازنشستگان بسیار حائز اهمیت است و ما از ظرفیت‌های خالی مسکن مهر کشور سهمیه‌هایی را دریافت کردیم و تعدادی از مسکن‌های مهر نیز استفاده شده است.

بیات درباره بیماران خاص نیز بیان داشت: خدمات درمانی خاصی به افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، پرداخت شده است و بر اساس مصوبه‌های قانونی نیز مبالغی به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد: ما همچنان به دنبال سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در کمیسیون اجتماعی مجلس قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی درباره ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: ما انتظار داریم خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد و انتظار داریم که بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز از خدمات مشابه همکاران بازنشسته سازمان بهره‌مند شوند.

*ارائه 400 هزار مسکن مهر به بازنشستگان به صورت استیجاری

در ادامه حسن صادقی عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران بیان داشت: ما به دنبال پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هستیم و حدود 207 هزار میلیارد تومان مطالبات این سازمان است.

وی بیان داشت: در خصوص سه‌جانبه‌گرایی درخواست ما بازگشت به قانون مصوب سال 54 است و انتظار داریم که با همکاری دولت اقدامات خوبی صورت بگیرد.

صادقی بیان داشت: در خصوص مسکن استیجاری برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان با وزارت مسکن  نیز در حال تعامل هستیم و امکان ارائه 400 هزار مسکن مهر به صورت استیجاری به بازنشستگان وجود دارد.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تهران یادآور شد: تأمین اجتماعی امروز به لحاظ درآمدی وضعیت مطلوبی ندارد و امیدواریم که این سازمان مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد و اگر کمک‌های لازم به این سازمان صورت نگیرد در مرز هشدار قرار می‌گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟