Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این موضوع که سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیز داری کشور متولی اراضی ملی است و تمامی اسناد اراضی ملی به نام سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیز داری به نمایندگی از دولت اخذ می شود، اظهار داشت: تمامی دستگاه های دولتی و مردم اگر قصد انجام پروژه و یا عملیاتی را رو اراضی داشته باشند و یا قصد انجام نقل و انتقال روی اسناد داشته باشند، یکی از ارگان های دولتی که باید پاسخگوی استعلام باشد منابع طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منابع طبیعی ماهیت عرصه و ملی بودن یا نبودن اراضی ملی را مشخص می کند چراکه در عرصه ملی هیچ نقل و انتقالی نباید صورت بگیرد، بیان داشت: ما در سال گذشته ۵۵۲ فقره استعلام پاسخ دادیم و در زمینه اخذ سند هم تا کنون ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان اخذ سند شده است.

اثبات ملی بودن و یا مردمی بودن اراضی با بررسی عکس های هوایی دهه ۴۰

رئیس منابع طبیعی فریدونشهر  با بیان این مطلب که یکی از وظایف منابع طبیعی رسیدگی به شکایاتی است که مردم در مورد ملی شدن زمین هایشان دارند، ابراز داشت: این افراد اسناد خود را ارائه می دهند و مسئله آنها در کمیسیون ماده واحده که متشکل از رئیس منابع طبیعی، قاضی دادگستری، رئیس جهادکشاورزی، مسئول امور اراضی و دو نفر از شوراهای اسلامی و معتمدین است مورد بررسی قرار می گیرد.

حافظی تاکید کرد: کمیسیون نظرات کارشناسی خود را با بررسی عکس های هوایی دهه چهل به قاضی ارائه داده است و قاضی رای را بر ملی بودن و یا سابقه زراعی داشتن زمین صادر می کند و ما سال گذشته ۱۵ مورد بررسی شکایات در این زمینه را داشتیم.

کمربند حفاظتی مرز بین اراضی ملی و مردمی را مشخص می کند

وی با اشاره به این موضوع که کمربند حفاظتی مرز بین اراضی دولتی و اراضی مردم را مشخص می کند، بیان داشت:منابع طبیعی با احداث بنچ مارک که یک سری شاخص های بتنی متحدالشکل هستند و در مرز اراضی ملی و مردمی با فاصله ۵۰ متر ۵۰ متر در زمین کار گذاشته می شوند مرز اراضی را مشخص می کند.

رئیس منابع طبیعی فریدونشهر اضافه کرد:منابع طبیعی فریدونشهر در سال گذشته در روستای سرداب چهار کیلومتر نصب بنچ مارک داشته است.

کلید خوردن پروژه تهیه نقشه های کاداستر منابع طبیعی در سال ۱۳۹۷ در فریدونشهر

وی  با بیان این مطلب که یکی از پروژه هایی که سال گذشته در منابع طبیعی فریدونشهر کلید خورد پروژه کاداستر منابع طبیعی (فهرست نقشه‌برداری ثبتی که ارزش حقوقی دارد و  می توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد) است، بیان داشت: نقشه های منابع طبیعی از دهه های چهل و پنجاه شروع شد که ادوات نقشه برداری در آن زمان ابتداعی بوده و دقت حالا را نداشتد با پروژه کاداستر این نقشه ها با ابزارهای مختلف و با دقت بالا تهیه و به روز رسانی شده است.

حافظی بیان داشت: در استاندارد کاداستر می گنجد.

حافظی با بیان اینکه منابع طبیعی فریدونشهر در  سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان را در دستور کار پروژه کاداستر قرار داد، ادامه داد: در تهیه نقشه های کاداستر از عکس های هوایی دهه چهل و بعد از آن و حتی در صورت لزوم از عکس های هوایی دهه ۳۰ استفاده می شود.

کد خبر 4699081

منبع: مهر

کلیدواژه: کاداستر منابع طبیعی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از منابع صندوق توسعه ملی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی طرح آبیاری تحت فشار اختصاص یافته که مراحل اجرایی آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه و مابقی هم خارج از حوضه و رودخانه ارس قرار گرفته که زیرپوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طبق طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور که مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳ است، باید در مجموع در ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود و این طرح در استان در زمینی به مساحت ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه است، افزود: جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

شهبازی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور تجهیز کردن اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری به عنوان راهکاری موثر و کارآمد برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل