Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@09:45:13 GMT

لبنیات گران شد؛ برنج و صیفی‌جات ارزان +جدول

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۷۷۹۱

لبنیات گران شد؛ برنج و صیفی‌جات ارزان +جدول

خبرگزاری مهر: بررسی قیمت اقلام خوراکی در مرداد ماه سال جاری به استناد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ برنج ایرانی درجه یک و برنج خارجی درجه یک نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۸ و ۱.۹ درصد کاهش یافته است در حالیکه نسبت به مرداد ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۶۳.۵ درصد و ۷.۷ درصدی داشته است.

بررسی قیمت گوشت نیز نشان می‌دهد که نرخ گوشت گوسفند و مرغ ماشینی به ترتیب نسبت به ماه قبل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد و ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است؛ همچنین نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۹۰.۷ درصد و ۴۶.۷ درصد رشد قیمت داشته اند.

در این بین گوشت گاو یا گوساله اگرچه نسبت مرداد ماه سال قبل ۹۱.۳ درصد رشد قیمت داشته است، اما نسبت به تیر ماه ۱.۷ درصد با کاهش قیمت مواجه شده است.

در بخش لبنیات نیز، نرخ شیر، ماست و پنیر ایرانی و کره پاستوریزه طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده اند به گونه‌ای که به ترتیب ۵.۵ درصد، ۳.۶ درصد، ۶.۵ و ۰.۵ درصد افزایش قیمت داشته اند. نرخ این محصولات نسبت به مرداد ماه سال گذشته به ترتیب ۷۳.۷ درصد، ۵۵.۸ درصد، ۵۵.۹ درصد و ۱۰.۳ درصد با رشد قیمت مواجه بوده اند.

بررسی نرخ میوه نیز نشان می‌دهد که قیمت موز و پرتقال محصول داخل نسبت به تیر ماه ۲.۹ درصد و ۱۰.۳ درصد افزایش قیمت و نرخ سیب درختی زرد ۷.۸ درصد کاهش قیمت داشته است. نرخ این ۳ محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۶۳.۳ درصد، ۲۳.۲ درصد و ۱۹.۹ درصد رشد کرده است.

قیمت صیفی جات نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهشی بوده است به گونه‌ای که نرخ خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۱۰.۹ درصد، ۱۷.۱ درصد، ۲۱.۲ درصد و ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است. البته برای نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۳۲.۵ دصد، ۲۶۷.۸ درصد و ۷۵.۳ درصد رشد قیمت ثبت شده است در حالیکه نرخ خیار نسبت به مرداد سال قبل ۴.۴ درصد کاهش قیمت داشته است.

برای قیمت حبوبات نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه در دو محصول لوبیا چیتی و عدس به ترتیب رشد ۰.۷ درصد و کاهش ۰.۳ درصد ثبت شده است. نرخ این دو محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل به ترتیب ۲۳.۵ درصد و ۲۱ درصد رشد داشته است.

نرخ قند و شکر نیز در مرداد ماه نسبت به تیر ماه به ترتیب با کاهش ۳.۵ درصد و ۵.۳ درصد مواجه بوده است؛ البته نرخ این دو محصول نسبت به مرداد ماه سال قبل ۶۹.۷ و ۶۳.۱ درصد رشد داشته است.

قیمت رب گوجه فرنگی و چای بسته‌ای خارجی نیز نسبت به تیر ماه به ترتیب ۰.۲ و ۲۹.۹ درصد و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۲۰۰.۸ درصد و ۸۷.۶ درصد افزایش داشته است.

نرخ تخم مرغ ماشینی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه ۰.۳ درصد و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۷.۲ درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت روغن مایع نسبت به تیر ماه ۱.۱ درصد و نسبت به مرداد ماه ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: لبنیات نرخ اقلام خوراکی گوشت گوسفندی مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!

به گزارش "ورزش سه"، اگر بحث فوتبال را جدا کنیم، والیبال در سال‌های اخیر اقبال فوق‌العاده‌ای از سمت مردم داشته و به یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی تبدیل شده است. درخشش این رشته ورزشی در عرصه ملی باعث شدکه لیگ والیبال نیز با جذابیت متفاوتی نسبت به سال‌های دورتر دنبال شود.

همین بالا رفتن کیفیت و حساسیت لیگ برتر والیبال که البته آن‌هم دوباره در دو سه فصل اخیر با کاهش ملموسی مواجه شده این نتیجه را به همراه داشته که رقم درخواستی و دریافتی بازیکنان این رشته ورزشی نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

با این حال به نظر می‌رسد امسال شرایط به شکل متفاوت و عجیبی در این زمینه دنبال خواهد شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی بازیکنان برای عقد قرارداد با باشگاه ها پیشنهاداتی نجومی را ارائه داده‌اند و حتی نسبت به دریافتی فصل گذشته خود افزایش ۳۰۰ درصدی طلب می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت که مثلاً یک ملی پوش والیبال دیگر حاضر نیست با مبلغی زیر ۵ یا ۶ میلیارد تومان با تیمی قرارداد ببندد. اگرچه شاید حق هر بازیکنی است که به مسائل مالی فکر کند و از این بابت دغدغه‌مند باشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که باشگاه‌های والیبال بر خلاف فوتبال درآمد محدودی دارند. حالا باید دید که در نهایت این چالش جدید والیبال ایران چگونه برطرف خواهد شد؛ بازیکنان از مواضع خود تا حدودی کوتاه خواهند آمد یا باشگاه‌ها راضی به پرداخت دستمزد درخواستی آنها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • قیمت شاهین در مدار صعودی / شاهین کارکرده هم گران شد! + جدول قیمت
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی