Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمود میرلوحی درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا جزییات تخلف رسا تجارت، شرکت کارگزاری متعلق به بنیاد تعاون سپاه را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: برای ما اهمیت دارد که پولمان را بگیریم، اگر پول را پس ندادند آن وقت راجع به همه ماجرا صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلا هدفمان تحقیق و تفحص و زنده‌ کردن پول است. 

او با بیان اینکه منابع درآمدی شهرداری باید درست، دقیق و صحیح شناسایی شوند و  بدون نشتی تجمیع  و به خزانه واریز شود، ادامه داد: در مرداد ماه 1396 صد و پنجاه میلیارد وارد خزانه شد ولی در اسفندماه 97،  2 هزار و 800هشتصد میلیارد تومان به حساب آمد. این در حالی است که کشور وضعیت بد اقتصادی را از سر می‌گذارند. افزایش ورودی به خزانه نشان از اصلاح مسیرها و جلوگیری از نشتی دارد. 

میرلوحی اضافه کرد: در شرایطی که هزاران میلیارد تومان از پول شهرداری معلوم نبود به کجا می‌رود، مدیران وقت برای پرداخت حقوق از بانک‌ها با سود 30 درصد استقراض می‌کردند. شهرداری در سال 95؛ پنج هزار میلیارد و در نیمه اول سال 96، دو هزار و صد میلیارد تومان استقراض کرده است. پس از رفتن آن‌ها می‌توانستیم از 45 درصد مجوز استقراضی که داشتیم استفاده کنیم اما به جای آن با انضباط مالی حقوق را پرداخت و روی غلتک افتادیم. در این شرایط سخت اقتصادی کار شهرداری تهران متوقف نشده و کار میکند، بدهیها را میدهد و بدهی ایجاد نمیکند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در کمیته ای 400هزار میلیارد از هزار میلیارد هولوگرام داده شده، باطل شد، گفت: 57 میلیارد از این مبلغ واقعا مبنا نداشت. این یعنی چهل درصد هولوگرامها به این شکل داده شده است.بنا بود شرکت‌های کارگزاری از جمله رسا تجارت برای شهرداری کار کنند و 23 درصد مزد بگیرند، نه اینکه پول شهرداری را شش سال خارج کنند و در ازای آن نه فعالیتی انجام شود و نه سودی حاصل.

میرلوحی اضافه کرد: در سال 93، هزاران میلیارد تومان پول شهرداری از مسیر خارج شده و کسی پیگیر آن نبوده تا ما بر سرکار آمده‌ایم. در نهایت کمیته برنامه و بودجه احساس کرد از موارد متعدد قابل برررسی در گزارش تلفیق 93، در 33 مورد تخلف حتمی اتفاق افتاده و باید به هیئت تخلفات و قوه قضاییه ارجاع داده شود. برای مثال یکی از مواردی که در گزارش آمده واگذاری 22 میلیون متر مربع زمین در منطقه 22 است که 70 درصد آن سهم شهرداری بوده است. منطقه 22 فقر آموزشی دارد، اگر چنین زمینی واگذار شده باید برای ارتقای چنین سرانه‌ای باشد اما پول واگذاری در شهر هزینه نشده است!

او با بیان اینکه نزدیک به 500 باغ برای درآمدزایی نابود شده است، تاکید کرد: در کوچه های زیر دوازده متر به بهانه درآمدزایی برج ساختند اما پول‌ها در شهر و شهرداری هزینه نشد و باز برای تامین هزینه‌ها استقراض می‌کردند!

اراده کافی برای بازپس‌گیر املاک در سازمان املاک و مستغلات وجود ندارد

میرلوحی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد املاک واگذار شده به اشخاص و نهادهای خاص گفت:  در گزارش حسابرس به هزار و خورده ای سند اشاره میشود که فقط کپی سند موجود است و اصل آن نیست. در حالی که در برنامه دوم پنج ساله شهرداری به سازمان املاک و کل شهرداری تکلیف کرده که خرید و فروش همه املاک متعلق به شهرداری باید در سازمان متمرکز شود. 

او ادامه داد: مجلس در سال 1381 قانونی تصویب کرد که طی آن به وزارت اقتصاد و دارایی مأموریت داده شد تا کل اسناد مالکیت دولتی را در یک خزانه ثبت و ضبط کند. چنین مصوبه ای در برنامه پنج ساله دوم شهرداری بود که کل اسناد مالکیت شهرداری یک بانک اسناد داشته باشد و نباید در دست منطقه و سازمان باشد. 

میرلوحی تاکید کرد: درست است که بهره بردار زمین متعلق به یک سازمان و یا بخشی از شهرداری است، ولی باید سند آن در یک جا متمرکز باشد. متأسفانه هنوز چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. در گزارش 1393 گفته شده 4400 سند  و اخیرا 6600 سند در شهرداری متمرکز شده‌اند در حالی که اسناد موجود فقط ده درصد از اسناد متعلق به شهرداری است.

عضو شورا اضافه کرد: مواردی داریم که افراد پس از سالها شکایت میکنند و مدعی میشوند که فلان زمین مال من است و پولش را نگرفته ام. متأسفانه از این داستان ها زیاد داریم. به تازگی شهرداری با سازمان ثبت اسناد هماهنگی کرده  که این سندهای املاک شهرداری نشان خاص بخورد تا اگر زمانی کسی استعلام یا درخواستی کرد، گفته شود که ملک متعلق به شهرداری است. 

میرلوحی گفت: در گزارش آقای نجفی تعداد املاکی که در اختیار افراد بوده 674 فقره بود اما امروز به 3 و هزار و 800 فقره هم رسیده است. در آن زمان تصورمان این بود که منظور از 674 فقره، 674 واحد است، در حالی که بعدا معلوم شد که هر کدام یک پلاک است. جای تأسف دارد شهرداری که اولین سازمان مانوس با ملک و سند بوده  چرا باید هنوز ملک کشف کند. هر بهانه ای هم آورده شود پذیرفتنی نیست. باید به تدریج تعداد املاک و سندهایش مشخص شود. 

این عضو شورا با بیان اینکه تاکنون توانسته‌ایم 169 فقره از 3هزار و 800مورد را پس بگیریم و باید مابقی را با تعیین ضرب‌الاجل زنده کنیم، تاکید کرد: قبول دارم که اراده کافی در سازمان املاک و مستغلات برای بازپس‌گیری املاک وجود ندارد. طبق گفته خودشان تلقی واحدی برای بازپس‌گیری املاک وجود نداشته است. 

وی ادامه داد: مطابق با بند ج قانون 55شهرداری‌ها مالکیت املاک شهرداری قابل واگذاری نیست و فقط می شود حق بهره برداری به سازمانهای خیریه و اشخاص حقیقی و حقوقی داد و در عین حال مشخص کرد که چه کارهایی بکنند. بنابراین اگر بخواهند ساختمانی را به یک موزه یا انجمن هنری بدهند باید از شورا مجوز بگیرید و مثل سازمان اوقاف حق بهره‌داری زمان دارد و میتواند چند ساله باشد. 

میرلوحی گفت: سازمان املاک و مستغلات تصور می‌کرده ( حتی در همین دوره) که میتواند املاک و زمین‌ها را با تخفیفهای پنجاه درصد و صد در صد واگذار کند. سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ کرده که این موارد برگردانده شود چون معلوم نیست این تخفیف ها بر چه اساسی بوده است.ما چنین دیدگاهی را در بودجه برایشان روشن کردیم. برای مثال امسال در بودجه معاونت فرهنگی اعتبار صد میلیارد تومانی پیش‌بینی کردیم که همگی ناشی از محاسبه ساختمانهایی است که در اختیار NGOها است. الان برای دوستان ما جا افتاده است که چرا باید تحقیق و تفحص انجام شود و دلیلش آن چیست. 

این عضو شورا با بیان اینکه حجم عملیات مالی سالانه در شهرداری تهران پنجاه هزار میلیارد تومان است، در پایان تاکید کرد: بودجه امسال دولت چهارصد و دوازده هزار میلیارد است. تقریبا 5% بودجه کشور در تهران است و نزدیک به یک دوم بودجه عمرانی کشور و منابع در دست ما است. وقتی کارها و فعالیتها رقابتی و منظم باشد و سعی کنیم با فساد مقابله کنیم اتفاقات خوبی رخ میدهد. رسیدگی به تخلف رسا تجارت و املاک، جلوگیری کردن از ریخت و پاش، به وجود آمدن انضباط مالی و شفافیت در شهرداری تهران واقعیت دارد و هر سازمانی که ادعا دارد در بحث شفافیت و بیان دادههای اقتصادی مالی از شهرداری تهران جلوتر است، پذیرای او هستیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پول شهرداری حقوق شهرداری تهران کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران تجارت برنامه و بودجه قوه قضاییه زمین فقر برج خرید و فروش اقتصاد قانون موزه سازمان بازرسی کل کشور بودجه دولت شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه املاک شهرداری محمود میرلوحی سازمان املاک و مستغلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون

جام جم آنلاین - خوزستان، عالی پور مدیر درآمد شهرداری اهواز،رسول جامعی شهردار منطقه۲ و فرامرز نجف پور شهردار منطقه ۷ اهواز در دیداری صمیمی با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ،از نگاه مسئولانه شهروئی و حمایت‌های همه جانبه ایشان از اجرای پروژه های عمرانی شهری تقدیر و تشکر نمودند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ابتدای این نشست، ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارایه گزارشی از اقدامات این شرکت اظهار داشت:شرکت نفت و گاز کارون در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و مشارکت در اصلاح چشم انداز شهری با حمایت و تاکید مدیر عامل محترم مناطق نفتخیز جنوب نسبت به مشارکت و پشتیبانی از پروژه های عمرانی و زیبا سازی شهری اقدام نموده که همکاری در ساماندهی محل دفن پسماندهای برومی ، جمع آوری نخاله های ساختمانی رها شده در بلوار نفت اهواز و پاکسازی محل مورد نظر در مجاورت مجموعه صنعتی شماره ۲ این شرکت بخشی از این موارد می‌باشند.

حسن شهروئی با تاکید بر لزوم تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها در زیبا سازی شهر افزود : احداث دیوار بتنی در بلوار نفت و منطقه مهاجرین جنگی در راستای صیانت از اراضی و تاسیسات صنعت نفت و کمک به زیباسازی منظر شهری، کاشت ۵۰۰۰ نهال در حاشیه بلوار نفت در حد فاصل سه راهی فرودگاه تا میدان چهار اسب با همکاری مناطق نفتخیز جنوب،پرداخت حق السهم عوارض شهرداری‌ها از دیگر اقدامات شرکت نفت و گاز کارون می‌باشد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگ ترین شرکت بهره بردار مناطق نفتخیز جنوب است که در کنار وظیفه ذاتی و رسالت خطیر تولید نفت و گاز، هیچگاه از عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و توجه به عمران و آبادی جوامع پیرامونی شهری و روستایی همجوار تاسیسات غافل نبوده و همواره نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته است.

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم