Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@15:35:42 GMT

مصاحبه با امام جمعه بهبهان در خصوص روزجهانی مسجد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۸۹۲۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،به مناسبت روز جهانی مسجد و سالروز بسیج مساجد و محلات، یاور رسانه ناحیه مقاومت بسیج بهبهان بعد از اقامه نماز جمعه از امام جمعه محترم این شهرستان مصاحبه ای در این خصوص بعمل آورد: ۱)چطور شد ۳۰مرداد بنام روز مسجد نامگذاری شد و نقش مسجد در دنیای اسلام چقدر دارای اهمیت هست؟ بسم الله الرحمن الرحیم، بنده هم عرض سلام دارم خدمت همه عزیزان و همه مخاطبین روز جهانی مسجد به این مناسبت است که ۳۰ مرداد ۱۹۶۹ اسرائیل و رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشید، لذا به همین مناسبت این ۳۰ مرداد را جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد ثبت کرد و نقش مسجد هم در پیشبرد فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیاد است ومسجد در اسلام پایگاه بوده است، در وقتی که مسلمانان می خواستند برای جنگ با مشرکین اعزام شوند مسجد پایگاه بود، مسجد محل عبادت بود، محل بیان مشکلات و مسائل مربوط به مسلمین و در هدایت مردم به ویژه جوانان نقش اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲)تناسب روز جهانی مسجد با سالروز بسیج مساجد و محلات چیست؟ روز جهانی مسجد، روز مقاومت در مقابل تعدی و تجاوز و تعرض به مساجد، روز مقاومت و دفاع از حرمت وحیثیت مسجد هست و بسیج بهترین مرکزی است و بهترین سازمانی است که می تواند ازحرمت مسجد، دفاع کند. ۳)ضرورت وجود بسیج در مساجد و اماکن متبرکه چیست؟ بالاخره دین ما یک دین سیاسی، الهی است، بسیج به عنوان آمادگی جوانان، آمادگی مردم در مقابل توطئه های احتمالی دشمن در همه جا از جمله مساجد که جای حضور مردم است باید که در آنجا نقش ایفا بکند تا مقاومت اسلامی را شکل دهد. ۴)آيا فعالیت چند نهاد فرهنگی در مسجد مثل سازمان تبلیغات، کانون های فرهنگی، هیئت های مذهبی و بسیج موازی کاری نیست؟چه توضیحی دارید؟ اگر هر کدام از آن ها به وظایفشان مشخص باشد و تقسیم کار درستی بین آنها صورت بگیرد، نه تناقضی وجود ندارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در این نشست با اشاره به نشست ماهیانه ائمه جمعه استان گفت: این نشست هر ماه یک بار به میزبانی یکی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عبودی از راه‌اندازی ۱۵ پایگاه شهری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی در شهرهای مختلف استان خبرداد و افزود: راه‌اندازی قرارگاه ملی مسجد بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و به ریاست حاج‌علی‌اکبری و دبیری شورای سیاست‌گذاری و تمامی ادارات مرتبط با امر مسجد برگزار و رویکردهای جدیدی برای تحول‌آفرینی در مساجد باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تشکیل دو قرارگاه شهری در دو منطقه گرمسیری و سردسیری استان در قالب قرارگاه شهید نورالدینی در شهرستان‌های گرمسیری و قرارگاه شهید خرسندیان در مناطق سردسیری استان به همت ائمه جمعه تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.
 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان افزود: قرارگاه‌های شهری در بحث مساجد با رویکرد جدید با حضور روحانیون، اوقاف، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط با مساجد در قالب تفاهم‌نامه‌ای رویکرد مساجد را متحول خواهند کرد.
عبودی همچنین گفت: در سطح استان نیز قرارگاه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور همه نهادها و دستگاه‌های اداری استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مهم‌ترین اقدام در گام اول فعالیت قرارگاه‌ها ، بحث ثبت‌نام تمام مساجد استان در سامانه خاص این امر در تمامی شهرها و روستاهای استان است.
در ادامه نیز ائمه جمعه شهرستان‌های استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • مصاحبه هاشمی‌نسب مشکل‌ساز شد
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است