Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
سیدامیر طالبیان پیش از سخنان وزیر نفت، در مراسم اختتامیه چهارمین همایش مسؤولیت اجتماعی صنعت نفت با قرائت بیانیه پایانی گفت: «سال گذشته با بذل توجه به بخشنامه وزیر مبنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، با وجود برگزار نکردن همایش سالانه، روند فعالیت گزارش‌گیری را تعطیل نکردیم و از شرکت‌ها خواستیم اقدامات مسؤولیت اجتماعی را در قالب گزارش‌های پایداری به دبیرخانه همایش ارسال کنند که در این مدت با اینکه همایش برگزار نشد و انگیزه‌ای برای دریافت جایزه مطرح نبود، تعداد 67 فقره گزارش پایداری به دبیرخانه ارسال شد و همین امر، انگیزه‌ای برای دریافت مجوز از وزیر برای برگزاری صرفه‌جویانه همایش و حذف تشریفات و هزینه‌های اضافی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
طالبیان با بیان اینکه همایش طبق توصیه وزیر نفت همایشی مسؤولانه، فاقد حامی ‌مالی و وجه ثبت‌نام؛ اما مبتنی بر مشارکت جمعی شرکت‌ها بود، افزود: «چهارمین همایش مسؤولیت اجتماعی صنعت نفت با مشارکت جمعی و داوطلبانه همه شرکت‌ها و متکی به امکانات موجود برگزار شد که از تمامی ‌آنان تشکر می‌کنم.»
به گفته او، در این دوره در موضوع داوری گزارش‌ پایداری شرکت‌ها از توانمندی‌های داوران و چارچوب ارزیابی، تخصصی‌تری بهره بردیم و داوران گزارش‌ها متشکل از استادان دانشگاهی و کارشناسان ارزیابی بوده و در فرایند داوری، هر گزارش حداقل از سوی سه نفر از داوران مورد ارزیابی قرار گرفت. طالبیان یادآور شد: چارچوب این ارزیابی نیز دربرگیرنده شاخص‌های اصلی و فرعی مشخص و برآمده از استاندارد بین‌المللی مسؤولیت اجتماعی شرکت و چارچوب گزارش‌دهی GRI بود که طی جلسات کارشناسی و اجماع داوران برای هریک از آنها وزن مشخصی تعیین شد و در مرحله بعد گزارش‌ها و اقدام‌های شرکت‌ها در حوزه‌های جامعه محلی، محیط زیست و کارکنان و بر اساس خوداظهاری شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت شرکت‌ها بر اساس میانگین نمرات هر گزارش و به‌طور کاملا بی‌طرفانه رتبه‌بندی شده و در سطوح مختلف جایزه و سپاسنامه توزیع شدند.
او در بررسی گزارش‌های دریافتی از سوی شرکت‌ها نکاتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اولا با وجود اقدام‌های قابل توجه انجام شده از سوی شرکت‌ها در حوزه‌های جامعه محلی، محیط زیست و کارکنان همچنان چالش‌ها و مسائلی در این حوزه‌ها دیده می‌شود که می‌توان با شناسایی و اولویت‌بندی موضوعات اساسی، شناسایی ذی‌نفعان کلیدی و برقراری تعامل دوسویه با ذی‌نفعان، برای رفع مسائل موجود و ارتقای سطح رضایتمندی جامعه محلی و افزایش اثر بخشی اقدام‌ها در محیط زیست گام برداشت و دیگر اینکه غالب اقدام‌های انجام شده از سوی شرکت‌ها تحت عنوان مسؤولیت اجتماعی شرکتی در حوزه‌های مذکور صرفا در حد اجرای ضوابط قانونی، مقررات و استانداردها بوده است، در حالی که با یک رویکرد خلاقانه و مبتکرانه می‌توان ضمن رعایت همین مقررات و استانداردها گام‌های موثرتری در مسیر توجه به مسؤولیت‌ اجتماعی برداشت.
طالبیان بیانیه نهایی همایش را در محورهای زیر اعلام کرد:
1- در این همایش نمونه‌های موفقی از ابتکار عمل‌ها و برنامه‌های سودمند مسؤولیت اجتماعی از سوی شرکت‌ها در معرض معرفی و تبادل تجربه قرار گرفت. تاکید داریم ‌این ‌روند با کیفیت بالاتری از سوی شرکت‌ها در مناطق نفتی تداوم یابد.
2- لازم است شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در صنعت نفت کشور، نسبت به اولویت‌های صنعت نفت در موضوع مسؤولیت اجتماعی توجه جدی کرده و با شناخت بیشتری موضوعات اساسی خود در این زمینه را مشخص و بر اساس آنها اقدام و گزارش ارائه دهند.
3- مدیریت هزینه‌کردها از موارد مهم در تعیین و اجرای برنامه‌های مسؤولیت اجتماعی بوده و باید به برنامه‌هایی اولویت داده شود که اولا از برآورد هزینه‌ معقول برخوردار بوده و دیگر اینکه نتایج مثبت بیشتر و عمیق‌تری داشته و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.
4- بسیار مهم است شرکت‌ها در مناطق عملیاتی تلاش کنند به چالش‌های منطقه‌ای توجه کرده و رویکرد مسؤولیت اجتماعی مشارکتی را دنبال کنند و چالش‌های مذکور را از این طریق کاهش داده یا از بین ببرند.
5- توصیه می‌شود مدیران شرکت‌های نفتی نسبت به افزایش دانش خود در موضوع مسؤولیت اجتماعی شرکت اقدام کرده و نیروی انسانی تحت مدیریت خود را نیز در مسیر آموزش این موضوع قرار دهند. بویژه تاکید می‌شود، در شرکت‌های پیمانکاری نفتی اطلاع‌رسانی، آموزش و تسهیل‌گری این موضوع صورت گیرد. بهره‌گیری از مشاوران و صاحبنظران صاحب صلاحیت توصیه شود.
او اظهار امیدواری کرد که در چشم‌اندازهای آتی، شاهد توسعه مسؤولیت اجتماعی در صنعت نفت باشیم و از نتایج آن برای تقویت فعالیت‌های ذاتی صنعت و همزیستی و همراهی شایسته با مردم و حفاظت از محیط زیست در مناطق عملیاتی بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز

براساس پیش‌بینی انجام شده امسال ۴۵ هزار نفر در سالروز بزرگداشت عملیات بازی‌دراز شرکت می‌کنند و آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، جلسه هماهنگی و آمادگی کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز و یادواره شهید شیرودی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: از سپاه پاسداران سربلند که با عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی موجب افتخار هر ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان شد سپاسگزاریم.

وی عنوان کرد: عملیات غرورآفرین بازی‌دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه است و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

محمدی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ،سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است و مهمترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم استان(ص) است که باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

محمدی بیان کرد: باید ظرفیت ذخیره خون و فرآورده های خونی در شبکه های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز در زمان برگزاری همایش جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومین باید همکاری لازم را داشته باشند.  

منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، افزود: همایش بزرگ سالگرد شهدای بازی دراز و شهید شیرودی در روزهای 13 و14 اردیبهشت ماه  برگزار می‌شود و طی این دو روز همه نیروهای امداد و درمان و بهداشتی در حالت آماده‌باش هستند و پیش بینی می‌شود امسال 45 هزار نفر از سراسر کشور در این مراسم شرکت کنند.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های شهرستان های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بیمارستان‌های کرمانشاه در روزهای برگزاری این مراسم در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.

ئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: باید سعی کنیم کیفیت برگزاری مراسم را هر سال بهتر کنیم، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم را به شرکت کنندگان در این همایش دارد و پست‌های امدادی در مسیر پیاده‌روی مستقر خواهند شد، همچنین تیم سیار نیز این همایش باشکوه را پشتیبانی می‌کنند.

قلعه سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرورآفرین بازی‌دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس‌های در نظر گرفته شده دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهند شد.

قلعه‌سفیدی گفت: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها