Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه خبری ای بی سی نیوز استرالیا، اقدام کانبرا برای پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس را مورد انتقاد و نکوهش قرار داد.

شبکه خبری ای بی سی نیوز روز چهارشنبه با انعکاس این مصاحبه نوشت؛ نماینده پارلمان ایران تصمیم برای مداخله نظامی استرالیا در خلیج فارس را به شدت مورد انتقاد و نکوهش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس ایران گفت : استرالیا با انتقال نیروهای نظامی به منطقه ریسک و خطر بزرگی را پذیرفت.
کمال فیروز آبادی دهقانی در گفت و گو با این شبکه خبری گفت: فکر نمی کنم آسیب مادی به استرالیا وارد شود. این آسیب به اعتبار و شهرت استرالیا وارد خواهد شد.

وی افزود: آنها که در این ائتلاف شرکت می کنند مسئول صدمات ایجاد شده ناشی از این ائتلاف خواهند بود.

فیروزآبادی در این گفت و گو در واکنش به  اعلام اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا مبنی بر پیوستن استرالیا به ائتلاف نظامی آمریکا در خیج فارس و اعزام نیرو ، ناو و هواپیمای نظامی به این منطقه ، این اظهارات را مطرح کرد.

 دهقانی فیروزآبادی گفت: «شنیدن این موضوع که استرالیا به ائتلاف آمریکا پیوست ، برای من بسیار تعجب آور بود ، زیرا واشنگتن به طور مرتب مرتکب اشتباهاتی می شود ، از جمله خروج از توافق هسته ای. این توافق چند جانبه ای بود که همه دنیا آن را به دست آوردند».

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی ایران افزود: پیوستن استرالیا به این ائتلاف در تنگه هرمز ضرورت نداشت، چرا که ایران از گذشته از تانکرهای نفتی دراین منطقه محافظت کرده است. ما هنوز نمی دانیم که چه کسی به کشتی ها حمله کرده است. اما کسی که پشت این تنش قرار دارد ، از این همه سود می برد. ممکن است آمریکا یا رژیم صهیونیستی باشد ، یا ممکن است کشورهایی  مانند عربستان ، امارات یا سازمان های تروریستی باشند که پول خود را از آنها می گیرند، باشند.

دهقانی فیروز آبادی گفت : «دونالد ترامپ قبلاً گفته بود که آمریکا در تلاش است شیر گاو ​​کشورهای عربی را بدوشد. آنها این کار را با اسلام هراسی انجام می دهند. من بسیار تعجب می کنم که آنها با این استراتژی استرالیا را نیز می دوشند». برچسب ها: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، استرالیا ، ائتلاف آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی استرالیا ائتلاف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست علنی امروز - دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار را بررسی می‌کنند.

همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی و طرح یک فوریتی استسفاریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از دیگر دستورات امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 744692

دیگر خبرها

  • رئیسی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • کمیسیون امنیت ملی مجلس: به هر اقدام صهیونیست‌ها پاسخ مناسب خواهیم داد
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ببینید | خط و نشان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای اسرائیل و آمریکا
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»