Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:52:38 GMT

طرح های مختلف عمرانی و کشاورزی در سمیرم افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۲۰۳

طرح های مختلف عمرانی و کشاورزی در سمیرم افتتاح شد

فرماندار سمیرم روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از یک گلخانه بخش خصوصی در این شهرستان گفت: نخستین مجوز احداث گلخانه در سمیرم در سال ۹۲ صادر شده و با کشت سبزی و صیفی، کارش را آغاز کرده بود.

محمدرضا عسگریان افزود: این گلخانه نیز در محل مناسبی احداث شده و از تسهیلات بلاعوض دولت و جهاد کشاورزی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در سه سفر استاندار سابق و کنونی اصفهان از مهر سال گذشته تا مرداد امسال به سمیرم، توجه به توسعه کشت گلخانه ای یکی از محورهای اصلی کار در این سفرها بود.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم نیز تصریح کرد: شرایط احداث گلخانه در سمیرم مناسب است و جهاد کشاورزی با همه توان از متقاضیان واجد شرایطی که تصمیم به این فعالیت در این عرصه دارند، استقبال می کند.

احمد تیموری افزود: ۲ سال پیش نیز برای نخستین بار، یک نفر تمام مراحل راه اندازی گلخانه با تولید محصول کاکتوس، در مساحت ۲ هزار مترمربع و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۵۰ نفر را با مشاوره بخش خصوصی در این شهرستان به سرانجام رساند.

وی تصریح کرد: ۱۰ نفر تا زمان حاضر مجوز احداث گلخانه گرفته اند که به محض دریافت پروانه، کارشان را شروع می کنند و ۲ نفر دیگر نیز گلخانه هایشان را راه اندازی کرده اند.

به گفته وی، درخواست های متعدد احداث گلخانه مربوط به شمال سمیرم و بخش وردشت است و ۱۵ مورد نیز در حال طی مراحل استعلامی و اداری خود برای کشت گلخانه ای در این بخش هستند

روکش آسفالت جاده روستای "دولت قرین" به طول سه و نیم کیلومتر، کلنگ زنی احداث مخزن آب روستاهای بخش وردشت در شمال سمیرم، روکش آسفالت کمربندی سمیرم به طول دو و نیم کیلومتر، آغاز به کار مجتمع رفاهی خدماتی باران در مسیر جاده سمیرم به یاسوج و همچنین سه اقامتگاه بوم گردی در شهرهای ونک، سمیرم و روستای ولدخانی از توابع بخش پادنا از دیگر برنامه ها و طرح های ویژه هفته دولت بود که با حضور مسوولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

روز گذشته نیز با صرف اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی طرح های متعددی در بخش پادنای بزرگ سمیرم افتتاح و کلنگ زنی شد.

آبرسانی به مزرعه ای در روستای سیور به مساحت ۵۰ هکتار، آسفالت معابر روستای سعادت آباد به سطح ۱۸ هزار مترمربع، برق رسانی به منطقه سرطاق به طول سه هزار متر،کانال آبرسانی روستای دِورگان به طول یکهزار و ۶۰۰ متر،  بهسازی شبکه ۲ کیلووات بخش پادنای بزرگ، نصب چهار دستگاه سکسینور به منظور کمترشدن خاموشی ها در شهرستان سمیرم، از جمله این طرح ها بودند.

شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کُمه جزو حوضه آبریز کارون محسوب می شود.

این خطه دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم و عشایر این خطّه در بخش کشاورزی و دامداری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی راه و شهرسازی هفته دولت سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ‌وزیر کشور برای احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دارد تا بتوان سرانه فضاهای آموزشی استان را به میانگین کشور برساند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، وزیر کشور در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در محله سلمان فارسی زاهدان مدرسه 18 کلاس ایران ما را افتتاح کرد.

احمد وحیدی در حاشیه آیین افتتاح این مدرسه گفت: کارهای توسعه ای و زیربنایی خوبی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است که از تعدادی از آنها بازدید داشتم.

وی در خصوص حوزه فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه احداث فضاهای آموزشی این استان داشته ایم بطوری که یک هزار و 500 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، نشان از توجه دولت سیزدهم به امر آموزش است، ادامه داد: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و 600 کلاس درس در دستور کار قرار دارد تا بتوان سرانه فضاهای آموزشی استان را به میانگین کشور برساند.   

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: دولت اعتبارات خاصی را در اختیار استان های کم برخوردار مشابه سیستان و بلوچستان قرار داده است و خیرین نیز با همراهی خود حضور پررنگی در این حوزه داشته اند.

میثم لک زایی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 150 هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است و استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس در کشور را از آن خود نموده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و 200 پروژه آموزشی با تعداد 4 هزار و 363 کلاس درس و زیربنایی بالغ بر 378 هزار و 618 متر مربع احداث و تکمیل شده است.

گفتنی است؛ پروژه آموزشی ایران ما در محله سلمان فارسی در حاشیه شهر زاهدان با 18 کلاس درس و زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال از محل منابع دولتی و با مشارکت خانواده محترم مطهری احداث و تکمیل شده است و در سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی صداوسیمای کیش، ۲۹ فروردین
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • افتتاح طرح هادی روستای لارک
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان
  • خبر ‌وزیر کشور برای احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان