Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@20:02:23 GMT

آمریکا خواستار ادغام بسیج مردمی عراق با ارتش شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۷۹۲

خرداد؛ سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در حالی که جمهوری اسلامی ایران را به بی ثبات کردن عراق متهم می کرد، خواستار ادغام بسیج مردمی این کشور با ارتش عراق شد.

جاناتان کوهن روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع ماموریت سازمان ملل در عراق برگزار شد، بر نقش دولت عراق در افزایش ثبات و رفاه مردم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای دستیابی به شکست پایدار داعش و تثبیت موفقیت آمیز مناطقی که پیش از این تحت کنترل آن بودند، همه جوامع موجود در عراق باید احساس امنیت کنند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: امنیت بستگی به از اخراج گروه های مسلح بی ثبات کننده از مناطق آزاد شده و جایگزینی آنها با نیروهای امنیتی حرفه ای است که به بغداد پاسخگو باشند و قانون را اجرا کنند.

 کوهن با اعلام حمایت از اجرای کامل دستورالعمل 237  عادل المهدی نخست وزیر عراق که در ماه ژوئیه صادر شد، اضافه کرد: از اینکه می خواهد همه نیروهای بسیج مردمی را تحت کنترل منحصر به فرد دولت قرار دهد، پشتیبانی می کنیم.

 وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود به ایران اشاره کرد و گفت: همانگونه این شورا به خوبی می داند ایالات متحده مدتهاست نگران فعالیت های مخرب ایران و تأثیر بی ثبات کننده آن بر منطقه از جمله عراق است.

 سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: رویدادهای اخیر نشان داده اند که نگرانی ها درست است، ایران از حمایت مالی ایران مبنی بر بی ثبات سازی گروه های مسلح در عراق که در خارج از کنترل دولت فعالیت می کنند ، حاکمیت عراق را تضعیف و امنیت شهروندان را تهدید می کند.

 کوهن که هیچ اشاره ای به نقش ایران در مبارزه با داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق نکرد، این واقعیت مسلم را هم نادیده گرفت که حضور ایران در عراق بنا به درخواست دولت این کشور انجام شده است که ا ستقبال آنها از مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس جمهوری و وزیر خارجه موید آن است.

در حالی که سفر مقامات آمریکایی به طور پنهانی و صرفا حضور در پایگاه های نظامی این کشور انجام شده است که سفر دونالد ترامپ در سال گذشته به عراق، گواه آن است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما خواستار این هستیم که این گروه های مسلح بی ثبات کننده،  از مراکز غیر نظامی خارج و با نیروهای امنیتی حرفه ای که به بغداد پاسخگو و مسئول اجرای قانون هستند، جایگزین شوند.

 کوهن اضافه کرد: نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند. ما از حاکمیت عراق حمایت می کنیم و بارها گفته ایم که مخالف اقدامات احتمالی بازیگران بدخواه برای تحریک خشونت در عراق هستیم.

وی اظهار کرد: عراق حق دارد که امنیت داخلی و مسئولیت محافظت از خود را در برابر اثرات مخرب گروه های مسلح کنترل کند که اقدامات آنها بازیابی عراق و ثبات منطقه ای را به خطر می اندازد.

 این دیپلمات آمریکایی همچنین به فقدان زنان در کابینه عراق اشاره کرد و از دولت این کشور خواست تا زنان واجد شرایط را در مسئولیت های ارشد تصمیم گیری منصوب کنند.

کوهن همچنین ادامه اقدامات ضد فساد برای ثبات درازمدت و رشد اقتصادی در عراق ضروری دانست و تاکید کرد ما از دولت عراق خواسته ایم که تلاش های خود را برای پیشبرد این مهم، تقویت کند. برچسب ها: آمریکا ، بسیج مردمی عراق ، ارتش عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا بسیج مردمی عراق ارتش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد

به گزارش همشهری آنلاین، ژنرال‌«سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان دقایقی قبل وارد شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب شد. به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات عالی رتبه کشورمان صبح امروز به همراه وزیر مسکن پاکستان و در هوای بارانی وارد لاهور، قلب فرهنگی پاکستان، شدند.

مسئولان دولت ایالتی پنجاب برای تسهیل تردد هیات بلندپایه کشورمان همزمان فعالیت تمامی مراکز آموزشی، ادارات‌ دولتی و خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردند.

رییس جمهور قرار است در طول این سفر از آرامگاه اقبال لاهوری شاعر و فیلسوف پاکستانی که میراث مشترک دو کشور همسایه شناخته می‌شود، بازدید کند.

حضور در مسجد تاریخی پادشاهی، بازدید از برخی اماکن فرهنگی و حضور در نشستی در قدیمی‌ترین دانشگاه از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و هیات همراه خواهد بود.

رئیس جمهور ایران همچنین قرار است با خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و بلیغ الرحمان حکمران این ایالت دیدار کند.

کد خبر 846529 برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد