Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی افزود: پس از کسب اطلاع از مخبران محلی مبنی بر حفاری غیر مجاز در تپه تاریخی ریشهر و

حضور میدانی در آن محل ۲ قطعه سنگ در پایین دامنه تپه ریشهر مشاهد شد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از سنگ‌ها  قسمتی از یک ساقه ستون یا نیم ستون بوده و سنگ دیگر قطعه برش

خورده‌ای به شکل مکعب ذوذنقه است که در حقیقت لنگر یک کشتی مربوط به اوایل دوران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : این لنگر شاهدی گویا از تاریخ کشتیرانی ایرانیان در بندر باستانی ریشهر در خلیج فارس است به همین سبب از اهمیت بالایی در تاریخ دریانوردی برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: به‌دلیل نزدیکی سنگ‌های کشف شده به ساحل امکان انتقال آن با قایق از طرف افراد سودجو وجود

داشت که با همکاری یگان حفاظت اداره کل به دفتر فرماندهی این یگان منتقل شده و می‌تواند در آینده زینت بخش یکی از غرفه‌های موزه بزرگ خلیج فارس بوشهر باشد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میراث فرهنگی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در استان خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی استان پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

 احسان زهره وندی افزود: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام به ترتیب اولین و آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تعداد طرح های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی استان مربوط به شهرستان های نیشابور و مشهد بوده است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است و بیش از ۱۰ هزار اثر معنوی، تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت ثبت درفهرست ملی را دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی