Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:25:07 GMT

دستور تهیه “ترشی خیار چنبر” و ترشی بادمجون

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۱۵۹

دستور تهیه “ترشی خیار چنبر” و ترشی بادمجون

طرز تهیه ترشی خیار چنبر   بادمجون ۲ عدد
خیارچنبر ۱ کیلو
سیر به تعداد کافی
فلفل تند به اندازه دلخواه
سرکه به میزان کافی
زردچوبه به میزان لازم
ادویه ترشی به مقدار لازم
سیاه دانه، تخم گشنیز، گلپر به میزان کافی   روش تهیه ترشی خیار چنبر
بادمجان‌ها را پس از شستن و خشک کردن با پوست به صورت حلقه‌ای و درشت خردکنید و با سرکه، کمی زردچوبه و فلفل تند می‌پزیم طوری که له نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس ادویه ترشی، سیاه دانه، تخم گشنیز، سیر و گلپر را به آن اضافه میکنیم و بعد از اینکه ترشی سرد شد میتوانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

بادمجان‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و در سرکه بپزید طوری که له نشوند. سپس خیار چنبر‌ها را هم به صورت حلقه‌ای ببرید و به همراه سیر خرد شده و فلفل تند در داخل سرکه و بادمجان‌ها میریزیم تا ترشی آماده شود.   منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ترشی خیار چنبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟

در دنیای پر پیچ و خم معاملات، گاه اتفاقاتی رخ می‌دهد که ضرورت فسخ معامله را به وجود می‌آورد؛ قانون مدنی با درک این نیاز، مفهومی به نام حق فسخ را پیش‌بینی کرده است؛ این حق، ابزاری در اختیار ذی‌نفع قرار می‌دهد تا در صورت احراز شرایطی خاص، بتواند از معامله‌ای که به آن رضایت داده، نجات پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی نیز مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع فسخ معامله است؛ فسخ به معنای بر هم زدن معامله از جانب یکی از طرفین معامله و یا شخص ثالث است؛ با توجه به اینکه اصل بر لزوم قراردادها است و بر هم زدن معامله جنبه استثنایی دارد، موارد حق فسخ توسط قانون‌گذار پیش‌بینی شده و تنها در صورت تحقق این موارد ذی‌نفع می‌تواند معامله را بر هم زند.

مطابق با قانون مدنی انواع مختلفی از حق فسخ (خیار فسخ) پیش‌بینی شده و یکی از طرفین معامله می‌تواند اقدام به فسخ معامله کند؛ هر یک از این حق فسخ شرایط و مدت زمانی دارد، بعضی از این حق فسخ‌ها فوری است و بعضی محدودیت زمانی دارند و بعضی نیز مهلت مشخص ندارد.

مهم‌ترین حق فسخ در قراردادهای ملکی خیار شرط است، یعنی طرفین با توافق یکدیگر حصول شرایطی را مبنای حق فسخ برای یکی از طرفین قرار می‌دهند؛ به عنوان نمونه اگر فروشنده در محضر حاضر نشود خریدار با کسر فلان مبلغ می‌تواند معامله را برهم بزند یا اینکه برای طرفین معامله تا ۴۸ ساعت حق بر هم زدن معامله پیش‌بینی شود و تمام این موارد مصادیقی از خیار شرط است.

تعدادی از حق فسخ (خیارات فسخ) در قانون مدنی به شرح زیر است:

۱- فسخ معاملات ملکی به موجب خیار تخلف از شرط: شرط شده مال وصف خاصی داشته باشد و یا فروشنده تعهد داده فعل خاصی را انجام دهد در صورتی که تخلف از این شرط صورت پذیرد، طرف دیگر حق فسخ معامله را خواهد داشت.

۲- فسخ معاملات ملکی به موجب شرط خیار: در این حالت خود طرفین شرایطی را در قرارداد مشخص می‌کنند و تخلف از آن شرایط به هر یک از ایشان امکان فسخ معامله را می‌دهد، در این حالت مهلت فسخ به میزانی است که طرفین مقرر کنند.

۳- فسخ معاملات ملکی به موجب خیار عیب: در صورتی که مال مورد نظر معیوب باشد از تاریخ اطلاع از عیب اعمال این خیار فوری است.

۴- فسخ معاملات ملکی به موجب غبن: اگر در معامله به شخص ضرر قابل توجهی برسد، حق فسخ خواهد داشت و این خیار نیز فوری است.

۵- فسخ معاملات ملکی به موجب تدلیس: در صورتی که یکی از طرفین با رفتار فریب‌کارانه مال را واجد وصفی معرفی کرده که در واقع چنین وصفی نداشته باشد، طرف دیگر حق فسخ به استناد تدلیس را دارد و این خیار نیز فوری است.

۶- فسخ معاملات ملکی به موجب خیار تأخیر ثمن: در صورتی سه روز از تاریخ عقد بگذرد و در این مدت نه فروشنده تمام آنچه را که باید به خریدار داده باشد و نه خریدار تمام مبلغ را به فروشنده داده باشد، در این حالت بعد از گذشت سه روز حق فسخ معامله را خواهند داشت.

کد خبر 746861

دیگر خبرها

  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو