Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نقل از ایکنا، هومن یوسفی، رئیس موزه خوشنویسی ایران، اولین سخنران این مراسم بود که بیان کرد: بی‌شک سرزمین ایران وامدار فرزندان خلاف خویش است که در این میان نقش هنرمندان بی‌نظیر است با این انگیزه امروز گرد هم آمده‌ایم تا از وی تجلیل کنیم.

وی افزود: استاد خروش مناعت طبع بسیار دارد. درباره این استاد حرف زدن بسیار سخت است، چون کلمات یارای توصیف شان وی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد خروش بزرگ خوشنویسی و نقاشی است که یادش در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد بود.

وی تأکید کرد: از سازمان زیباسازی شهرداری هم بابت حمایت‌های همیشگی شان از انجمن خوشنویسان تشکر می‌کنم، همچنین از اساتیدی که در این مراسم حضور دارند قدردانی می‌کنم.

حبیب الله صادقی هنرمند نقاش نیز در این مراسم تصریح کرد: استاد خروش از افتخارات هنر هستند. من نقاش هستم، پس از حوزه هنر خود حرف خواهم زد. در زمان دانشجویی ما در سال ۵۵ هنر‌های جدید و روشنفکری شکل گرفت که استاد خروش یکی از بزرگان آن بود و هست.

وی ادامه داد: معرفت تشیع با هنر خوشنویسی شکل گرفت که استاد خروش یکی از بزرگان این هنر است. استاد چهره‌های بزرگ این سرزمین را در مجموعه‌ای طراحی کرد. در این آثار معنویت بسیار دیدم به ویژه چهره نگاری وی از سیمای حضرت امام، مقام معظم رهبری و شهید چمران بسیار حیرت آور است.

صادقی تاکید کرد: هنرمندانی نظیر استاد خروش، آیین مهرورزی را به زیبایی در کارهایشان لحاظ کرده است. ان شالله فرصت شود تا عالم هنر بیشتر از بزرگانی نظیر وی استفاده کند.

در ادامه مراسم فیلمی پخش شد که اساتید هنر درباره استاد خروش سخن گفتند. سپس استاد عنایت‌الله نوری، استاد نقاشی، در سخنانی تصریح کرد: استاد خروش تنها فردی است که ده‌ها رنگ گیاهی را در نقاشی استفاده کرد، اما درباره هنر خوشنویسی نیز باید بگویم که خوشنویسی تنها هنری است که روی پرده خانه خدا رفته است. استاد خروش یکی از بزرگان این هنر است.

وی بیان کرد: من کاری از رامبراند را در موزه دیدم که وقتی با پرتره استاد خروش از حضرت امام(ره) مقایسه کردم دریافتم که استاد خروش چه نام بزرگی در هنر است، هرچند متأسفانه همیشه ما خارجی‌ها را بزرگ می‌کنیم والا اساتیدی، چون استاد خروش چیزی از آن‌ها کم ندارد.

این استاد آرزو کرد: امیدوارم یک سرمایه گذار به جای برج ساختن آثار اساتیدی ما را گرد آوری کند تا یاد و هنر بزرگان این سرزمین جهانی شود. سخن آخر اینکه بیاییم قدر هنرمندان خود را بیشتر بدانیم، همچنین می‌خواهم یاد شهدا را هم گرامی بدارم که امنیت امروز ما مدیون آنهاست.

پس از سخنان استاد نوری نماینده حجت الاسلام والمسلین سید حسن خمینی نوه حضرت امام پیام وی را در پاسداشت مقام استاد خروش خواندند.

یادگار امام نیز که امکان حضور در این مراسم را نیافته بود یک جلد دیوان امام را به استاد کیخسرو خروش اهدا کرد و در ابتدای آن نوشت: «

بسمه تعالی

تقدیم با کمال احترام به استاد معظم حضرت آقای کیخسرو خروش سرآمد هنر معاصر ایران که عشق به ایران و ارزش های مردم این سرزمین و احترام به کرامت انسان و تعهد به روح دین داری در آثار او همواره هویداست.

سید حسن خمینی»

***

در ادامه مستندی درباره استاد خروش پخش شد

در بخش دیگری از مراسم احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تصریح کرد: آنچه همه را وادار می‌کند به عظمت ایرانی تن بدهند روح ایرانی است که نمود ان را در هنر می‌بینیم. برای همین در طول تاریخ همه به هنر ایرانی احترام می‌گذاشتند. در میان هنرمندان استاد خروش جز برگزیدگان است همانند استاد شجریان که جایگاهی والایی دارند.

وی ادامه داد: استاد هم به نقاشی و هم به خوشنویسی تسلط دارند. این ویژگی او را تک و نمونه کرده است. استاد همچنین به واسطه هنرش، پاسدار سنت ایرانی است. استاد خروش درضمن به تنهایی یک مجموعه هنری هستند.

عباس شیخانی دیگر هنرمند حاضر در مراسم هم تصریح کرد: کتابت اوج دلدادگی است. کتابت آهستگی است. کتابت هویت است. کتابت نور الهی است. پس کتابت ستون بزرگی است. استاد خروش بزرگی است که کتابت می‌کند. استاد خروش هنرمندی بودند که در دو حوزه هنر به مقام والایی رسیدند، البته استاد خروش کم حرف هستند، ولی کارشان گویاترین زبان است.

احمد عبدالرضایی دیگر هنرمند این مراسم بیان کرد: از طرف شورای تخصصی خوشنویسی تشکر می‌کنم که در این مراسم حاضر شدند تا مقام رفیع استاد خروش را گرامی بداریم. لازم به ذکر است من دیوان‌های حافظ بسیاری را ارزیابی کردم، ولی همانند دیوانی که استاد خروش نوشتند، ندیدم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سید حسن خمینی کیخسرو خروش قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاد شیخ حسین انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عملیات وعده صادق حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان پیرامون این عملیات پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا»

پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده [عذاب و انتقام ما به کیفر] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرا رسد، بندگان سخت پیکار و نیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان [برای کشتن، اسیر کردن و ربودن ثروت و اموالتان] لابه لای خانه‌ها را [به طور کامل و با دقت] جستجو می‌کنند؛ و یقیناً این وعده‌ای انجام شدنی است.

خدا را شاکرم که در این ایام، استجابت دعاهای مکرر در ماه مبارک رمضان و التجاء به محضر ربوبی برای نابودی هیمنه کفر و ظلم و نفاق و شکست رژیم غاصب اسرائیل را به دست

مومنینی با تکیه به ایمان و اعتقاد، مشاهده نمودیم.

این وعده الهی است که روزی زمین از لوث وجود ظالم پاک و به دست صالحان خواهد رسید.

«وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»

همانا ما پس از تورات در زبور نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به میراث می‌برند.

در این لحظه رحمت واسعه الهی را برای تمام شهیدان و مدافعان حریم اسلام خصوصاً شهدای حمله اخیر رژیم غاصب در سوریه و شهدای غزه مسئلت می‌نمایم.

از محضر حضرت حق ظهور آخرین ذخیره الهی وجود مقدس حضرت حجة ابن الحسن روحی له الفداه را عاجزانه مسئلت می‌نمایم و از خداوند می‌خواهم توفیق خدمت به آستان آن حضرت را به همه ما عنایت بنماید.

فقیر حسین انصاریان
۶ شوال ۱۴۴۵ ه. ق
مطابق با ۲۷ فروردین ۱۴٠۳ ه. ش

کد خبر 6078803 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • کیخسرو و سهراب در بیستون
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • مراسم تشییع پدر شهیدان دهنوی در مشهد برگزار شد
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد
  • آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد
  • آیین نکوداشت حکمت الله ملاصالحی برگزار می شود
  • پیام استاد شیخ حسین انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق