Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس ، سریلانکا که در حال حاضر هیچ نفتی تولید نمی کند، امیدوار است تولید نفت و گاز طبیعی خود را در 2023 آغاز کند.

واجیرا داسانایاکه، رئیس دبیرخانه توسعه منابع نفتی سریلانکا گفت این کشور برای یک بلوک نفتی مناقصه برگزار کرده و سه پیشنهاد هم برای اکتشاف و توسعه این بلوک در حوزه منر در شمال غرب ساحل سریلانکا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داسانایاکه گفت:« مطمئنا تا 2020 عملیات در این میدان نفتی آغاز می شود و انتظار داریم اولین تولید هیدروکربن در 2023 صورت گیرد».

 این بلوک نفتی قبلا توسط شرکت کایرن انرژی هند اکتشاف شده و در 2011 گاز طبیعی در حوزه منر کشف کرده اند. دو سال بعد شرکت کایرن تصمیم گرفت فاز دوم اکتشاف را هم آغاز کند. در دو چاه از 3 چاه حفر شده در 2011 ،گاز و میعانات گازی کشف شد. شرکت کایرن هند در 2015 با سقوط قیمت نفت از این بلوک خارج شد.

طبق اطلاعات دولت سریلانکا ،مطالعات لرزش شناسی نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد بشکه نفت در حوزه منر وجود دارد.

 دولت سریلانکا همچنین در همین هفته یک قرارداد اکتشاف دو ساله با شرکت های بزرگ توتال و اکویینر برای مطالعه احتمال وجود هیدروکربن در آب‌های سریلانکا امضا کرد.

 طبق قرارداد اکتشاف قبلی، توتال تا حالا 50 هزار کیلومتر مربع از سواحل شرق سریلانکا را جستجو کرده است. قرارداد جدید اکتشافی شامل سه شرکت کننده است: شرکت توتال، دولت سریلانکا و شرکت اکویینر نروژ.

داسانایاکه گفت پس از 30 تا 40 سال امیدواری برای اکتشاف هیدروکربن در سریلانکا، این کشور حالا آماده است جریان تولید نفت و گاز خود را طی 5 سال آینده ببیند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار همدان در نشست اعضای ستاد سفر استان همدان از مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد از اهتمام و تلاش‌های ارزنده امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان برای همکاری مجدانه در ارائه خدمات شایسته به مسافران و هم‌استانی‌ها در طرح ستاد خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۳ تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی از این لوح آمده است: «خدای بزرگ را شاکریم که توفیق داریم قدرشناس بندگانی باشیم که با افکار زلال خود، رضایت حق تعالی و خدمت به هم‌میهنان را همسو با سازندگی و ترقی، بهترین ایده و  آرمان خود تلقی کرده و همواره به ایرانی آباد و سرفراز می‌اندیشند.»

دیگر خبرها

  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه