Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ میثم سعادت: علیرضا پناهیان این روزها مرد شماره یک اصولگرایان است؛ ابتدای هفته گذشته شایعه ترور او مطرح شد و بحث‌های زیادی درباره این شایعه مطرح شد. موضوع ترور او هنوز تمام نشده بود که اظهارات پناهیان بار دیگر او را در میان اخبار ریز و درشت سیاسی ایران، در صدر اخبار نگاه داشت؛ البته این بار نه به خاطر سخنان حکمیانه، که به خاطر اظهارات عجیب و گاه خالی از صداقت پناهیان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال است اصولگرایان به این جمع بندی رسیده‌اند که برای «جذب» مردم، جذابیت کافی ایجاد نکرده‌اند و به دنبال تولید گفتمان جدید هستند. این گفتمان گاهی در برنامه سازی تلویزیونی نمایان می‌شود و گاه در نظریه پردازی‌های چهره‌هایی همچون عباسی و پناهیان یا جوان‌ترهایی مثل رائفی پور.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان احتمالا یکی از اولین آس‌هایی است که اصولگرایان برای انتخابات پیش رو، رونمایی کرده‌اند. همین که هفته گذشته برخی رسانه‌ها خبر دادند ترور شده و بعد تکذیب شد، مشخص بود که برنامه‌های جدی برای تبدیل کردن او به چهره خاص وجود دارد. خود او نیز کم نمی‌گذارد و برای بیشتر دیده شدن از همه چیز سخن می‌گوید؛ از «نقد کارمندی» و «توصیه به دختران دم بخت برای خواستگاری کارمندان از آنها» و «شیوه‌های پول در آوردن» گرفته تا «ایراد از زنانی که درخواست طلاق دارند» و «نقد کسانی که بازی دانلود می‌کنند!» تقریبا حوزه‌ای نیست که پناهیان درباره آن سخن نگوید.

به گزارش رویداد۲۴ به نظر می‌رسد سخنان علیرضا پناهیان را بتوان مانیفست جریان نواصواگرایی در ایران دانست. او در اظهارات اخیر خود از تنبلی کارمندان و کارگران گلایه کرده و گفت «وقتی به جوانان می‌گویم بروید دنبال پول درآوردن، با عصبانیت مرا به تئوریزه کردن نظام سرمایه‌داری متهم می‌کنند، در حالی که من می‌خواهم همه پول و سرمایه دنیا دست کارتل‌ها و تراست‌ها نباشد و ثروت بین مردم تقسیم شود؛ مردم باید عرضه داشته باشند پول‌ها را جمع کنند تا به جیب صهیونیست‌ها نرود... حزب اللهی‌ها حق ندارند مایحتاجشان را از هر کارخانه‌داری بخرند، چرا که با خریدشان دارند به کارخانه‌دار قدرت می‌دهند.»

متلک اندازی پناهیان به کارمندان در حالی است که خود او همزمان حقوق بگیر چند نهاد دولتی مثل نهاد نمایندگی ولی فقیه و ... در دانشگاه بوده است. او همچنین مدتی در قرارگاه عمار نائب رئیس بود و زمانی عضو هیات امنای دانشگاه هنر بود. در هر کدام از سال‌ها او مستقیما از بودجه عمومی کشور ارتزاق کرده و عملا کارمند بوده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سخنان پناهیان واکنش‌های متفاوتی داشتند و این سوال را مطرح کرده بودند که مگر خود پناهیان چگونه درآمد به دست می‌آورد؟ یکی نوشته بود «آقای پناهیان چطور می‌توانیم پول جمع کنیم. شما که بلدید راهنمایی کنید.» کاربر دیگری اینگونه واکنش نشان بود که «کاش می‌توانستم لیستی تهیه کنم از افرادی که به سفارش پناهیان کارمند دولت شده‌اند.»

کاربر دیگری در اینستاگرام نوشته بود «آقای پناهیان همه مثل شما نیستند که نیازی به کار نداشته باشند و درآمدشان خوب باشد. ما برای زندگی مجبوریم کار کنیم.»

دیگری به طعنه گفته بود «ما عرضه پول جمع کردن و پول در آوردن مثل شما را نداریم ولی شما شلخته درو نمی‌کنید تا چیزی هم نصیب خوشه چینان کارمند شود.»

کاربر دیگری در توییتر نوشته «از صورت و دستان آقای پناهیان مشخص است که زیر آفتاب کارگری می‌کند به خاطر همین تولید را به کارمندی ترجیح می‌دهد. البته همین الان که در منبر این صحبت‌ها را می‌کنند چند میلیون تومان به خاطر این سخنرانی به حسابشان رفته است.»

کاربرانی هم بودند که پناهیان را نماد چهره‌های انقلابی می‌دانند که سخنان او تحریف شده و مخالفانش پس از حسن عباسی او را نشانه رفته‌اند. این در حالی است که عین جمله‌های پناهیان نخستین بار در رسانه‌های نزدیک به او منتشر شد و اتفاقا از این سخنان همان تیترهای زده شد که برخی آن را تحریف اظهارات پناهیان می‌دانستند.

به گزارش رویداد۲۴ سخنان پناهیان البته تنها در مدح تولید و در مذمت کارمندی نبود. او در ادامه صبت‌هایش مثل سایر روحانیون نزدیک جریان اصولگرا، به ضرورت تاسیس تعاونی‌های مالی اعتباری جدید اصرار دارد و گفته حق نداریم هیات راه بیندازیم بدون پیش‌بینی صندوق قرض‌الحسنه اعضا. او البته کارآفرینی را هم تشویق می‌کند «شبکه ملی جوانان مذهبی کارآفرین و فرهنگ مطالبه‌گری در کارآفرینی را گسترش دهید؛ منتظر نباشید دزدی شود تا داد بزنید، بلکه وقتی برای کارآفرینی سنگ تراشی می‌کنند، باید دو برابر دزدی فریاد بزنید.»

پناهیان در حوزه فرهنگ هم حرف‌های جذابی زده است: «من به عنوان یک روحانی حاضرم تمام عمرم علیه دیدن صحنه‌های نامناسب در اینترنت، یک بار هم سخنرانی نکنم، ولی هر شب و روز در نقد مذهبی‌هایی که بازی دانلود می‌کنند صحبت کنم، چرا که این کارشان مقدمه دیدن تصاویر مستهجن است؛ کسی که خلاق و مفید و مشغول کسب و کار است وقتی برای بازی ندارد.»

پناهیان البته به جز اقتصاد و فرهنگ، «در سیاست هم تخصص دارد» او یکی از پایه‌های ثابت برنامه‌های سیاسی اصولگرایان بود و حتی در اوج محبوبیت ظریف، به عنوان سخنران مراسم «دلواپسیم» معرفی شد. در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هم در سخنرانی در معصومیه قم، حمایت قاطعانه‌ای از ابراهیم رئیسی کرد و متلک‌های تندی به قالیباف انداخت. «ایشان سه مرتبه نمایشگاه زدند. نمایشگاهی که چپ و راست از آقای عارف تا آقای ناطق‎نوری و نیرو‌های تند چپ که در مجلس ششم بودند، در این نمایشگاه یادداشت‎هایشان موجود است که از بازرسی کل کشور تقدیر کردند. یکی از نیرو‌های خیلی تند اصلاح‎طلب که نام نمی‎برم نوشته بوده و اسنادش هست که من تا حالا فکر می‎کردم سازمان بازرسی کل کشور زهر است برای دولتمردان؛ الان فهمیدم پادزهر است. یکی دیگر از نیرو‌های شاخص اصلاح‎طلب حرف عجیب و غریبی زده بوده که اشراف شما به وزارتخانه ما بیشتر از ما بوده. به دوستان گفتم این‌ها را مستند به مردم بدهید که مردم ببینند. تا حالا هیچ کاندید ریاست جمهوری نبوده که موقع کاندید شدن این قدر مسئولیت‎های کلان و این‎قدر اشراف دقیق به جزئیات وزارتخانه‎ها داشته باشد. کاندیدا‌های دیگر را بگویید. فوقش شهردار یک شهر کلان بودند. چه پست‎هایی داشتند؟»

از حسینیه تا فاطمیه

به گزارش رویداد۲۴ در فرهنگ اسلامی، مساجد برای برگزاری مناسک مذهبی به خصوص نماز مورد استفاده قرار می‌گرفته اما به مرور مکان‌های مشابهی به نام حسینیه در شهر‌های مختلف افتتاح شد که فقط در مراسم خاص مذهبی پذیرای مردم است. اصولگرایان در دهه هفتاد از طریق حسینه‌ها نیرو‌های خود را سازماندهی می‌کردند. سرانجام یک حسینه در جنوب خیابان ولیعصر ساخته شد، اما اسم این حسینیه را «مهدیه» گذاشتند که پیش از آن اسمی دخترانه محسوب می‌شد. با این حال، این اسم خاص و هیات مشهور رزمندگان اسلام، با شعار «مکان، مهدیه تهران» به مرور به شهرت رسید. پناهیان یکی از سخنرانان ثابت این مراسم‌ها بود.

در سال‌های گذشته با افزایش ثروت و جایگاه طبقاتی اصولگرایان، به مرور برنامه‌های برگزار شده در مهدیه تهران که در مناطق جنوبی شهر تهران قرار داشت، به حاشیه رفته است و نیاز به یک حسینیه جدید احساس می‌شد. امسال قرار است مراسمی در فاطمیه تهران در میدان فاطمی برگزار شود. ساخت یک مجموعه به نام فاطمیه برای اصولگرایان البته هدف دیگری هم دارد. تحت الشعاع قرار دادن نام خیابان دکتر فاطمی و تبدیل کردن آن به اسمی مذهبی در آینده. فاطمیه تهران مقابل پارک لاله قرار دارد و البته پناهیان امسال در فاطمیه سخنرانی خواهد کرد.

پناهیان محرم امسال به جز در سه هیات مهم وابسته به این جریان سخنرانی خواهد کرد. به جز فاطمیه او به دانشگاه امام صادق و حسینیه آیت الله حق شناس در شرق تهران خواهد رفت و احتمالا در تمام اینها سوژه‌های داغی همچون روزهای گذشته خواهد داشت.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پناهیان ترور پناهیان فاطمیه تهران علیرضا پناهیان اصولگرایان حجت الاسلام پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند

محمد حسین جهانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار کرد: از مجموع کارکنان استان تعداد ۳۶.۵ درصد بانوان و ۶۳.۵ درصد آقایان را منابع انسانی نظام اداری استان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد کارکنان نظام اداری استان متشکل از نیرو‌های آموزشی و بهداشتی هستند، افزود: وضعیت استخدامی ۷۴.۲ درصد از کل کارکنان استان رسمی و پیمانی و ۲۵.۸ درصد نیز سایر اشکال استخدامی اعم از قرارداد معین و کارگری، شرکتی و سایر قرارداد‌ها است.

جهانی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ تعداد نیرو‌های رسمی و پیمانی افزایش و سایر اَشکال استخدامی کاهش یافت که این نشان از عدالت محوری در استخدام‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲.۵ درصد کارکنان نظام اداری استان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند، گفت: ۵۷.۱ درصد کارکنان استان دارای سنوات خدمت کمتر از ۱۴ هستند که نشان دهنده جوان بودن بدنه نظام اداری استان است.

جهانی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد چهار هزار و ۱۸۶ نفر مطابق فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشور، احراز شرایط و آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند به عبارتی ۱۲ درصد نظام اداری از نیرو‌های استخدامی جدید تشکیل یافته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر در هشت آزمون استخدامی جذب شده اند.

به گفته وی در راستای سنجش میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان کد ۲ بعدی مربوط به ۶۸ درصد کارکنان بالغ بر ۲۲ هزار نفر صادر شده است که مراجعان ادارات، میزان رضایتمندی خود را در قالب چهار سوال در خصوص رعایت قانون، سرعت و دقت در انجام کار، ارائه راهنمایی‌های لازم و رفتار با کرامت و محترمانه کارمندان با فرد مرجوع را بصورت برخط با اسکن کد ۲ بعدی اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"