Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوره پیش دبستان دوره ای الزامی است ، اظهار داشت: یکی ازسیاست های مهم اداره کل آموزش وپرورش استان براساس سند تحول بنیادین رشد کمی و توسعه کیفی دوره پیش دبستان است زیرا این دوره بر رشد شخصیت وشکل گیری هویت کودکان بسیارتاثیرگذاراست.

وی افزود: دوره پیش دبستانی موجبات رشد مهارتهای اجتماعی، گفتاری، زبانی وجسمانی کودکان را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همچنین تحقیقات نشان داده است که بین پیشرفت تحصیلی و حضور در دوره پیش دبستان رابطه معناداری وجود دارد و گذراندن این دوره مهم و سرنوشت ساز مانع افت تحصیلی در دوره ی با اهمیت ابتدایی خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در این دوره مشکلات واختلالات یادگیری کودکان شناسایی واقدامات اصلاحی و مداخله ای صورت می پذیرد که می تواند موجبات تحقق عدالت آموزشی و تربیتی وتوجه به تفاوتهای فردی وآموزش های ویژه برای کودکان با استعدادها وتوانایی های متفاوت وگوناگون رافراهم سازد.

فضلی گفت: دوره پیش دبستان به عنوان گلوگاه ورودی دوره ی ابتدایی، دوره گذر تدریجی ازخانه وآماده شدن برای ورود کودک به مدرسه و آغازی برای تعلیم و تربیت رسمی است.

وی خاطرنشان کرد: جذب حداکثری و رشد کمی در این دوره و توجه به توسعه کیفی باید به عزمی استانی ودغدغه ای فراگیر و سازنده تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سطح استان کرمانشاه در دوره پیش دبستانی ثبت نام کردند گفت: با توجه به اینکه تعداد ۳۱ هزار دانش آموز پایه اولی هستند باید شمار نوآموزان پیش دبستانی نیز به این آمار برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۸ هزار نوآموز کرمانشاهی در دوره پیش دبستانی ثبت نام کنند.

وی افزود: در نقاط صعب العبور، مناطق دور افتاده و محروم و روستاها و نقاط حاشیه شهر گذراندن دوره پیش دبستانی رایگان است.

فضلی از ثبت نام۵۶۰۰ نوآموز در مناطق محروم و دورافتاده و روستایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال شمار نوآموزان در این نقاط به ۸۰۰۰ برسد.

وی گفت: در مناطق دور افتاده و محروم گذراندن دوره پیش دبستانی رایگان و در نقاط شهری مشارکتی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اولیا نوآموزان فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی دارای تفاهم نامه با آموزش و پرورش ثبت نام کنند خاطرنشان کرد: اولیا هنگام ثبت نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی مطمئن باشند که کتب ارائه شده در مراکز پیش دبستانی مربوط به آموزش و پرورش است زیرا این کتب تناسب بیشتری با دیگر پایه های تحصیلی دارد.

کد خبر 4705325

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه پیش دبستانی سال تحصیلی جدید هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان یاسوج عید غدیر خم استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نمازگزاران کرمانشاهی از حمله سپاه پاسداران به اسراییل حمایت کردند
  • اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس)
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن