Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدتقی مهدوی کارشناس آموزش حوزه علمیه استان گفت: امتحانات شفاهی حوزه علمیه استان کرمان از ۱۰ تیرماه در دو منطقه‌ی شمال استان (شهر کرمان) و جنوب استان (شهر‌های جیرفت و کهنوج) برای پایه‌های ۶، ۸ و ۱۰ شروع شده و مدت چهار هفته به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این امتحانات برای بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب سطوح مختلف برگزار شد.

کارشناس آموزش حوزه علمیه استان با مثبت ارزیابی کردن روند امتحانات افزود: با توجه به بومی شدن ممتحنین امتحانات شفاهی و حضور ایشان در استان، روند امتحانات نسبت به قبل آسان‌تر و به تبع آن هزینه‌ها نیز کاهش یافته است.

او تصریح کرد: اولین امتحان شفاهی کرمان تحت نظر ممتحنین کرمانی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶ برگزار و پیش از این حوزه کرمان برای برگزاری آزمون‌ها نیازمند بهره گیری از اساتید ممتحن اعزامی از قم بود که خود دردسر‌ها و هزینه‌هایی چه برای استان و چه برای اساتید و مرکز مدیریت در بر داشت.

مهدوی افزود: علت عدم تمرکز آزمون‌ها در یک مکان، بُعد مسافت و مشقت طلاب جنوب استان در حضور در مرکز استان بود که با قرار دادن دو مدرسه امام صادق (ع) جیرفت و ولی عصر (عج) کهنوج به عنوان دو محل آزمون در جنوب استان، این مشکل حل شد.

آزمون ۱۵۰داوطلب حوزه علمیه در شمال و جنوب کرمان برای ورود به حوزه‌های علمیه سال ۹۸-۹۷ برگزار شد.
انتهای پیام/ح

آزمون حوزه های علمیه کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با توضیح جزئیات آزمون‌های شبه نهایی گفت: معاونت آموزش متوسطه آزمون شبه نهایی را در قالب برنامه‌ای با عنوان طرح سه‌نما برگزار می‌کند که هدف آن توجه به دروس لازم التوجه، شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیند‌های یاددهی و یادگیری، برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سؤالات مفهومی و استاندارد است.
محمد مهدی کاظمی افزود: از آنجا که برای اولین بار در پایه‌های دهم و یازدهم آزمون نهایی انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم قرار گرفته که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: به استان‌ها اعلام شده طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون، شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشند تا زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خردادماه شود.
معاون وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند، برگزار می‌شود.
کاظمی اضافه کرد: شروع آزمون‌های شبه نهایی از ۲۷ فروردین تا چهارم اردیبهشت است و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با همان فاصله زمانی آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده و طراحی سؤالات نیز براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش است، در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته و طراحی سؤالات نیز متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سؤالات امتحانات نهایی هم خواهد بود، انجام شده است.
وی ادامه داد: شرکت در آزمون‌های شبه نهایی الزامی نیست، اما به منظور آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند؛ ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام خواهد گرفت.
کاظمی افزود: طراحی سؤالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سؤالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و براساس همان چارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی.

دیگر خبرها

  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید
  • تمدید ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • جزئیات مهم کنکور در ایران/استفاده از تقلب‌یاب‌ها در آزمون ۱۴۰۳