Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان جوان تا حدودی می توان از مهاجرت نیروی انسانی جوان استان جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، یکی از مهم ترین راه های برون رفت از تحریم های آمریکا می تواند توجه بیشتر به کارآفرینان و همچنین تولید کنندگان باشد، این افراد که در سال های اخیر نشان داده اند توانایی رقابت با اجناس مشابه دارند گزینه خوبی برای در دست گرفتن بازارهای ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از طرفی شمال استان سیستان و بلوچستان که با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، می تواند با استفاد از ظرفیت تولید کنندگان و کار آفرینان تا حد معقولی از این مشکل فاثله بگیرد و آن را مرتفع سازد.

با حمایت از تولید کنندگان بیش از هزاران شغل در انتظار جوانانی در سیستان است که روزانه بار سفر می بندند و برای فعالیت های شغلی به شهرهای تهران و مشهد مهاجرت می کنند. این امر نه تنها باعث خارج شدن نیروی انسانی جوان استان می شود بلکه سبب خالی شدن مرزهای ایران به خصوص در شمال سیستان و بلوچستان خواهد شد.

در همین خصوص غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان زابل در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا گفت: هیچ مانعی نباید فرآروی کار آفرین و سرمایه گذار باشد و از همه توان و ظرفیت برای رفع موانع تولید در شهرستان باید استفاده کرد .

فرماندار ویژه شهرستان زابل خاطر نشان کرد: اولویت نخست شهرستان اشتغال، کارآفرینی و رفع معضل بیکاری است.

غلامرضا گنجی افزود: تجمیع سرمایه های خرد باعث تسریع در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نگاه و توجه ویژه دولت به تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و از هیچ مسئولی پذیرفته نیست که در تحقق این اهداف سنگ اندازی کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی