Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطان محمدی فعال بازار مسکن گفت: بررسی چشم انداز آینده بازار مسکن نشان می دهد که در ۲ سال آتی قیمت ها ثابت می ماند و توان همراهی با تورم را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سلطان محمدی فعال بازار مسکن در ارتباط با رکود این بازار به خبرنگار راه آرمان گفت: رکود بازار مسکن از دیدگاه های مختلف، معانی متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: رکود در بازار مسکن از دیدگاه سیاست گذاران به معنی کاهش میزان ساخت و ساز است در این صورت تولید مسکن با مشکل رو به رو خواهد شد.

این فعال بازار مسکن افزود: از دیدگاه واسطه گران مسکن، رکود به معنی کاهش تعداد معاملات مسکن است و برخی دیگر رکود را به معنی کاهش قیمت و عدم تمایل خریدار برای خرید می دانند.

پیش بینی ثبات قیمت مسکن در ۲ سال آینده

سلطان محمدی اظهار داشت: بررسی چشم انداز آینده بازار مسکن نشان می دهد که در ۲ سال آتی قیمت ها ثابت می ماند و رشد قابل توجهی نخواهد داشت، طبیعتا در این شرایط میزان علاقه سازندگان به ساخت و ساز نیز کاهش می یابد.

وی مطرح کرد: شرایط پیش رو از دیدگاه خریدار مطلوب است اما از دیدگاه سیاست گذاران شرایط نا به سامانی است که باید در جهت رفع آن چاره اندیشی هایی صورت گیرد بنابراین دولت باید با تزریق منابع به بازار و تقویت عرضه، وضعیت بازار را کنترل کند.

این فعال بازار مسکن ادامه داد: باید توجه داشت مسئله مسکن راه حل کوتاه مدت ندارد ضمن اینکه برای همه نقاط کشور هم نمی توان یک نسخه واحد در نظر گرفت.

سلطان محمدی یادآور شد: در کلان شهر های بزرگ نمی توان سیاست گذاران را تشویق به عرضه بیشتر مسکن کرد بنابراین باید سیاست ها به گونه ای باشد که جذب جمعیتی به سمت مناطق جانبی و حاشیه ای شهر ها انجام شود.

وی بیان داشت: اگر دولت بتواند در مناطق جانبی شهرها آماده سازی بیشتری انجام دهد، می تواند تا حد زیادی مشکلات بخش مسکن را برطرف کند بدین معنی که زیر ساخت ها را فراهم آورد، شبکه های ارتباطی با کلان شهر برقرار شود و زمین های بیشتری برای عرضه در اختیار سازندگان قرار گیرد.

اعطا تسهیلات مناسب به مردم در راستا توسعه شهرهای کوچک و روستاها

این فعال بازار مسکن تصریح کرد: در شهرستان های کوچک و روستاها، سازندگان عمدتا مردم هستند از این رو باید وام های مناسب در اختیار آن ها قرار گیرد و عملیات ساخت مسکن به خانوارها یا بخش خصوصی واگذار شود.

سلطان محمدی افزود: راه حل بنیادی برای کنترل قیمت مسکن، کنترل تورم است، در بازه های زمانی که تورم بالا است روند افزایش قیمت مسکن سیر صعودی پیدا می کند و رشد قیمت ها از تورم پیشی گرفته در نتیجه رکود ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در برخی دوره ها نیز به دنبال کاهش تورم، رشد قیمت ها کنترل شده، بر این اساس در ۲ سال آینده مسکن توانایی همراهی با تورم را ندارد.

این فعال بازار مسکن ابراز داشت: در دراز مدت بازار مسکن خود را تا حد زیادی با تورم منطبق می کند بنابراین لازمه کنترل قیمت مسکن و رفع نگرانی خانورها کنترل تورم است.

سلطان محمدی ادامه داد: مادامی که تورم کنترل نشود نه تنها در دراز مدت نمی توان قیمت ارز را کنترل کرد بلکه قیمت مسکن و سایر کالاها نیز متلاطم خواهد بود.

وی در خاتمه یادآور شد: ریشه تورم در اقتصاد ما رشد نقدینگی است و تلاطم در میزان تورم بر روی همه بازار ها تاثیر می گذارد بنابراین دولت باید اقدامات لازم را در جهت کنترل و بهبود وضعیت اقتصادی انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

به گزارش همشهری، عباس مسعودی با بیان این که سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد، گفت: عده‌ کثیری از تحلیل گران معتقدند که بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی اضافه کرد: قیمت طلا در داخل کشور تحت تاثیر دو مؤلفه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بازار آزاد در داخل کشور تغییر می‌کند. در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و مسائل مرتبط با تنش‌های منطقه است.

مسعودی عنوان کرد: زمانی که ایران در پاسخ به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، عملیات وعده صادق را انجام داد، بسیاری فکر می‌کردند که نرخ ارز و طلا افزایش شدیدی می‌یابد، اما در عمل دیدیم که نه تنها نرخ ارز و طلا افزایش نیافت، بلکه روند قیمتی در حال حاضر نزولی است.

راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای جهانی مقداری متشنج شده است، سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: عده‌ای معتقدند که احتمال تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، در نتیجه این گروه افزایش نرخ ارز و طلا را متصور هستند، اما عده‌ کثیری از تحلیل گران معتقدند که بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

وی عنوان کرد: به صورت مقطعی بازار ارز و طلا تحت تاثیر هیجانات و عوامل روانی قرار گرفته و اگر هیجانات و عوامل روانی فروکش کند، مسلماً شاهد کاهش نرخ ارز و طلا در کشور خواهیم بود.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از هیجانات کاذب است زیرا که شاخص‌های اقتصادی خبر از بهبود شرایط اقتصاد کشور و افزایش درآمدهای ارزی کشور می‌دهند، اما هیجانات و عوامل روانی عکس این موضوع را برقرار می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هیجانات مقطعی هستند، بعد از فروکش هیجانات التهابات قیمتی فروکش می‌کند و نرخ ارز و طلا به قیمت شاخص‌های واقعی اقتصادی باز می‌گردد.

کد خبر 846584 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • رکود در بازار برخی اقلام غذایی با تخفیف‌ هم شکسته نشد
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟