Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با نفوذ سامانه ناپایدار جوی از ظهر فردا جمعه ۸ شهریور ماه دمای هوا در استان اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه تا روز دوشنبه هفته آینده کاهش خواهد یافت.

او بیان کرد: با ورود سامانه ناپایدار جوی طی این مدت وزش باد‌های تند تا نسبتاً شدید لحظه‌ای (گاهی تا ۷۲ کیلومتربرساعت)، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق و تداوم آن تا روز یکشنبه، تشکیل مه و تداوم آن در جاده‌ها و گردنه‌های استان تا روز دوشنبه و بارش برف در قله سبلان در روز شنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با در نظر گرفتن ماهیت بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان اردبیل بویژه در مناطق مرکزی محتمل می‌باشد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به تغییرات بالای دمایی لایه‌های مختلف جو، بارش تگرگ (بویژه در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات) در عصر و شب جمعه (۸ شهریور ۹۸) محتمل می‌باشد.

او افزود: به دلیل تداوم هوای خنک تا اواسط هفته آینده در استان بویژه در مناطق توریستی (اردبیل، سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال) از اسکان با چادر در فضای باز و پارک‌ها (خصوصاً در طول شب ها) خودداری گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی (بارش رگباری، برخورد صاعقه و بارش برف) از صعود به قله سبلان و ارتفاعات استان از عصر جمعه (۸ شهریور ۹۸) تا روز یکشنبه (۱۰ شهریور ۹۸) توصیه نمی‌گردد.

محمدی بیان کرد: هموطنان از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و کوهپایه‌ها و همچنین تردد از کنار ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

صعود به قله سبلان و ارتفاعات اردبیل توصیه نمی گردد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز  کرمان به نقل از هواشناسی کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته جاری علاوه بر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای در استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق  احتمال دارد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای هفته آینده نیز از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود و در  بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار مورد انتظار است.

همچنین در دماهای ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته استان کرمان لاله زار با دمای یک درجه سردترین، ریگان با دمای ۳۶ درجه گرمترین مناطق استان بوده اند.

بیشینه و کمینه دمای شهر کرمان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه ثبت شده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان