Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمود زمانی فرماندار تکاب روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در روستای «یولقون‌آغاج» از توابع بخش مرکزی این شهرستان  گفت: آسفالت ۶ هزار مترمربع از معابر عمومی روستای قجور، گازرسانی به روستای یولقون‌آغاج، برق‌رسانی به روستای چیچکلو و طرح‌های توسعه و بهبود شبکه برق شهری و روستایی، آسفالت محور روستایی کرفتو و طرح پوشش بتنی کانال آب اراضی کشاورزی در روستای ساریجلو از مهمترین طرح های عمرانی است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی با بیان اینکه برای گازرسانی به روستای یولقون‌آغاج بخش مرکزی از ۱۴ کیلومتر شبکه‌گذاری استفاده شده است، افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از آن ۲۱۵ خانوار روستایی با ۶۷۰ نفر جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح آسفالت ۴ کیلومتر از ابتدای محور روستایی تکاب - کرفتو نیز ۹ میلیارد ریال و آسفالت معابر داخل روستای قجور نیز پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است که با بهره برداری از آنها ساکنان ۱۲ روستای بخش مرکزی تکاب از راه دسترسی مناسب بهره‌مند شدند.

فرماندار تکاب بیان کرد: امروز همچنین بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی شامل برق رسانی به روستای دورافتاده چیچکلو، احداث پست فشار متوسط هوایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق شهری و روستایی با ۱۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال هزینه آغاز شد.

زمانی ادامه داد: سایت گلخانه‌ای کشت زعفران و گیاهان دارویی نیز در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و زیربنای گلخانه‌ای به وسعت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک با حضور معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

وی افزود: این سایت محصولات گلخانه‌ای، با ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از جمله ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی راه‌اندازی شده و در آن سالانه ۹ هزار مترمربع در پنج طبقه بدون نیاز به خاک، زعفران و در یکهزار و ۵۰۰ مترمربع نیز گل محمدی کشت می‌شود.

زمانی گفت: با افتتاح سایت کشت گلخانه‌ای زعفران و گیاهان دارویی برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال پایدار ایجاد شده است.

همزمان با هفته دولت امسال ۳۲ طرح مختلف عمرانی و زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید و ۲ طرح آموزشی نیز کلنگ‌زنی شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت تکاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان