Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:11:19 GMT

چشمه‌های رنگارنگ در مشهد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۶۷۰۹

چشمه‌های رنگارنگ در مشهد

شهر مشهد هرساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، شهر مشهد به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران سالانه گردشگران و مسافران زیادی را توسط تور مشهد به‌سوی خود روانه می‌بیند و این امر باعث دیده شدن هر چه بیشتر آن می‌شود.

در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در جهت ایجاد جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری در این شهر شده و این امر در راستای افزایش توریست‌های این شهر بی‌تاثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید جالب باشد بدانید که مشهد از جاذبه‌های طبیعی بسیاری برخوردار است، اما شاید کمتر کسی به آن‌ها توجه کرده باشد و این جاذبه‌ها ناشناخته مانده‌اند.

یکی از همین جاذبه‌های طبیعی ناشناخته بسیار زیبای مشهد، چشمه گراب آن می‌باشد که خاصیت‌های درمانی بسیار دارد، این چشمه در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در نزدیکی روستای گراب واقع‌شده است؛ اما به دلیل بی‌توجهی به آن راه رسیدن به این چشمه چندان مناسب نیست ولی امکان‌پذیر است.

چشمه گراب به مجموعه‌ای از چندین چشمه گفته می‌شود که هرکدام در فاصله‌های ۵۰۰ متری از هم و بر روی تپه‌های متعدد قرارگرفته‌اند، این چشمه‌ها در گودی واقع‌شده‌اند و دهانه‌هایی مخروطی دارند. به گفته محققان آب این چشمه‌ها سرشار از املاح است و به همین سبب خاصیت درمانی دارد. هر یک از چشمه‌ها درصد املاح موجود در آن با دیگری فرق دارد و همین امر باعث شده هرکدام یک‌رنگ باشد و به چشمه‌هایی رنگارنگ تبدیل شود.

از خاصیت‌های درمانی چشمه گراب می‌توان به بهبود وضعیت گوارش، افزایش ترشحات صفرا، معده، بزاق، لوزالمعده و از همه مهم‌تر درمان بیماری‌های مفصلی اشاره کرد. این آب‌ها به دلیل مواد و املاحی که در آن وجود دارد به دفع مواد زاید از بدن کمک می‌کند و می‌توان گفت تا حدودی باعث تصفیه بدن می‌شود. به‌راحتی می‌توان در این چشمه‌ها شنا کرد و از فواید آن برای پوست و بدن بهره برد.

همچنین اگر به تفریحات آبی علاقه دارید و دسترسی به شمال کشور برای شما دشوار است می‌توانید با استفاده از تور قشم خود را به این جزیره رسانده و از تفریحات هیجان‌انگیز این جزیره لذت ببرید از تور کیش نیز می‌توان استفاده و به این جزیره سفرکرده و در آن به تفریح بپردازید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور مشهد چشمه سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا  ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که به طور متوسط بیش از ۸۸ هزار بازدید از هر مکان گردشگری استان انجام شده است.  
محمد حسین ارسطو زاده افزود: از این تعداد، هفت میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۷۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دو‌میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۲۲۳ هزار و ۷۰۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۶۸ هزار و ۳۲۳ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بوده است.  
وی افزود:  دزفول با  ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفر، شوشتربا  پنج‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۷ نفر، اندیکا با  دومیلیون ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر، شوش با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۹۹  و کارون با یک‌میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ نفر، پربازدیدترین شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز و عید سعید فطر بوده اند.  
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین سال جاری سه‌میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۹ نفرشب‌اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  
ارسطوزاده اظهار کرد:در این مدت نیر  ۴۵۰ هزار و ۹۲۲ نفربازدید از  نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی  صنایع‌دستی استان انجام شد.

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم