Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:21:03 GMT

هنرستان دخترانه هنرهای زیبای دختران ایلام افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۷۴۸۶

هنرستان دخترانه هنرهای زیبای دختران ایلام افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در آیین افتتاح این هنرستان گفت: این هنرستان با همکاری این اداره کل راه اندازی و از مهرماه امسال در رشته های نقاشی، نمایش و موسیقی اصیل ایرانی هنرجو می پذیرد.

اسفندیار رستم زاد، ظرفیت پذیرش دانش آموز در این هنرستان را 90 نفر عنوان کرد و افزود: دانش آموزان علاقه مند از سال تحصیلی جدید در این مرکز می توانند به تحصیل بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت مهارت محور شدن تعالیم آموزش و پرورش یادآور شد: افتتاح این هنرستان بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای توسعه آموزش های هنری در مدارس برای دانش آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به عدم توازن رشته های تحصیلی در مدارس این استان گفت: این اداره کل درصدد است با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای زمینه گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و کار و دانش فراهم شود.

به گفته وی، بر اساس استانداردهای آموزشی نرخ تحصیل دانش آموزان دررشته های فنی و کار و دانش باید  48درصد باشد در حالیکه این رقم اکنون زیر 40 درصد است.

90 هزار دانش آموز سال تحصیلی گذشته در ایلام به تحصیل اشتغال داشتند.

7171/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام هفته دولت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین