Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموز پژوهشگر کشوری گفت: مسئولین هیچ حمایت و تسهیلاتی برای دانش‌آموزان که در عرصه مقاله‌ نویسی و علمی فعالیت دارند، درنظر نمی‌گیرند، در اعزام من برای مسابقات کره‌ی جنوبی با افزایش قیمت واحد پول و عدم هزینه این سفر کنسل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ جوانان طبق بیانیه‌ی گام دوم اصل اساسی جامعه اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی هستند که می‌توانند پیشگامان کسب موفقیت در کشور اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینا شعبانی متولد 81 جزو نوجوانان فعال استان قزوین است که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته‌ و در راستای پیشرفت علمی و تحقیقاتی، فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی کسب موفقیت‌های خود اظهار کرد: با گذراندن کلا‌س‌های روش تحقیق اشتیاق به انجام کارهای تحقیقاتی و نوشتن مقاله را بدست آوردم.

وی افزود: بعد از گذشت مدتی در راستای رفع دغدغه‌های مردم به حوزه پرورش ماهی در حواشی رودخانه‌ی شاهرود ورود پیدا کردم که البته هنوز هم در جستجوی ارائه‌ی راهکار مناسب با توجه به موانع و مزیت‌های احداث پرورش ماهی قزل آلا هستم.

 

نوجوان پژوهشگر قزوینی درباره‎‌ی موفقیت‌های خود اذعان کرد: کسب رتبه پژوهشگر برتر کشور در سال ۹۷، پژوهشگر برتر استان قزوین در سال‌های ۹۶ و ۹۷، رتبه اول کشوری پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه اول کشوری گرایش مقاله پژوهشی جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری جززو رتبه‌های کسب شده من است.

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت‌هایم می‌توان به رتبه برگزیده کشوری و رتبه‌ی اول استانی گرایش تحقیقات زیستی پزشکی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی و رتبه اول مقاله نویسی در جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد.

این نوجوان ابراز کرد: کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره علمی پژوهشی ابن سینا و عضویت در تیم زیست شناسی جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات علوم کره جنوبی ۲۰۱۸ و المپیاد پروژه‌های پژوهشی ترکیه ۲۰۱۸ از فعالیت‌های دیگر من محسوب می‌شود.

وی گفت: کسب رتبه اول رشته مقاله نویسی جشنواره نوجوان سالم کشور از سال ۹۴ الی۹۷، رتبه اول دومین جشنواره دانش‌آموزی کشوری گیاهان دارویی، رتبه نخست کشور اولین همایش ملی همیار مشاور و کسب رتبه نخست لیگ علمی پژوهشی پایا "پیشگامان ایران زمین"سازمان بسیج دانش آموزی را می‌توان از افتخارات دیگر من محسوب کرد.

شعبانی ادامه داد: داور مرحله استانی جشنواره علمی پژوهشی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و سابقه تدریس روش تحقیق و پژوهش در پژوهش‌سرای دانش آموزی از دیگر فعالیت‌های اجتماعی من محسوب می‌شود.

 

پژوهشگر قزوینی تصریح کرد: توجه به مسائل تحقیقاتی و تحصیلی هیچ‌ مانعی در فعالیت‌های اجتماعی من ایجاد نکرده و مانند سایر هم‌سن و سالان خودم به سایر فعالیت‌ها نیز مشغول هستم.

وی عنوان کرد: برای کسب موفقیت‌های بیشتر از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نیستم و همواره برای کسب و ارتقا سطح تحقیق و پژوهشی خودم برای دستیابی به راهکارهای مناسب برای دغدغه‌ی مردم ارائه دهم.

این پژوهشگر درباره‌ی مشکلات خود ابراز کرد: بزرگترین مشکلاتی که مانع از پیشرفت من شده‌است بی‌توجهی مسئولان به قشر دانش‌آموزان و مقالات این قشر است زیرا باعث جلوگیری از روند موفقیت می‌شود.

وی گفت: مسئولین هیچ حمایت و تسهیلاتی برای دانش‌آموزان که در عرصه مقاله‌ نویسی و علمی فعالیت دارند، درنظر نمی‌گیرند، در اعزام من برای مسابقات کره‌ی جنوبی با افزایش قیمت واحد پول و عدم هزینه این سفر کنسل شد.

شعبانی ادامه داد: لازم است مسئولان برای دانش‌آموزانی که در عرصه‌های مختلف بویژه در پژوهش‌های بنیادین کشوری رتبه کسب کردند باید در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه تسهیلات درنظر بگیرند.

 

وی تصریح کرد: جوایزی که برای دانش‌آموزان موفق در نظر گرفته‌شده‌است حتی درصدی از مخارج سنگین آزمایشگاهی را تامین نمی‌کند.

این نوجوان قزوینی بیان کرد: برای توجه و انجام سخنان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر آینده کشور به‌دست دانش‌آموزان و نسل جوان است که جوانان برای اجرای بیانیه به حمایت و توجه مسئولین نیازمندند.

وی در پایان گفت: تقویت روحیه‌ی پژوهشگری در دانش‌آموزان می‌تواند بهترین روش برای گسترش و جایگزین شدن جوانان انقلابی به عنوان نیروی کارآمد باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن