Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@17:26:35 GMT

ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۸۹۹۹

ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی تغییر می‌کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به نیاز کشور به رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی گفت: با توجه به محاسبه نیروی انسانی ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی تغییر می‌کند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از شصت و ششمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی و سومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: آزمون‌های دانشنامه یکی از بزرگترین آزمون‌های ارزیابی دانش فارغ التحصیلان علوم پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی افزود: حدود ۴ هزار متخصص در ۲۸ رشته و حدود ۴۰۰ فوق تخصص در ۴ رشته با این آزمون مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در این آزمون صلاحیت علمی افراد متقاضی برای عضویت هیئت علمی و همچنین خدمات درمانی آموزشی آینده آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورتی که دانشگاه‌ها ظرفیت جذب داشته باشند، برخی از این افراد به عضویت هیئت علمی در می‌آیند.

وی با اشاره به رشد ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های تخصصی ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد ظرفیت داشته ایم. اما باید توجه کرد که نمی‌توان همه متخصصان را به مناطقی فرستاد که بیمار نداشته باشد و یا امکانات تخصصی در اختیار نباشد.

لاریجانی با اشاره به تعهدات متخصصان پزشکی پس از فارغ التحصیلی یادآور شد: برخی از این فارغ التحصیلان دارای تعهد سه برابری و برخی دیگر تعهدات خاص دارند و براساس اعلام نیاز دانشگاه ها، مسئولیت‌های درمانی، آموزشی و خدماتی خود را ایفا می‌کنند.

وی درباره نیازسنجی و محاسبات نیروی انسانی در حوزه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر نقشه راه ما برای ۵ سال آینده در رشته‌های تخصصی مشخص است و برخی از رشته‌ها از جمله رشته‌های جراحی با افزایش ظرفیت و به دلیل اشباع برخی از رشته‌ها با کاهش ظرفیت مواجه می‌شوند. برخی از رشته‌های تخصصی نیز وضعیت موجود را ادامه می‌دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: محاسبات نیروی انسانی در مورد رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و مامایی انجام شده است.

وی از محاسبات نیروی انسانی در رشته‌های دکترای تخصصی (Ph.D) خبر داد و بیان کرد: این کار به دلیل گستردگی این رشته ها، بسیار متنوع بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت باقر لاریجانی رشته های پزشکی رشته های تخصصی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی