Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی، بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی، پنجشنبه ۷ شهریور ماه به مازندران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز ۷ شهریورماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر افتتاح شد.

طرح توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر، بهسازی و توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد آذری جهری در جلسه اقتصاد مقاومتی مازندران که در سالن بندر نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه  در شرق مازندران و منطقه آمل و لاریجان نیاز است اقداماتی  برای رفع مشکلات ارتباطی انجام شود، اظهار کرد:  مشکل موبایل و مخابراتی  در برخی روستاهای سیل زده همچنان وجود دارد.

وی خواهان تسریع در رفع مشکلات ارتباطی روستاها و مناطق سیل زده مازندران شد و تصریح کرد: مشکلات ارتباطی و مخابراتی روستاهای سیل زده تا ۲۳ روز دیگر باید رفع شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت جاده چالوس و اینکه حدود یک کیلومتر از مناطق پر پیچ و خم این جاده آنتن ندارد، گفت: مسیر ارتباطی این جاده نیازمند توجه ویژه است.

آذری جهرمی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری شمال خاطرنشان کرد: مازندران قطب گردشگری است و توسعه زیر ساخت های گردشگری در این استان و مخصوصا شمال ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های جذب گردشگر فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل و مسائل مربوط به جا به جایی مسافر است که می تواند به بحث اشتغال و افزایش درآمد مردم کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در شرایطی که جاده های استان مازندران در تعطیلات و پیک زمانی با ترافیک سنگیی رو به رو است، استفاده از حمل و نقل هوایی یکی از راه های جذب گردشگران شهرهای جنوبی کشور به شمار می رود.

جهرمی در خصوص توسعه فرودگاه نوشهر عنوان کرد: سالن مسافربری فرودگاه نوشهر که امروز انجام شد این فرودگاه را تبدیل به یکی از فرودگاه های کلاس خوب کشور کرده و باید در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیمی گرفته شود که 6 پرواز هفتگی این فرودگاه افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: جاده چالوس نیازمند افزایش خط های اینترنت در بعضی از نقاط است که باید با توجه به حجم بالای سفر از این مسیر در دستور کار قرار می گیرد.

 توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت دولت بوده است

سعدالله وطن خواه مدیرکل فردوگاههای استان مازندران درباره این پروژه با بیان اینکه  توسعه زیر ساخت های گردشگری در اولویت دولت بوده است،  اظهار کرد: در این راستا دو برنامه توسعه ای برای فرودگاه نوشهر در نظر گرفته شد که  توسعه ترمینال ساختمان فرودگاه نوشهر به مساحت 1500 مترمربع  و همچنین توسعه ساختمان اداری فرودگاه به مساحت 150 مترمربع از جمله این دو برنامه بود که اجرایی شد.

وی با اشاره به ‌افتتاح فاز دوم ساختمان ایمنی زمینی، استخر آب و ساختمان های جنبی فرودگاه گفت: سالانه 900 پرواز و 70 هزار مسافر در فرودگاه نوشهر جابجا می شوند که امید است با توسعه فرودگاه نوشهر این میزان افزایش یابد‌.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران ادامه داد: ‌در مجموع در فرودگاه های این استان  سالانه 6100 پرواز نشست و برخاست می کنند و 570 هزار مسافر جابجا می شوند.

‌توسعه فرودگاه های شهرهای شمالی از اولویت ها است

سعید اکبری عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور و راهبر عملیات هوانوردی در حاشیه افتتاح توسعه و بهسازی سالن ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر با بیان اینکه توسعه فرودگاه‌های شهرهای شمالی به دلیل  توریستی بودن از اولویت ها است، اظهار کرد: ‌با توجه به بحث گردشگری و توجه ویژه به زیرساخت های توسعه گردشگری توسعه فرودگاههای شمال در اولویت شرکت فرودگاههای کشور قرار دارد.

وی افزود: ‌تمام توان شرکت فرودگاه های کشور بر این است تا بتوان فرودگاه های نوشهر و رامسر را به سطح ایده آل رساند تا ضمن افزایش تعداد پروازها هواپیماهای سنگین نیز بتوانند در این دو فرودگاه به زمین بنشینند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور و راهبر عملیات هوانوردی تاکید کرد: بنابر آنچه سهم شرکت هواپیمایی کشور در رابطه با توسعه فیزیکی و شرایط ایده آل در فرودگاهها است، انجام می دهد تا شرکت ها بتوانند با برنامه ریزی مطلوب و استفاده از هواپیماهای مناسب در خدمت مردم باشند.

گفتنی است؛ با حضور آذری جهرمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۷۷ میلیارد تومان پروژه ارتباطی در مازندران افتتاح شد  که با افتتاح این  پروژه ۲۴۳ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

از جمله پروژه هایی که امروز افتتاح شد، اتصال ۲۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات، ‌برقراری رومینگ همراه اول و ایرانسل در کلیه روستاهای دارای پوشش این استان، بهره برداری از ۱۴۶ سایت تلفن همراه، نصب و راه اندازی سیستم های نوری و ظرفیت " وی دی ام "، ظرفیت سازی فیبرنوری "اف تی تی اچ" راه اندازی سوئیچ مرکزی نوری و سیستم های سوئیچ دسترسی نوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترمینال فرودگاه نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر کشور به مازندران

دریافت 12 MB

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی صبح سه شنبه در بدو ورود به ساری با اظهار این که استاندار قبلی با تمام تلاش در استان مشغول خدمت بودند، افزود: به دلایل و درخواست حسینی پور قرار شد در جای دیگری از حضور ایشان استفاده شود.

وی با عنوان این که یوسف نوری به عنوان استاندار جدید معرفی می‌شود، افزود: وی از فرهیختگان و پرتلاش، مجرب و خبره هستند.

کد خبر 6086195

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • سفر وزیر کشور به مازندران
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند