Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:37:11 GMT

کودکان ونوجوانان بهترین سرمایه برای آینده کشور هستند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۱۱۶۲

کودکان ونوجوانان بهترین سرمایه برای آینده کشور هستند

به گزارش ایرنا، فاضل نظری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اظهار داشت: کسی که برای کودک و نوجوان کار می کند به آینده امیدوار است.

وی عنوان کرد: امیدواریم که با تلاش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه اقداماتی که باید در راستای تحول نظام آموزش در آموزش و پرورش صورت گیرد شاهد شکوفایی توانمندی ها در این حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام آموزش و پرورش کشور سالهاست که نیاز به تحول جدی دارد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امیداست که تحول بنیادین  در آموزش و پرورش اتفاق افتد.

وی افزود: کودکان باید بیاموزند که وقتی مدرسه می روند و در محیط های آموزشی قرار می گیرند مهارت هایی را یاد بگیرند که بیشتر از دانش های شناختی به درد زندگی آنها بخورد.

نظری یادآور شد: افرادی بعضی تجربه ها را در زندگی با آزمون خطا آموختند که  ای کاش در کودکی اینها را یاد گرفته بودند، ای کاش یاد گرفته بودیم که صبر کردن در برابر عصبانی شدن  امتیاز دارد و خیلی از هم نسل های ما به خاطر یک لحظه عصبانی شدن و خشمگین شدن سرنوشت هایشان عوض نمی شد.

وی تاکید کرد:  دوست یابی مهارتی بزرگ است و ای کاش نسل ما کامل و دقیق مهارتی مانند «نه گفتن»، پشتکار داشتن، زندگی امن در خانواده، قدردانی از آنچه که دارد را یاد می گرفت تا اینقدر ناسپاس و ناخشنود نباشد.

نظری ادامه داد: خیلی از نعمت ها را خدا به ما داده به خاطر اینکه این مهارت ها را نداریم قدر آنها را نمی دانیم این در حالی است که اگر این مهارت ها را پیدا کنیم، از آنچه که داریم راضی هستیم و یادمی گیریم که خوشبختی چیزی نیست که به دنبال آن بدویم و چیزی است که می توانیم آن را با کار نادرست از دست بدهیم.

 مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان  با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری، کودکان ونوجوانان، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی  به بهره برداری رسید.

/6060/۷۲۷۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود