Web Analytics Made Easy - Statcounter

سانا خبرگزاری رسمی سوریه از آزادسازی الخوین در ادلب و دفع حملات گروه تروریستی جبهه النصره در غرب حماه خبر دادند.

قدس آنلاین:  نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود در استان‌های حماه و ادلب در شمال غرب این کشور ادامه دادند.

نیروهای سوری در محور شرق شهرک «التمانعه» واقع در جنوب شرق ادلب موفق شدند شهرک «الخوین» را آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی اعلام کرد که نیروهای سوری پس از حملات توپخانه‌ای و هوایی به مسیرهای امدادرسانی گروه تروریستی «اجناد القوقاز» توانستند بر الخوین و مزارع ما بین این شهرک و التمانعه تسلط پیدا کنند.

به گفته این منبع، در این منطقه آزاد شده، شمار زیادی از عناصر اجناد القوقاز و عناصر تروریستی «حراس الدین» حضور داشتند. عناصر این دو گروه طی ساعات گذشته در تلاش بودند از الخوین که مقر مهم آنها در جنوب شرق ادلب است، به مواضع ارتش سوریه حمله کنند.

در همین ارتباط، عناصر اجناد القوقاز، حراس الدین و ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» سه‌شنبه هفته جاری در چهار محور از جنوب شرق ادلب به سمت مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

نیروهای سوری ضمن دفع این حملات، موفق شدند شماری از تروریست‌ها را از پای درآورند. بیشتر تمرکز تروریست‌ها در این حملات، استفاده از خودروهای انتحاری بود.

حمله به مواضع النصره

از سوی دیگر، «الوطن» سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه موفق شده است حمله شدید عناصر تروریستی جبهه النصره و الجبهه الوطنیه را در محور روستای «الحاکوره» در غرب حماه دفع کند.

ارتش سوریه نیز در واکنش به این حملات، مواضع النصره را در نزدیکی پست دیدبانی ترکیه در «شیر مغار» واقع در غرب حماه هدف قرار داد.

یک منبع میدانی اعلام کرد که این حملات باعث شد نیروهای ترکیه‌ای حاضر در این پست دیدبانی به شدت هراسان شوند و به حالت آماده‌باش درآیند.

این در حالی است که جنگنده‌های سوری و روس مواضع تروریست‌ها را در «جب سلیمان»، «شهرناز»، «العنکاوی» و «خربة الناقوس» در شمال غرب حماه و «معرة النعمان»، «سراقب» و ۲۰ منطقه دیگر در جنوب و جنوب شرق ادلب هدف قرار دادند.

استان ادلب، در واقع انبار گروه‌های تروریستی است و از آغاز جنگ علیه سوریه، گذرگاه مهمی برای ورود سلاح و تروریست‌های خارجی بود.

افزون بر این تروریست‌ها، ارتش سوریه در هر نقطه‌ای که با عناصر مسلح به توافق می‌رسید و این عناصر نمی‌پذیرفتند که با دمشق مصالحه کنند، به ادلب منتقل می‌شدند.

اجناد القوقاز در آغاز سال ۲۰۱۶، منطقه و فرودگاه نظامی ابوالظهور را اشغال کرده بود، ولی ارتش سوریه در دی ماه ۱۳۹۶ موفق شد این فرودگاه را آزاد کند. عناصر اجناد، از نیروهای افراطی کشورهای حد فاصل بین اروپا و آسیا مانند ارمنستان، گرجستان و چچن هستند.

حراس الدین نیز در ۲۰۱۶ تشکیل شد. عناصر این گروه، اعلام کردند که به «ایمن الظواهری» سرکرده گروه القاعده افغانستان، وابسته هستند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سوریه الخوين حماه سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در منطقه بنی نعیم واقع در شرق شهر الخلیل به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که نیروهای گردان‌های قدس مستقر در شهر طوباس اعلام کردند موفق شدند تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

این نیروها تصریح کردند که عناصر متجاوز را در دانشگاه قدس واقع در شهر طوباس هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای گردان‌های قدس از طریق یک کمین گسترده در منطقه مذکور علیه نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه انجام داده‌اند.

این گردان‌ها تاکید کردند یک نظامی صهیونیست در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف تک تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یکی از عناصر یگان شلداگ خبر داد. وی در جریان درگیری‌های زمینی طی روز گذشته در شمال نوار غزه به شدت زخمی شده است.

کد خبر 6080538

دیگر خبرها

  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • لو رفتن ورود عناصر موساد به جنوب یمن
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل