Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:33:16 GMT

بیشترین خسارت های سیلاب در خوزستان به شوش وارد شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۲۴۲۶

بیشترین خسارت های سیلاب در خوزستان به شوش وارد شد

غزی با بیان اینکه بیشترین خسارت های سیلاب در خوزستان به شوش وارد شد گفت: ۶۹ روستا و ۲ شهر در این شهرستان به صورت مستقیم با سیلاب درگیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عدنان غزی» شامگاه (پنج شنبه 7 شهریور) در حاشیه نمایشگاه هفته دولت، در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شوش شهرستانی با سابقه تاریخی بیش از هفت هزار ساله و دارای آثار تمدنی است که آن را به یک شهر میراثی و جهانی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شوش افزود :شوش دارای ۲ اثر ثبت جهانی چغازنبیل (اولین اثر جهانی ایران) و محوطه باستانی شوش (708 هکتاری) است و تنها پیامبر مدفون در کشور ایران به نام دانیال نبی در شوش بوده و علت نامگذاری شوش دانیال هم به همین منظور است.

 

وی اضافه کرد :بعد از انقلاب اسلامی یکی دیگر از آثار شوش یادمان دفاع مقدس فتح المبین به عنوان یادگار شهدای دفاع مقدس است.

 

غزی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و توسعه جذب گردشگر در شوش تصریح کرد :بیش از چهار و 500 اسب اصیل در شوش وجود دارد و اخیرا در جشنواره مسابقات زیبایی اسب  مقاماتی را کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه شوش سه هزار و 700 نفر جمعیت دارد اضافه کرد: این شهر 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز دارد که در برخی نقاط این شهرستان تولید گندم در هر هکتار حدود هشت تُن است و مقام اول کشور را در این زمینه داریم.

 

وی خاطر نشان کرد :بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش کلاس A است که به غیر از شوش در ایالت کالیفرنیا آمریکا این اراضی حاصلخیز با کلاس A وجود دارد.

 

فرماندار شوش عنوان کرد :در حوزه چغندرقند و ذرت نیز مقام اول را داریم و در حوزه شکر نیز بعد از اهواز و شوشتر تولید نیشکر خوبی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه شوش از معدود شهرهای ایران است که 35 درصد جمعیت آن شهری و 65 درصد آن روستایی هستند ادامه داد :بیش از ۱۰ شهرک صنعتی در شوش وجود دارد.

 

وی به افتتاح پروژه دانشگاه فرهنگیان با اشتغالزایی 300 نفر و درمانگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بیش از 270 هزار متر زیرسازی و آسفالت معابر در روستاها را انجام و طی ۲ سال اخیر 32 میدان ورزشی جدید احداث شد که 12 مورد آن در سال جاری انجام شده است.

 

غزی با بیان اینکه بیش از هفت پارک در فتح المبین، الوار، شوش و شهر حُر افتتاح شده گفت: کشتارگاه صنعتی که پروژه خاص و ویژه است را با روزانه چهار هزار و 500 تُن ظرفیت کشتار مرغ افتتاح و 60 پروژه با اعتبار 78 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

 

وی با اشاره به اینکه شوش نخستین خاستگاه بشری بوده اذعان داشت: با ساماندهی پل ناجیان و تعویض عرشه آن حدود 18 پل دیگر از عرشه این پل برای مناطق مختلف شهری نصب شد.

 

فرماندار شوش در پایان با بیان اینکه بیشترین خسارت های سیلاب در خوزستان به شوش وارد شده اضافه کرد: 69 روستا و ۲ شهر در این شهرستان به صورت مستقیم با سیلاب درگیر شد، همچنین 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی به زیرآب رفت.

 

وی با اشاره به اینکه این شهرستان باید ۲۸ کیلومتر سیل بند داشته باشد که پنج کیلومتر آن تخریب شده اما در حال بازسازی است تصریح کرد: مشکل شوش در سیلاب انحراف رودخانه در روستاهای این شهرستان است که با پیگیری های لازم و تخصیص اعتباراین موضوع حل می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز هفته دولت خبرگزاری شبستان مسجد روز جهانی مسجد بزرگداشت روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه روز جهانی مساجد نمایشگاه هفته دولت شهرستان شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد