Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اجلاس سه روزه گروه هفت در حالی در بیاریتز فرانسه پایان یافت که نه تنها چاره‌ای در این اجلاس برای اختلافات ارائه نشد بلکه تنش‌ها را آشکارتر کرد. تاریخ انتشار: 06:00 - 08 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۱۹۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اجلاس سه روزه گروه هفت در «بیاریتز» فرانسه با انتشار بیانیه کوتاهی که منعکس کننده اختلافات و شکاف‌های عمیق کشور‌های عضو بود، پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست گروه هفت در فرانسه در حالی برگزار شد که وجود مشکلات داخلی و شکاف‌های عمیق میان سران کشور‌های عضو زمزمه عدم انتشار بیانیه پایانی اجلاس را در پی داشت؛ مشکلات و اختلافاتی که در سال جاری میلادی تنش‌ها و جنگ‌های لفظی زیادی را به همراه داشت.      
فرانسه به عنوان میزبان این دوره از اجلاس گروه هفت، با اعتراض‌های گسترده ضد دولتی روبرو است که در یک سال گذشته خسارات زیادی به این کشور وارد کرده و هزینه‌های سنگینی را به دنبال داشته است. انتقادات گسترده بین المللی به خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان و استفاده از مهمات جنگی علیه معترضانی که به سیاست‌های دولت انتقاد داشتند، نه تنها سبب عقب نشینی دولت و پلیس فرانسه از رویکرد خشونت‎بارشان نشد، بلکه الیزه را به فکر انداخت تا از روش‌های آزموده در شنبه‌های اعتراضی برای ممانعت از اعتراض‌های در حاشیه این نشست بهره ببرد.
اعلام ممنوعیت برگزاری اعتراض و تظاهرات در نزدیکی محل برگزاری اجلاس گروه هفت، اعمال محدودیت‌های تردد، اعمال محدودیت اجتماعات و استقرار حدود ۱۳ هزار افسر پلیس با هدف تامین امنیت برگزاری اجلاس در مقابل اعتراض‌های مسالمت آمیز جلیقه زردها، مخالفان جهانی شدن، فعالان تغییرات اقلیمی، حامیان فلسطین و ... اتخاذ و اجرایی شد.      
جنگ لفظی فرانسه و برزیل در موضوع آتش سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون و تنش‌های دو سال اخیر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ویژه در موضوعاتی مانند ارتش اروپایی از چالش‌های فرانسه در این نشست بود.   بیشتر بخوانید: سایه اختلافات عمیق بر بیانیه پایانی اجلاس گروه هفت 
آمریکا که میزبانی اجلاس سال آینده را بر عهده خواهد داشت، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با طیف وسیعی از مشکلات داخلی و خارجی از جمله موضوع مهاجران، اختلافات در بدنه دولت، سیاست خارجی پر چالش، تیراندازی‌های جمعی گسترده، جنگ تجاری با چین، و ... مواجه است.      
انگلیس یکی دیگر از اعضای اروپایی این بلوک صنعتی نیز در یک سال گذشته با بحران سیاسی برگزیت مواجه بوده است. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تاکنون هزینه بالایی بر اقتصاد این کشور داشته و سبب سقوط دولت «ترزا می» شد، اکنون با روی کار آمدن «بوریس جانسون» با مخاطرات جدی تری مواجه شده است؛ خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ضرب الاجل تعیین شده. از سوی دیگر نگرانی‌ها در انگلیس به دلیل وابستگی این کشور به آمریکا در زمینه مواد غذایی و دارویی در دوران پسابرگزیت تشدید شده است. ضمن این که این موضوع روابط خارجی لندن با بروکسل و سایر پایتخت‌های اروپایی را نیز با دشواری‌هایی مواجه کرده است.     
اتحادیه اروپا دیگر عضو این بلوک نیز عمده‌ترین طرف ماجرای برگزیت است که با ظهور افراط گرایی و روی کار آمدن دولت‌های دست راستی مواجه است. ایتالیا از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و یکی از هفت عضو گروه هفت نیز با تزلزل و بی ثباتی سیاسی مواجه است.
ژاپن تنها عضو آسیایی گروه هفت که در یک سال اخیر تنش سیاسی و اقتصادی جدی را با کره جنوبی از سر می‌گذارند، نیز با طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند آزمایش‌های موشکی در شبه جزیره و فشار‌های آمریکا برای همراهی با ائتلاف منطقه‌ای روبرو است.
اما آنچه در این اجلاس بیش از نکات پیش گفته اهمیت داشت، اختلافات و شکاف‌های میان سران کشور‌های عضو بود. آمریکا در حالی در این مذاکرات شرکت کرد که تیر تلاش‎هایش برای اجماع سازی جهانی به سنگ خورده بود؛ شکستی که از تعمیق شکاف آمریکا با متحدان سنتی‎اش خبر می‌داد. بی توجهی واشنگتن به توافق نامه‌ها و سازمان‌های بین‎المللی، تعرفه‎های گمرکی و جنگ تجاری واشنگتن پکن نیز بر این اختلافات دامن می‌زد و در نهایت موجب شد تا حتی اجماعی برای عدم بازگشت روسیه به این بلوک حاصل نشود. خنده‎های «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به اظهارات ترامپ و طعنه‎های زننده میان سران که از دید جامعه جهانی پنهان نماند نیز موید این گذاره است.
به نظر می‌رسد انتشار بیانیه پایانی با موضوعاتی مانند ایران، اوکراین، لیبی و مسائل تجاری تنها تلاشی ناکام برای پوشاندن اختلافات بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجلاس سران گروه فرانسه اختلافات شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) گروه‌بندی یورو ۲۰۲۴ تکمیل شد؛ لیست تیم‌ها را ببینید!

شب گذشته مسابقات نهایی پلی آف یورو ۲۰۲۴ انجام شد و با صعود تیم‌های لهستان، اوکراین و گرجستان تکلیف ۲۴ تیم نهایی این رقابت‌ها مشخص شد. گروه بندی به شرح زیر است:

منبع: خبرآنلاین

tags # یورو 2024 سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • دهقان: مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • (عکس) گروه‌بندی یورو ۲۰۲۴ تکمیل شد؛ لیست تیم‌ها را ببینید!
  • لسه‌فر چیست؟
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • ناگلزمن: در باد پیروزی مقابل فرانسه نمی‌خوابیم
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس