Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ حسن نوروزی درباره آخرین وضع لایحه تعیین تکلیف وضع فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اظهار کرد: این لایحه ابتدا از سوی شورای نگهبان به دلیل مشکلات امنیتی برای رفع ایرادات به مجلس بازگردانده شد که ایرادات آن برطرف شد و به شورای نگهبان ارسال شد اما مجددا به دلیل ایراد در دو عبارت موجود در لایحه به مجلس بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: در ماده واحده اصلاحی قانون بعد از عبارت «درخواست مادر ایرانی» عبارت «در صورت نداشتن مشکل امنیتی»، به «تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران» و بعد از عبارت «پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی» عبارت «در صورت نداشتن مشکل امنیتی»، به «تشخیص وزارت اطلاعات» اضافه شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه مذکور برای بررسی به صحن علنی ارجاع شده است، گفت: لایحه تابعیت هم‌اکنون در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار دارد تا پس از بررسی در صحن علنی برای تایید نهایی در اختیار شورای نگهبان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان حاصل از ازدواج شرعی از مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده‌اند یا می‌شوند، قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی «با تشخیص وزارت اطلاعات» به تابعیت ایران در می‌آیند. همچنین فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت تقاضا نکردن مادر ایرانی می‌تواند تابعیت ایران را تقاضا کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی «با تشخیص وزارت اطلاعات» به تابعیت ایران پذیرفته می‌شود.

منبع:پانا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج زنان مجلس شورای اسلامی مردان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چگونه با فرزندمان درباره اخبار پرالتهاب صحبت کنیم؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرارو- بسیاری معتقدند که کودکان و نوجوانان باید کاملا از اخبار دور باشند و ذهن و فکرشان را درگیر خبر نکنند. با این وجود در دنیای امروز مواجه شدن با اخبار تلخ و شیرین ناگزیر است.

به گزارش فرارو، زندگی در جهانی که دسترسی به اخبار، تحلیل و پیش‌بینی از هر منبعی، به سادگی امکان‌پذیر است، بسیاری از والدین را برآن داشته تا نسبت به دانسته‌های فرزندشان از وقایع روز دغدغه‌مند باشند.

حال پرسش این است که چگونه می‌توان اطلاعات فرزندان از اخبار را مدیریت کرد؟ از چه راهی می‌توان به دانسته‌هایشان جهت داد و آن‌ها را از درگیری بی‌دلیل با حقایقی بیرونی جهان محافظت کرد؟ و اینکه چگونه می‌توان پیامد‌های حجم بالای اطلاعات را برای فرزندان کم کرد؟

 

 

دیگر خبرها

  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • شلیک گاز اشک‌آور و گلوله رنگی از دوربین امنیتی
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • (ویدئو) چگونه با فرزندمان درباره اخبار پرالتهاب صحبت کنیم؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟