Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:42:55 GMT

پرطرفدارترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۳۸۴۴

 

گزارش دفتر آمار ملی انگلستان نشانگر آن است که در سال گذشته میلادی، در مجموع برای۶ هزار و۲۳۳ نوزاد پسر متولدشده در انگلیس و ولز نام 'محمد ' (با نگارش‌های متفاوت) انتخاب‌ شده است.

اگر چه دفتر آمار ملی انگلستان، اسم ' اولیور' را در صدر فهرست یک صد نام محبوب نوزاد پسر قرار داده است، اما با توجه به تنوع هجی کردن نام پیامبر گرامی اسلام (ص)، این اسم با فراوانی‌های متفاوت عنوان شده است و جمع همه آنها به‌سادگی نشان می‌دهد که نام محمد در صدر این فهرست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، اسم  muhammad برای ۳ هزار و ۵۰۷ نوزاد پسر (رده هشتم)، mohammed برای یک هزار و ۸۴۶ نوزاد پسر (رده سی و دوم) و اسم mohammad برای ۸۰۸ نوزاد (رده هفتاد و یک) انتخاب‌شده است.

انتخاب اسم Muhammad  برای نوزادان در انگلیس و ولز در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال 2017 میلادی ۲ درصد و  نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی ۲۸ درصد رشد داشته است.

براساس گزارش منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، در سال گذشته میلادی برای ۵هزار و ۳۹۰ نوزاد پسر در انگلیس و ولز نام 'اولیور' ثبت ‌شده است.

این دفتر بدون توجه به ثبت شدن نام محمد به‌صورت های مختلف، تنها اسم muhammad را ملاک قرار داده و براین اساس نام اولیور را در صدر اسامی فهرست خود قرار داده است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلستان در سال گذشته میلادی پرطرفدارترین اسم نوزاد دختر در انگلیس و ولز، نام ' اولیویا' بوده است.

بر اساس گزارش یادشده، در سال گذشته میلادی در مجموع ۶۵۷ هزار و ۷۶ نوزاد در انگلیس و ولز متولد شده‌اند که ۳۳۷ هزار و ۵۸۴ نفرشان پسر و مابقی دختر بوده اند.

اقلیت مسلمان انگلستان نزدیک به ۳ میلیون نفر تخمین زده می شوند که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکستانی بوده و بیشتر آنها ساکن انگلیس به ویژه کلانشهر لندن هستند.

محبوبیت نام محمد در سال های گذشته در انگلیس و ولز رشد زیادی داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

 اولین نوزاد طرح «نفس» در شهرستان کوهدشت چشم به جهان گشود و با اولین لبخند شیرین خود به سقط‌های غیرقانونی «نه» گفت.
طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور راه اندازی شده است.
این مرکز با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف سقط جنین می‌کنند ایجاد شده است در این مرکز مادران باردار طی ۹ ماه بارداری تحت حمایت قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه با اهدا بسته حمایتی توسط بسیج جامعه پزشکی از والدین این نوزاد تقدیر و تشکر بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • آکنه نوزادی چیست؟