Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@09:18:45 GMT

جنجال مجسمه چوبی ترامپ در کنار مجسمه جنجالی ملانیا!

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۴۱۰۸

جنجال مجسمه چوبی ترامپ در کنار مجسمه جنجالی ملانیا!

یک هنرمند اهل اسلوونی مجسمه‌ای چوبی از دونالد ترامپ را در نزدیکی زادگاه ملانیا، همسر آقای ترامپ ساخته تا پیام خود درباره "استیلای عوا‌م‌فریبان بر جهان" را گوشزد کند. چند ماه پیش مجسمه دیگری که با کندکاری از یک تنه درخت و به شکل ملانیا ترامپ در این منطقه ساخته شده بود خبرساز شد.

این مجسمه ۸ متری که در یک ملک خصوصی نصب شده دونالد ترامپ را با سری مربع شکل و دهانی باز و در حالی که مشتش را گره کرده به هوا برده نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمند سازنده آن به خبرگزاری فرانسه گفته قصد داشته توجه مخاطبان را به وضعیت فعلی دنیای سیاست جلب کند. این مجسمه که در نزدیکی زادگاه ملانیا ترامپ، بانوی نخست آمریکا نصب شده تنها چند ماه پس از آن ساخته شد که مجسمه کندکاری شده ملانیا در این منطقه نظرات درباره حضور او در کاخ سفید و در کنار پرقدرت‌ترین رئیس‌جمهور جهان را به چالش کشید.

آن مجسمه که در نزدیکی شهر سونیتسا، زادگاه بانوی اول آمریکا نصب شده نتیجه یک پیکره چوبی است که ملانیا ترامپ را در لباسی آبی نشان می‌دهد که یک دستش را گویی برای تکان دادن به سوی تماشاگران بالا برده است.بعضی از ساکنان این منطقه این مجسمه را که خیلی با تصور همگانی از پیکره‌تراشی کلاسیک مطابقت ندارد "مایه شرمساری" خوانده‌اند و گفته‌اند "هیچ شباهتی به ملانیا ندارد" و "یک اسمورفی" است.  

اسمورفی (دختر گل‌نمک) شخصیت یک مجموعه کارتونی است.حالا با ساخت مجسمه ترامپ در این منطقه که آن هم به سبک و سیاق اسمورفی‌ها شبیه است یک بار دیگر اختلاف‌نظر‌ها درباره این دو مجسمه بالا گرفته است.

مجسمه ترامپ در نزدیکی روستای سلا پری کامنیکو ساخته شده که حدود ۳۲ کیلومتری لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی است.توماز شلگل، خالق این مجسمه به خبرگزاری فرانسه گفته: "برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم دوباره عوام‌فریبی قدرت گرفته است؛ به {بوریس} جانسون (نخست وزیر جدید بریتانیا) نگاه کنید، به ترامپ، به رئیس جمهور خود ما یا {ویکتور} اوربان (نخست وزیر مجارستان) توجه کنید. جهان به کجا می‌رود؟ ما می‌خواهیم چشم مردم را به روی این که دموکراسی چیست باز کنیم. "

مجسمه ترامپ او را در حالی که کت و شلواری آبی به تن دارد و کراواتی قرمز زده نشان می‌دهد و حالت پیکره او به شکلی است که مجسمه آزادی در نیویورک را تداعی می‌کند با این تفاوت که او مشتش را گره کرده است.ویژگی این مجسمه این است که به گفته شلگل سازه صورت مجسمه طوری طراحی شده که می‌تواند حالت چهره آن تغییر کند؛ به این ترتیب که "در روز‌های هفته چهره ترامپ خندان و دوستانه است، اما در دو روز پایان هفته ترسناک و خشمگین می‌شود"، ویژگی که هنرمند آن را نمادی از دو رویی و متظاهر بودن سیاست‌مداران عوام‌فریب خوانده است.

ساخت این مجسمه که در اراضی یک ملک خصوصی بنا شده باعث اختلاف نظر‌های تند در میان مردم اسلوونی شده به طوری که خبرگزاری فرانسه می‌گوید یک معترض عصبانی چند روز پیش با تراکتور و به قصد نابودی آن به سویش رانده است. آن هم فقط چند روز قبل از رونمایی رسمی آن که قرار است شنبه (پس فردا - ۳۱ اوت) باشد.برخی هم در فضای مجازی گفته‌اند این مجسمه "چوب حرام کردن" بوده و اصلا نمی‌بایست ساخته می‌شده.

شلگل گفته برخی از افراد محلی هم به او گفته‌اند از نظر آن‌ها این مجسمه "زشت است و متناسب زیبایی این منطقه سرسبز و چشم‌نواز نیست".

دونالد ترامپ در اسلوونی یک شخصیت تفرقه‌برانگیز شناخته می‌شود. با وجود این، زادگاه ملانیا ترامپ در این کشور از زمان ورود او به کاخ‌سفید به یک جاذبه گردشگری بدل شده و هزاران نفر به قصد بازدید و مطالعه بیشتر درباره تاریخچه زندگی بانوی اول آمریکا به این شهر می‌روند.

همین توجه هم پایه‌گذار کسب و کار‌های جدیدی شده که انواع سوغاتی‌ها به نام و شکل ملانیا و دونالد ترامپ را به بازار آورده است؛ حتی چیزبرگر‌های دونالد ترامپ که به شکل او با پینر آب شده به فرم مو‌های او عرضه می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجسمه ترامپ ترامپ ملانیا ترامپ اسلوونی مجسمه چوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)

مراحل ساخت اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س) مورد بازدید تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

 ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه (س) سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن تکمیل و نهایی شده و با توجه‌ به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجراست و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

به گزارش تسنیم، برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

 همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود، در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • مجسمه شکری (عکس)
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)