Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:37:25 GMT

گرمای هوا هر سال قربانیان بیشتری در آلمان می گیرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۵۳۰۰

گرمای هوا هر سال قربانیان بیشتری در آلمان می گیرد

نشریه "بیلد" آلمان با اشاره به افزایش دمای هوا در سال های اخیر در اروپا و به ویژه آلمان، از افزایش مرگ و میر شهروندان این کشور بر اثر تغییر آب و هوایی خبر داد.
آمارهای رسمی نشان می دهد که گرمای شدید سال گذشته میلادی موجب شده تنها در برلین پایتخت آلمان حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست بدهند.
این در حالی است که آمار تلفات ناشی از گرما در برلین طی سال های گرم ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۳۹۰ و ۳۱۰ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسسه پژوهشی «رابرت کخ» آلمان در گزارشی از مرگ و میر شهروندان این کشور بر اثر موج گرمای بی سابقه خبر داد و نوشت که گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال و بالاتر، بیشتر از دیگر گروه های سنی در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند.
برآوردها حاکی است گرمای شدید سال ۲۰۰۳ در آلمان موجب مرگ ۷ هزار و ۶۰۰ نفر شده است. همچنین در گرمای شدید تابستان سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ در مناطق مختلف آلمان به ترتیب ۶۲۰۰ و ۶۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

این در حالیست که موج گرما در اروپا همواره با تلفات همراه بوده است. در فرانسه و در گرمای بی‌سابقه سال گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را بر اثر نارسایی‌های مرتبط با گرما از دست دادند.

در فرانسه در سال ۲۰۱۵ حدود ۳ هزار نفر و در سال ۲۰۰۳ که بدترین سال از این نظر بود، ۲۰ هزار نفر براثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند.

در همین سال تعداد کل تلفات اروپا ۷۰ هزار نفر بوده است و در این میان بیشتر این تلفات را افراد سالمند و تنهایی تشکیل می‌دهند که کسی به آنها سر نمی‌زند.

عامل دیگر خطرناک بودن گرما در اروپا، کمبود زیرساخت‌های مقابله با آن و نبود فرهنگ زندگی در اقلیم گرم است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرگ ناگهانی آلمان موج گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ در تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر در ترکیه ۷۵ تن کشته و ده هزار و ۸۱۰ نفر زخمی شدند.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد در تعطیلات ۹ روزه عید فطر امسال شش هزار و ۵۳۰ تصادف به فوت، جرح و خسارت مالی منجر شده است.
به گفته یرلی کایا این سوانح جاده‌ای ۷۵ کشته و ده هزار و ۸۱۰ زخمی برجای گذاشته است.
همچنین در این دوره سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۳۸ خودرو از سوی ۲۶ هزار و ۸۰۴ پرسنل راهنمایی و رانندگی مستقر در جاده‌های کشور کنترل و ۴۸۵ هزار و ۷۱۰ خاطی جریمه شده اند.
سال گذشته در سوانح جاده‌ای ترکیه دو هزار و ۹۸۴ تن کشته و ۳۵۴ هزار و ۳۲۳ تن نیز زخمی شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • گرمای بهاری در مازندران
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • سازمان ملل: اسراییل اجازه دسترسی به شاهدان حمله هفتم اکتبر را نمی‌دهد
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • افزایش تلفات بارندگی و سیل شدید در عمان (فیلم)
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید