Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@05:12:11 GMT

دور جدیدی از آتش سوزی در جنگل های آمازون

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۵۵۳۴

دور جدیدی از آتش سوزی در جنگل های آمازون

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- دور جدیدی از آتش سوزی در جنگل های آمازون آغاز شده است تاریخ انتشار: 13:02 - 08 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۶۴۷

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش سوزی آمازون جنگل آتش سوزی در جنگل های آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاب‌آوری اقلیمی چیست؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای‌تک‌دیلی، آب و هوای شدید، مانند طوفان، سیل و خشکسالی این روزها بیشتر روی می‌دهد. مثلا، آتش ‌سوزی‌ های جنگلی که با خشکسالی تشدید شده، میلیون‌ها هکتار از کالیفرنیا تا استرالیا را سوزانده است.

برای تاب‎‌آوری اقلیمی، دانشمندان با نقشه ‌های هوشمند شروع می‌کنند تا الگوهای اقلیم چند دهه آینده را پیش‌ بینی کنند. «آب و هوا» آنچه را که در خارج از خانه طی چند ساعت یا چند روز اتفاق می‌افتد توصیف می‌کند، در حالی که «اقلیم» این رفتار را در یک منطقه خاص در دوره های زمانی طولانی تر توضیح می‌دهد.

کارشناسان، زیرساخت‌ هایی مانند حمل و نقل، بیمارستان ‌ها، تولید و مواد غذایی را برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات اقلیم آماده می‌‌کنند. اولین قدم ساختن مدل‌ های اقلیمی و سپس برنامه ریزی آنها در آینده است. کارشناسان می‌توانند از داده هایی که مدل های اقلیم تولید می‌کنند برای محافظت از زیرساخت های ما در برابر اختلالات آینده استفاده کنند.

دانشمندان تغییرات متوسط ​​دما یا بارندگی را پیش بینی می‌کنند، برخی از دانشمندان پا را فراتر گذاشته و الگوهای آب و هوای سال‌ های بعد را نیز با استفاده از رایانه ‌های قدرتمند پیش‌ بینی می‌‌کنند. به این مدل سازی آب و هوا گفته می‌شود. دانشمندان از این مدل‌ های سه‌ بعدی سیستم اقلیم زمین برای ایجاد نقشه ‌هایی استفاده می‌‌کنند که نشان می‌دهد چگونه آب و هوا در آینده تکامل می‌یابد و می‌تواند بر جوامع تأثیر بگذارد.

اما ما به نقشه‌های دقیق‌تری نیاز داریم. از آنجایی که میزان و شدت تغییرات اقلیم به مکان خاصی بستگی دارد، نقشه ‌های دقیق ‌تر به ما کمک می‌‌کنند بفهمیم چگونه اقلیم می‌تواند محیط اطراف هر شهر، حتی ساختمان‌ های منفرد را تغییر دهد. آب و هوا می‌تواند از یک کد پستی به کد پستی دیگر تغییر کند؛ اقلیم نیز همینگونه است. خورشید ممکن است در یک طرف کوه بدرخشد در حالی که طرف دیگر کوه کولاک باشد، و این تفاوت‌‌ها به عنوان شدت‌ های متفاوت تغییرات اقلیم  نشان داده می‌‌شوند.

دانشمندان آمریکایی موفق شدند نقشه‌های اقلیم این کشور را با وضوحی 10 برابر بیشتر از اکثر مدل‌های جهانی نشان دهند. این نقشه‌ها همچنین اقلیم را در دوره های 10 ساله پیش بینی می‌کند که از قرن حاضر، میانه و پایان قرن 21 شروع می‌شود.

کل مجموعه داده اقلیم دارای 700 ترابایت اطلاعات است. ابررایانه آزمایشگاه ملی آرگون می‌تواند در عرض چند دقیقه چیزی را ترسیم کند که لپ تاپ شما برای ترسیم آن به سه هزار سال زمان نیاز دارد.

با نگاه کردن به سال ‌های آینده، می‌توانیم نحوه برنامه ‌ریزی خود را برای آینده به خوبی تنظیم کنیم. اگر نگران آتش ‌سوزی ‌های جنگلی باشیم می‌توانیم نقاطی را شناسایی کنیم که احتمالا در معرض خطر آتش‌ سوزی ناشی از رطوبت کم، خاک خشک و بادهای شدید هستند و برای محافظت از مردم و دارایی‌ها در این مکان‌ها اقدام کنیم. یا می‌توان فضاهای حائل بین ساختمان‌ها و آتش سوزی‌ها ایجاد کرد که به کاهش خطرات کمک می‌کند.

تاب‎‌آوری اقلیم راهی برای برنامه ریزی برای محافظت از بشر در برابر تغییرات اقلیم است. این به کارشناسان کمک می‌کند تا تاثیر رویدادهای شدید اقلیم را که می‌تواند به سیستم های طبیعی، کشاورزی،  تاسیسات و شبکه‌ها از طریق اتصالات آشکار یا پنهان آسیب برساند، پیش بینی کنند. با برنامه ریزی صحیح، می‌توان از اختلال در زیستگاه های طبیعی و جوامع جلوگیری کرد زیرا فراوانی و شدت خشکسالی، آتش سوزی، کولاک و امواج گرما در آینده تغییر می‌کند.

مثلا در طول موج گرما، تهویه مطبوع و افزایش تقاضا برای برق، می‌تواند موجب اضافه بار خطوط برق و ترانسفورماتورها شود. امواج گرما همچنین می‌تواند شبکه های حمل و نقل را تضعیف کند. جاده‌ها و خطوط راه آهن کمانش می‌کنند. سلامت و ایمنی نیز در خطر است. امواج گرما ممکن است باعث بیماری افرادی آسیب پذیر شود و ازدحام در بیمارستان‌ها افزایش یابد. بدون برق، زنجیره تامین مسدود می‌شود. بهره وری کشاورزی ممکن است به دلیل گرمای شدید و خشکسالی کاهش یابد و تنوع زیستی با تهدید گونه‌ها توسط تغییر محیط طبیعی کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید از کدام شعبه آمازون ؟ آمازون امارات یا آمازون آمریکا ؟
  • (تصاویر) وقتی چهارراه ولیعصر شبیه جنگل بود
  • (ویدئو) آتش نشانان پنج توله سگ را از آتش سوزی نجات دادند
  • ماجرای آتش‌سوزی در پارک ارم چه بود؟
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد
  • آتش سوزی گسترده در منطقه نقب اسراییل بر اثر حملات موشکی ایران
  • دیدنی های امروز؛ از ملکه آمازون تا جشنواره بالن