Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:40:12 GMT

نجات 156 مهاجر در آب‌های مدیترانه

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۵۸۶

نجات 156 مهاجر در آب‌های مدیترانه

گارد ساحلی نیروی دریایی مراکش روز گذشته (پنج‌شنبه) ۱۵۶ مهاجر را از آب‌های دریای مدیترانه نجات داد.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه گارد ساحلی مراکش بیشتر این مهاجران آفریقایی بوده و ۱۵ زن و سه کودک نیز در میان‌ آن‌ها بوده‌اند که روی چند قایق بادی با مشکلاتی مواجه شده بودند.

این مهاجران نجات یافته که برخی در وضعیت بهداشتی نامناسبی بودند، روی کشتی‌های گارد ساحلی مراکش مراقبت های لازم پزشکی را دریافت کرده و با امنیت کامل به بنادر مختلف شمالی مراکش منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکش برای مهاجران آفریقایی که به دنبال دستیابی به زندگی بهتر قصد مهاجرت به اروپا را دارند به یک قطب مهاجرتی تبدیل شده است.

هر ساله هزاران مهاجر سعی می‌کنند به دلیل فقر و ناآرامی‌های موجود از طریق مراکش به اروپا فرار کنند که یا از طریق زمینی به "سئوتا" و "ملیلیه"، دو شهر وابسته به اسپانیا در شمال آفریقا رفته یا از طریق دریایی اغلب با قایق‌هایی ناامن به سمت اروپا می‌روند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق گفته مقامات مراکش تنها در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴۰ هزار و ۳۰۰ تلاش غیرقانونی برای مهاجرت توسط این کشور خنثی شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟