Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با تقدیر از پیرغلامان برگزیده، تجلیل از مفاخر و خانواده‌های شهدای یزد و اهدای پرچم اجلاس هجدهم به استان آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد. ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه هفدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی با سخنان استاندار یزد آغاز و با اهدای پرچم دوره بعد به استان آذربایجان شرقی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*محبت امام حسین(ع) محور اتحاد است

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در آیین اختتامیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در میدان تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد، اظهار داشت: تا چند روز دیگر محرم با همه آیین‌هایش از راه می‌رسد و شهر ما خود را در پوششی از رنگ‌های سبز اهل بیت، سرخ عزا و سیاه ماتم آذین بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خود به مانند کشتی نجاتی به سمت غرق شدگان می‌رود تا آنها را نجات دهد گفت: همین موضوع است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

استاندار یزد با بیان خیر مقدم به پیرغلامان و مسئولان کشوری گفت: شهرها و سرزمین‌ها همچنان که به جغرافیا، آثار و بناها شناخته می‌شوند هویت اجتماعی و فرهنگی هم دارند و یزد که جهان به احترامش قیام کرده و آن را به عنوان میراث بشری به ثبت رساند، مفتخر است که هویت فرهنگی خود را با عشق به امام حسین(ع) و یارانش گره زده است.

طالبی تصریح کرد: همانگونه که بناهای این شهر با جغرافیایش همخوان است، هویتش هم با مهر و محبت اهل بیت پیوند یافته و مستحکم شده و همچنان که نام امام حسین(ع) بهانه این اجتماع شکوهمند شده، صده‌های متمادی است که مردم یزد به شوق امام حسین(ع) گردهم جمع می‌آیند و شعار حب الحسین یجمعنا را به معنای واقعی محقق می‌سازند.

وی گفت: برای ما که در این سنت و فرهنگ پرورش یافته‌ایم، مایه مباهات و غرور است که محبت اهل بیت رسول‌الله(ص) بالاتر از هر گرایش و سلیقه‌ای همواره همه ما را با همه تفاوت‌ها در راستای خواستی مشترک گرد هم جمع می‌کند.

استاندار یزد افزود: این تجمع به شکلی زیباست که خود به یک جاذبه تبدیل شده و هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند تا ایام عزاداری امام حسین(ع) را در یزد سر کنند.

طالبی با بیان اینکه انسجام اجتماعی حاصل از این موضوع توسعه‌ای همه جانبه را برای این دیار رقم  می‌زند گفت: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند اتحاد حول محورهای مشترک است.

*پرچم جوانگرایی در هیئات عزاداری باید به دست پیرغلامان حسینی باشد

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌کشور، اظهار داشت: پیر به معنای مرشد است و خصلت مرشد دستگیری از جوانترها است.

وی تصریح کرد: در گام دوم، دوره میدان داری جوانان از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده که حتما هدایت و راهوری این کار باید توسط پیران انجام شود و یکی از این راهوران، حضرت آقا هستند که پرچم جوان‌گرایی را در دست گرفته‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌کشور خاطرنشان کرد: پرچم جوانگرایی در عرصه هیئت‌ها و روضه‌ها به دستان پیرغلامان حسینی است و رهبر انقلاب هم در عمل و هم در گفتار این موضوع را به صورت جدی مطرح کرده‌اند.

قمی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فعال در حکومت اسلامی خود را خادم خادمین امام حسین(ع) می‌دانند و برای همه آنها کسوت مهم است، اگر انتخابات هم انجام می‌شود، بشود ولی بحث کسوت هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیرغلامان همیشه باید پیشقدم در امور باشند گفت: در عرصه کربلا و عاشورا هم پیرغلامان پیشقدم بودند ولی در همان روز عاشورا در مقاتل مختلف نقل شده است که 40 جوان و نوجوان به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌کشور در ادامه به بیان روایتی از مظلومیت اسرای کربلا و حضرت امام سجاد(ع) پرداخت و بیان کرد: امام سجاد(ع) نسبت به مجلس روضه پدر بزرگوارشان ارزش و اهمیت بسیار بالایی قائل بودند.

قمی‌با بیان اینکه امام سجاد(ع) تمام عمر خود را پس از حادثه کربلا صرف روضه امام حسین(ع) کرد گفت: جای همه پیرغلامان و خادمان امام حسین(ع) روی چشمان ما است.

*تمبر «یزد حسینیه ایران» و تمبر «یادبود اجلاس پیرغلامان» رونمایی شد

همزمان با آیین اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در یزد، دو تمبر توسط مسئوالن حاضر در مراسم رونمایی شد.

نسختین تمبری که در این مراسم رونمایی شد، تمبر «یزد حسینیه ایران» بود که به مناسبت در پیش بودن ایام محرم الحرام به دست آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما رونمایی شد.

همچنین تمبر «یادبود هفدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی یزد» هم در این مراسم توسط مسئولان حاضر رونمایی شد.

هفدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی یزد دیروز صبح در شهرستان میبد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و عصر دیروز و صبح امروز هم مراسم های مختلفی با حضور پیرغلامان در استان یزد برگزار شد.

هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار می‌شوداجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان ـ یزد| همه ملت ایران نماد غیرت حسینی هستنداجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان ـ یزد| رئیس بسیج سازمان صداوسیما: حسینه‌داری و پیرغلامی امام حسین (ع) را از مردم یزد یاد گرفتیمپیگیری رئیس صداوسیما از سلامتی شیخ زکزاکی/ علی عسکری: با غیرت حسینی باید با ظلم مقابله کردبوستانی که به نام "پیرغلامان امام حسین(ع)" شد/ رئیس صداوسیما: شبکه‌های استانی در حل مشکلات مردم تاثیرگذارند

*خانواده شهید مدافع حرم شهید محمدخانی در اجلاس پیرغلامان تجلیل شدند

خانواده شهید مدافع حرم، شهید حسین محمدخانی در آیین اختتامیه هفدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) تجلیل شدند.

شهید حسین محمدخانی متولد تیرماه سال 1364 بود و در 16 آبان سال 1394 و در سن 30 سالگی در سوریه و به عنوان مدافع حرم به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار در دوران دانشجویی در یزد حضور داشت و خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه فعالیت‌های جهادی که به صورت ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است انجام داد.

شهید محمدخانی از بسیجیان ساده و مومن و مخلص یزد بود که در مبارزه با تروریسم از جان گذشت و با نام معاصر در سوریه به مبارزه با استکبار و تروریست‌ها پرداخت.

*35پیرغلام برگزیده ملی و بین‌المللی تجلیل شدند

در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از 35 پیرغلام حسینی که متوسط سن آن‌ها 83 سال است، بر اساس 12شرط از جمله سن بالای 75سال، حفظ بیش از دوهزار بیت شعر و تالیف و پژوهش در زمینه فرهنگ عاشورا بوده است تجلیل شد.

در این مراسم دربخش بین الملل از محمد مظهرالاشقر از دمشق، شیخ موسی آیدین از ترکیه، محمد رفیق از پاکستان، محمدجواد شیخ زاده ذاکر اهل بیت از افغانستان، دکتر مظفر سلطان حسن ترابی از هندوستان، اسقف آنتوان ضوء موسینیور و دکتر انور نجم العاملی از لبنان، سیدمحمود شاه حسینی از تایلند با اهدای تندیس اجلاس تجلیل شد.

همچنین تندیس اجلاس به دکتر عصام العماد از یمن، مالک جلیل الوان از عراق، لوییز خاویر از کلمبیا، عمران رجب اف از آذربایجان، دکتر شیخ محمد التل از ترکیه، موبد فریبرز شهزادی از جامعه زرتشتیان ایران، شیخ معین الدقیق و احمد امرالله فتح الله حیدر، پیرغلامان برگزیده بخش بین الملل اهدا شد.

در بخش ملی اجلاس از پیرغلامان برگزیده حاج حسین مزین از یزد، ماموسا دکتر عبدالسلام امامی از برگزیدگان اهل سنت کردستان، عوض خادمی قاسمی از اردبیل، سید علی اصغر کریمی از مازندران، سیدماشالله موسوی از لرستان، محمود عابری اصل از زنجان، سیدمهدی حسینی از گلستان، قربانعلی مولوی از چهارمحال و بختیاری، حسنعلی سقیرا از اصفهان، حسین زهره از همدان، محمدحسین رحیمی از استان مرکزی، محمد نعمتی از استان فارس، قربان طاهری از آذربایجان غربی، عباس عنقا از تهران، سیدجعفر ماه رخسا از خراسان رضوی، محمدمهدی موحد رضایی و داوود حسینی فرد از تهران، ابوطالبی از البرز و خانواده مرحوم شیخ حجت الاسلام و المسلمین احمد کافی تجلیل شد.

*پرچم مطهر حرم امام حسین(ع) تحویل آذربایجان شرقی شد

در پایان هفدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی، پرچم متبرک حرم حضرت امام حسین(ع) توسط مسئولان به استان آذربایجان شرقی به عنوان میزبان هجدهمین دوره این اجلاسیه تحویل داده شد.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم رسانه ملی تلویزیون ماه محرم رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت 48 ساعته کمیته انضباطی به مرادمند و حسینی برای ارسال دفاعیات

کمیته انضباطی به باشگاه استقلال، محمدحسین مرادمند و سید حسین حسینی 48 ساعت زمان داد تا دفاعیات خودشان را ارسال کنند.

طرفداری | کمیته انضباطی با ارسال ابلاغیه‌ای به باشگاه و دو بازیکن استقلال از آن‌ها خواست تا دفاعیه خود را به این کمیته ارسال کنند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، با اعلام کمیته انضباطی و حسب گزارش واصله از سوی سازمان لیگ فوتبال مبنی بر تخلفات صورت گرفته از سوی سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند "بازیکنان" و همچنین تماشاگران منتسب به تیم استقلال تهران، نفرات فوق و باشگاه مربوطه ظرف مهلت ۴۸ ساعت باید ابلاغیه خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • مهلت 48 ساعته کمیته انضباطی به مرادمند و حسینی برای ارسال دفاعیات
  • کاپیتان استقلال باز هم پدر شد + عکس
  • عکس| کاپیتان استقلال باز هم پدر شد
  • سیدحسین حسینی برای دومین بار پدر شد + عکس
  • پایان پرونده کاپیتان استقلال با تذکر؛ حسینی محروم نمی شود
  • تکلیف سید حسین حسینی مشخص شد!
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تجلیل از خادمان سی شب سی افطاری روستای کذاب
  • زمان پخش فصل سوم «سرزمین مادری» مشخص شد +فیلم