Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه سراسر استان یزد با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور به ضرورت توجه مسئولان به این گونه مسائل تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه این هفته استان یزد بر توجه بیشتر دولت به مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور و «شعور و شور»توامان در عزاداری های ماه محرم تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت یزد:

در عزاداری‌ها باید ابتدا شعور حسینی و سپس شور حسینی داشت/ کشور از لحاظ فرهنگی با مشکل روبه‌رو است

حجت الاسلام سید محمد جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با بیان اینکه در مجالس عزاداری سیدالشهدا باید بیان احادیث، فضائل و مناقب اهل‌بیت و بصیرت دادن به مردم وجود داشته باشد گفت: روضه خوانی و مصائب از دیگر مواردی است که باید در عزاداری‌ها باشد و هر دو مورد باید رعایت شود.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها ابتدا شعور حسینی و سپس شور حسینی است تصریح کرد: هر دو مورد در عزاداری‌ها نیاز است، نه اینکه بگوییم یکی باشد و دیگری نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مجالسی که گرفته می‌شود فقط انسان‌ها و شیعیان در آن شرکت ندارند بلکه ملائکه آسمان هم در آن حضور دارند که روایتی هم در این خصوص اشاره شده است.

آیت‌اللهی با بیان اینکه مجالس عزاداری‌ها باید در شان اهل‌بیت باشد اضافه کرد: ان‌شاءالله که بتوانیم عزادار واقعی حضرت اباعبدالله الحسین باشیم.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی که رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص بارها و بارها آن را تکرار کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرده بودند و به مسئولان و مردم نیز این مسئله را بیان کردند.

وی با بیان اینکه ما در کشور از لحاظ فرهنگی با مشکل روبه‌رو هستیم تصریح کرد: جامعه‌ای که بیش از 220 هزار شهید تقدیم اسلام کرده است نباید بی‌بندوباری و گناه و فساد در آن باشد.

آیت‌اللهی خطاب به مسئولان در خصوص مسائل فرهنگی کشور، گفت: جوانان کشور شهید نشدند که تنها عده‌ای به پُست و مقام برسند و مسئولان باید برای اجرایی‌شدن منویات مقام معظم رهبری، برنامه محور بوده و وظایف قانونی خود را جدی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم با این انتصاب شایسته اوضاع فرهنگی دارالعباده بهتر از پیش باشد.

امام جمعه موقت یزد به مشکلات اقتصادی و فسادهایی که در کشور وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث مشکلات اقتصادی و فساد نه تنها در برخی مناطق کنترل نشده بلکه روزبه‌روز در حال افزایش است و کاری هم برای کاهش آن صورت نمی‌گیرد.

 

امام‌جمعه بخش بهمن

دغدغه کشور حضور زنان در ورزشگاه است یا اشتغال جوانان و معیشت مردم؟

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به ضرورت دوری دولت از حواشی، تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند این حاشیه‌ها را برای مسؤولین و مردم پررنگ کنند و در همین راستا یک روز عدم حضور زنان در ورزشگاه و روز دیگر کمبود اختیارات را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای ارزیابی عملکرد یک‌ساله مسئولان است مسئولان به‌عنوان خادمان ملت وظایفی به دوش دارند که باید در انجام آن تلاش کنند.

 حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و فرهنگ را مورد تأکید قرار داده‌اند زیرا اگر ملتی اجازه داد فرهنگ ملی‌اش پایمال تهاجم فرهنگی بیگانه شود، آن ملت از دست رفته است. در جنگ فرهنگی دشمن با همه توان وارد شده و مسئولین ما هم باید با همه توان و امکانات این توطئه را خنثی کنند.

علیزاده یکی از ارکان مدیریت اقتصادی را مبارزه با مفاسد و بستن منافذ فساد دانست و اذعان کرد: مدیریت اقتصادی دولت باید با نظارت و چشم باز صورت گیرد. لذا اگر امروز بازار ارز با مشکل مواجه می‌شود، علت عمده آن عدم نظارت است.

وی تأکید کرد: گاهی چند میلیارد دلار به‌عنوان ارز به دست عده‌ای می‌دهند که به اسم واردات کالا جای دیگری مصرف یا قاچاق می‌کنند یا برای مسافرت‌های تفریحی خارجی اختصاص می‌دهند. برخی اوقات نیز این ارزها به اقلامی اختصاص می‌یابد که غیرضروری بوده و حتی مضر نیز هست.

امام‌جمعه بخش بهمن اضافه کرد: گاهی این سؤال مطرح می‌شود که چرا ارز دولتی به غذای حیواناتی مثل سگ و گربه تعلق می‌گیرید؛ اما به چادر زنان ما که واردات آن 93 درصد است اختصاص پیدا نمی‌کند؟ خب نظارت و مبارزه با فساد کار دولت است اگر دولت انجام ندهد قوه قضائیه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی هم که قوه قضاییه می‌خواهد کاری انجام دهد عده‌‌ای به این بهانه که با بگیروببند فساد برطرف نمی‌شود و این وظیفه دولت است، فضا را سیاسی می‌کنند. باید به این بهانه جویان گفت که اگر دولت کارش را درست انجام دهد و نظارت و حراست کند، کار به بگیروببند قوه قضائیه نمی‌کشد.

علیزاده با اشاره به ضرورت دوری دولت از حواشی، تصریح کرد: امور حاشیه‌ای که اولویت کمتری دارد انرژی کشور را گرفته و موجب می‌شود اموری که اولویت بیشتری دارد، بر زمین بماند. عده‌ای تلاش می‌کنند این حاشیه‌ها را برای مسؤولین و مردم پررنگ کنند و در همین راستا یک روز عدم حضور زنان در ورزشگاه و روز دیگر کمبود اختیارات را مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه بخش بهمن یادآور شد: دغدغه امروز کشور ورود زنان به ورزشگاه است یا اشتغال جوانان؟ مسئله اصلی کشور برگزاری کنسرت و سرگرم کردن مردم در برنامه‌های کاذب به اسم نشاط و شادی است یا معیشت و سفره‌های مردم؟

علیزاده تأکید کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران نیازمند وحدت و انسجام ملی برای مقابله با فشار و تهدیدهای دشمنان بیرونی و عوامل داخلی آن‌ها است، حاشیه‌سازی‌ها می‌تواند پیامدهای بدی برای نظام اسلامی داشته باشد.

وی در ادامه به مسئله سیاست خارجی و ارتباط با آمریکا اشاره کرد و گفت: با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس جی 7 فرانسه زمزمه‌ای از مذاکره مجدد با آمریکا به گوش رسید و کسانی گفتند اگر منافع ایران تأمین شود با هر کس و تحت هر شرایطی مذاکره می‌کنند.

امام‌جمعه بخش بهمن اضافه کرد: ما مخالف تعامل و مذاکره با سایر کشورها نیستیم. یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت‌ها این است که با دیگر کشورها نیز ارتباط داشته باشیم؛ اما رهبر انقلاب در این توصیه دو دولت و کشور را استثناء قرار دادند که یک آمریکا و دیگری رژیم صهیونیستی است.

علیزاده یادآور شد: دلیل منع مذاکره با آمریکا تجربه‌های 40 سال گذشته و به ویژه بعد از برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا نه‌تنها منافعی برای ایران ندارد بلکه ضررهای فراوانی هم دارد. این احمقانه است که کسی فکر کند ظالمی مثل آمریکا دروازه‌های دنیا را به روی ما می‌گشاید و کمک می‌کند که ما راه خودمان را ادامه بدهیم.

وی در ادامه به سالروز شهادت رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: ما 17 هزار شهید ترور در کشور داریم و آن کسانی که مرتکب این جنایات شدند امروز آزادانه در کشورهای غربی می‌چرخند. آن‌ها ایران را متهم به پشتیبانی از تروریسم می‌کنند درحالی‌که خودشان حامی تروریست و پرورش‌دهنده تروریسم هستند.

خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد: برای ما روشن است که جنایات تروریستی در ایران و فجایع امروز در جهان اسلام همه به آمریکا ختم می‌شود. منافقین، داعش و گروهک‌های تروریستی زیر چتر آمریکا جنایت می‌کنند و ما به روزی امید داریم که این آتش خودشان را بسوزاند.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال، یک دستور عملیاتی است

امام جمعه زنجان گفت: شعار سال یک دستور عملیاتی است و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- مسئولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه‌ها پیگیری شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به فرزندآوری اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی‌هایی است که جوانان مطرح می‌کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی‌رسانی به بندگان است.

وی با بیان اینکه باید دید در استان در حوزه کاری، فامیل و خانواده، شهر، محله خود چه قدم‌هایی را می‌توان برداشت، خاطرنشان کرد: گاهاً نگرانی‌هایی توسط برخی از جوانان برای فرزندآوری وجود دارد و وظیفه ما این است نگرانی جوانان را با مباحث قرآنی، اجتماعی، ملی و فرهنگی پاسخ دهیم.

خاتمی با تاکید بر تشویق جوانان برای فرزندآوری اضافه کرد: درست است برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد اما نگران معیشت بودن به وعده خداوند شک کردن است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند، از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

کد خبر 747156

دیگر خبرها

  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم