Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:00:50 GMT

آتش‌بس دولت سوریه در ادلب از روز شنبه آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۷۴۹۲

آتش‌بس دولت سوریه در ادلب از روز شنبه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ این مرکز در بیاینه ای افزود: ارتش سوریه از ۶ بامداد ۳۱ اوت ۲۰۱۹ به آتش بس در مناطق کاهش تنش پایبند خواهد بود و از گروه های مسلح خواست تا از اقدامات تحریک آمیز دست برداشته و به عملیات مسالمت آمیز آشتی ملی در مناطق تحت تسلط خود بپیوندند.

بر اساس توافق آستانه و سوچی بین آنکارا و مسکو، قرار بود ترکیه از مهر ماه سال ۱۳۹۷ با استقرار ۱۲ برج دیدبانی بر برقراری آتش بس و تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین عناصر مسلح تکفیری و تروریستی در این مناطق نظارت داشته باشد، ولی عملا تروریست ها با نادیده گرفتن توافق مزبور از تحویل سلاح هایشان، خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان ادلب با ۱۱ درصد از  مساحت ۱۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربعی سوریه، در شمال غربی ترین منطقه این کشور و در کنار استان های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد و از پنج شهرستان شامل ادلب، معره نعمان، اریحا، جسرالشغور و حارم تشکیل می شود.

از زمان لغو آتش ‌بس (۱۴ مرداد ماه) در دو استان حماه و ادلب به دلیل اقدامات تروریست‌ها و گروه‌های مورد حمایت ترکیه، تا کنون ارتش سوریه موفق شده تا ۳۰ نقطه را با  عملیات نظامی، آزاد کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو سوریه آنکارا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست برزیل از جامعه جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه

وزیر امورخارجه برزیل در واکنش به پاسخ نظامی شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونیستی، نسبت به پتانسیل گسترش درگیری‌ها به فراتر از نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امورخارجه برزیل امروز (یک‌شنبه) بیانیه‌ای منتشر کرد و از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها پس از اقدام ایران علیه اسرائیل گرد هم آیند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت برزیل با نگرانی جدی گزارش‌های ارسال پهپادها و موشک‌های ایران به سمت اسرائیل را زیر نظر دارد که کشورهای همسایه همچون اردن و سوریه را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که برزیل نسبت به «پتانسیل مخرب» گسترش خصومت‌ها در مناطق فراتر از نوار غزه، از جمله کرانه باختری و همچنین کشورهایی مانند لبنان، سوریه، یمن و اکنون ایران هشدار می‌دهد.

وزیر امورخارجه برزیل به شهروندان کشورش نیز توصیه کرد از انجام سفرهای غیر ضروری به منطقه بپرهیزند و گفت که اتباع حاضر در آن کشورها از راهنمایی‌های ارائه شده در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی سفارت‌های برزیل پیروی کنند.

همچنین اروگوئه نیز در واکنش به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی که در پی اقدام تجاوزکارانه این رژیم در حمله به کنسولگری تهران در دمشق انجام گرفت، از تشدید درگیری در خاورمیانه ابراز تاسف کرد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد امروز (یک‌شنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم شامگاه شنبه به نقل از مسئولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز یک نشست اضطراری برای بررسی اوضاع منطقه تشکیل دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • آغاز اولین نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال جاری
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • درخواست برزیل از جامعه جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی