Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی عزتی،مدیرعامل تاکسیرانی قم ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار تاکسی به همراه چهار هزار راننده کمکی، ۵ هزار وانت و سه هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه در قم داریم و حدود ۱۸ هزار نفر زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی در این شهر در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: جلساتی را برگزار کردیم تا زبان عربی و شهروندمداری را به رانندگان قمی در یک دوره آموزش بدهیم، این دوره به صورت رایگان است، البته رانندگان تاکسی قم منظم، قانون مدار و مصنف هستند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم افزود: ۹ هزار لاستیک بین ناوگان تاکسیرانی در شهر توزیع کردیم و شرکت تعاونی تاکسیرانی قم برای تامین نیاز رانندگان تاکسی به قطعات یدکی فعال است. همچنین صدور پروانه فعالیت کامیون در استان قم به سازمان تاکسیرانی واگذار شده است و در این راستا سه هزار و ۵۰۰ لاستیک بین رانندگان کامیون در قم توزیع شد.

عزتی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای رانندگان تاکسی قم اظهار کرد: رشته تاکسیرانی در دانشگاه علم کاربردی قم از سال جاری فعال شده است و امکان ادامه تحصیل رانندگان تاکسی قم در این رشته مهیا است و ۱۰ درصد هزینه تحصیل رانندگان توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: کارت اعتباری خرید یک ساله با اعتبار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به رانندگان تاکسی در قم داده می‌شود که در ابتدا اعتبار موجود در آن ۸۰۰ هزار تومان است و هر چهار ماه یک بار ۸۰۰ هزار تومان اعتبار به آن اضافه خواهد شد، رانندگان تاکسی فرصت چهار ماهه برای بازپرداخت این اعتبار ۸۰۰ هزار تومانی دارند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی خاطرنشان کرد: وظیفه برخورد با خودرو‌های شخصی مسافرکش بر عهده پلیس راهور است و باید پلیس این خودرو‌ها را جریمه کند، چون وظیفه جابه جایی مسافران بر عهده ناوگان تاکسیرانی است.

انتهای پیام/ش

افتتاحیه دوره آموزش زبان و فرهنگ شهروندی ویژه رانندگان تاکسی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228304 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی