Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:02:16 GMT

نجات جوان شیروانی سقوط کرده به دره اسطرخی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۹۳۹۹

نجات جوان شیروانی سقوط کرده به دره اسطرخی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه عصر امروز روی داده بود که در پی تماس تلفنی اهالی، نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای کمک رسانی و نجات به این جوان به منطقه اعزام شدند.

جعفر حیدری گفت: جوان مزبور از ناحیه کمر به شدتآسیب دیده و درد بسیاری داشت که پس از ارائه خدمات اولیه درمانی، توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بنا به گفته منابع محلی، رسیدن نیروهای امدادگر با تاخیر بسیار صورت گرفته و جوان مزبور با وارد عمل شدن تیم واکنش سریع خراسان شمالی، حدود ۳ ساعت پس از سقوط، به خارج از دره منتقل شده است.  

رضا علیزاده، رییس جمعیت هلال احمر شیروان ارائه هرگونه اطلاعاتی در خصوص این عملیات را به منوط به کسب اجازه از مرکز استان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: فرد مصدوم هنگام راه رفتن در لبه پرتگاه، به دلیل لغزیدن پا به درون دره سقوط کرده است.

ابوالفضل محبان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرد مصدوم که دچار ضایعه نخاعی در ناحیه لگن شده، به بیمارستان انتقال داده شده است که علائم حیاتی وی ثابت است.

وی در خصوص تاخیر عوامل و نیروهای امدادرسان هلال احمر شیروان گفت: شیروان، قوی‌ترین تیم امداد و نجات کوهستان استان را دارد ولی عملیات کوهستان، زمان طولانی‌تری نیاز دارد و در این مواقع اولویت نیروها در امدادرسانی ابتدا اقدام به انجام عملیات جبران شکستگی و جلوگیری از خونریزی و سپس انتقال مصدوم است.

روستای گردشگری اسطرخی، از توابع بخش مرکزی شیروان، واقع در ۲۸ کیلومتری جنوب این شهرستان، از جاذبه های گردشگری شیروان محسوب می شود.

این روستای کوهستانی از روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی است که در دره ای نسبتا ژرف قرار دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر حوادث خراسان شمالی شیروان سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:  براساس گزارش دریافتی مبنی بربر مفقودی دو نفر در ارتفاعات ییلاق ولی خان روستای نوروزلو شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: تیم اعزامی بعد از حضور در محل حادثه، و طی مسافت برای جستجوی افراد مفقودی پس از ۶ ساعت به دو طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ