Web Analytics Made Easy - Statcounter

'عمران خان' در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه منتشر شد، آنچه را که رویکرد تهاجمی دولت هند در قبال مردم مسلمان کشمیر خواند، مورد انتقاد قرار داد.وی افزود: بی تفاوتی جهان نسبت به عدم ثبات و آرامش در کشمیر نتایج خطرناکی به دنبال دارد در حالی که تداوم وضعیت بحرانی کشمیر، باعث افزایش تهدید جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: دو رقیب هسته‌ای شبه قاره (پاکستان و هند) مقابل یکدیگر قرار گرفته و احتمال رویارویی نظامی میان دو کشور بالا رفته است بنابراین اگر جامعه جهانی جلوی تهاجم هند علیه کشمیری‌ها را نگیرد،این وضعیت پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ضرورت دارد که جامعه بین الملل فراتر از مزایای معیشتی و تجاری فکر کند در غیر این صورت ممکن است وضعیتی همانند جنگ جهانی دوم به وجود آید اما این بار تهدید جنگ هسته‌ای در میان است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد و دهلی نو باید با در نظر گرفتن تهدید رویارویی در شبه قاره، باید از نقطه صفر مذاکرات دوجانبه درباره کشمیر و سایر مسائل راهبردی و تجاری را آغاز کنند.وی گفت: هر زمان که دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند تصمیم‌ خود مبنی بر لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را پس بگیرد و اقدام به لغو حکومت نظامی و سایر محدودیت‌ها در کشمیر کند، اسلام آباد نیز پای میز مذاکره با دهلی خواهد نشست.

عمران خان افزود: مذاکره با هند درباره کشمیر باید با حضور همه نیروهای سیاسی کشمیر انجام شود و پاکستان نیز طرح هایی در این خصوص در اختیار دارد که بیشتر بر احترام به خواسته‌های مردم‌کشمیر و حل این مناقشه براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تمرکز دارد.

همزمان با تشدید اوضاع کشمیر که باعث صف آرایی مجدد پاکستان و هند برای چندمین بار طی ماه های اخیر شده، بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین المللی از جمله اندیشکده ها ضمن هشدار جدی نسبت به بالا رفتن امکان رویارویی میان رقبای هسته ای در جنوب آسیا، بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو تاکید دارند.

دولت هند چهاردهم مردادماه امسال از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بوده است.

پس از تصمیم دولت هند تنش ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

پس از استقلال هند و پاکستان از انگلیس در سال 1326 تاکنون منطقه کشمیر همواره صحنه جنگ‌ها و درگیری‌های مرزی بوده است. مهاراجه کشمیر در آن زمان از پیوستن به پاکستان یا هند خودداری کرد. از آن دوره تا کنون هر دو کشور کوشیده‌اند این منطقه را به خاک خود ملحق کنند.

2323 کد خبر 1294635

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پاکستان هند تسلیحات هسته ای لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا باشگاه تراکتورسازی دونالد ترامپ ایران و آمریکا لژیونر فوتبال بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید در ۲۱ استان طی امروز و فردا از احتمال وقوع سیلاب،آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر،‌خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۴: مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵: سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل ۱ تا ۱.۵ متر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی،احتمال غرق شدن شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر.

توصیه: تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی ممنوع، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند