Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت السلام محمود شربیانی در خطبه های نماز جمعه عجب شیر افزود: عزاداری یک عمل مستحبی است و عزاداری سید سالار شهیدان طبق روایات از امامان معصوم بسیار ارزشمند است و تمام مفاخر عزاداری امام حسین(ع) را أفضل القربات می دانند.

وی به زمان عزاداری امام حسین(ع) که از اول ماه محرم شروع می شود اشاره کرد و افزود: اهل بیت (ع) قبل از محرم ما را به عزاداری امام حسین(ع) دعوت نکرده اند و هیات ها نباید خودسرانه عزاداری کنند بلکه زمان عزاداری ها باید در وقت و مکان مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شربیانی افزود: برخی هیات های عزاداری در زمان وقت نماز که واجب است عزاداری می کنند و باید این را بدانند که امام حسین(ع) در زمان جنگ در زیر آتش نیزه ها نماز را اقامه کرد .

وی تاکید کرد: نباید عزاداری ها باعث ناراحتی مردم شود باید مراعات حال مردم بود و در مکان مناسب عزاداری شود.

حجت الاسلام شربیانی حضور مبلغین دین اسلام در هیات های عزاداری را خواستار شد و افزود: هیات در محرم مکتب تعالیم عاشوراست و این مکتب باید با حضور مبلغین و روحانیون دینی باشد و مسئولان مساجد و تکایاها نیز باید مهمترین برنامه خویش را حضور مبلغ در مراسم و سخنرانی در خصوص سیره امام حسین(ع) قرار دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت افزود: منش شهیدان رجایی و باهنر مبتنی بر خدمت بی ریا و جهادی و بدون هرگونه گرایش جناحی بود و این دو بزرگوار به واقع الگوی یک دولتمرد جهادی و اسلامی هستند.

حجت الاسلام شربیانی با اشاره به نامگذاری هشتم شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم، گفت: این دو شهید بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند و آن ها جزو شهدای ترور هستند از این رو سالروز شهادت آن‌ها به روز مبارزه با تروریسیم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دولتمردان افزود: دولتمردان باید با الگوگرفتن از شهیدان رجایی و باهنر ، متوجه مسئولیت سنگین خود باشند.

حجت الاسلام شربیانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به دولت فرمودند که برای کارکردن، دو سال زمان کمی نیست و باید کار کنند و به مردم گزارش دهند؛ مقام معظم رهبری بر اولویت بندی کارها و عدم حاشیه سازی تاکید کردند، مردم نیاز به آرامش دارند تا بتوانند با دشمنان بجنگند و نیاز است که از هرگونه حاشیه سازی بپرهیزیم.

وی بیانات دیگر رهبری در دیدار با دولت مردان و تاکید ایشان بر دو موضوع اقتصاد و فرهنگ را یادآور شد و گفت: دولت مردان بهبود وضع معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری و نظارت بر بازار را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه برای دولت مردان است، افزود: ملت و دولت باید در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین

آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) با تلاش آتش نشانان بخیر گذشت و از بروز خسارت مالی سنگین جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش مشرق، در پی تماس پرسنل بیمارستان و گزارش آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حمل دستگاههای تنفسی ایستگاه ۷۱ ساعت ۰۰:۲۵ روز گذشته رهسپار محل حادثه به خیابان مدنی جنوبی، بیمارستان امام حسین(ع) شدند.

عیسی عبدالپور، معاون منطقه شش عملیات در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار رخ داده بود.

معاون منطقه شش عملیات در ادامه تصریح کرد: این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ متر مربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می کشید.

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان گفت: نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

عبدالپور خاطرنشان کرد: این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری های خاص گردد که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

معاون منطقه شش عملیات در پایان افزود: آتش نشانان ضمن عملیات مهار آتش پس از انجام لکه گیری و انجام عملیات تهویه(تخلیه دود و جایگزینی هوای تمیز) در ساختمان انبار داروی بیمارستان، ایمن سازی موقعیت و تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود پایان دادند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟