Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان روز شنبه با علام این خبر، گفت:  ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان به رقم ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار و احراز رتبه برتر کشوری در این شاخص از دستاوردهای دیگر دولت در بخش کشاورزی استان زنجان است.

جواد تاراسی احراز رتبه برتر کشوری در تولید، فرآوری و توزیع انواع بذور گواهی شده به میزان ۲۰ هزار تن در سال، توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار در سطح ۲ هزار  هکتار و اجرای طرح‌های زیربنایی حدنگاری و رفع تداخلات به ترتیب در سطح ۲۷۰ و ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان  را از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در دولت تدبیر و امید برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: رکورد تولید و خرید تضمینی محصول گندم به ترتیب به میزان بیش از ۵۲۰ و ۴۵۵ هزار تن طی دولت تدبیر و امید در استان زنجان شکسته شد.

تاراسی از افزایش ارزش ریالی و وزنی صادرات محصولات کشاورزی و احراز رتبه برتر سنواتی استان در طول مدت دولت تدبیر و امید در استان زنجان خبر داد و افزود: تثبیت ژن چند قلوزایی در گله‌های گوسفند نژاد افشاری ۷۰ روستا و در سطح ۱۷ هزار راس دام سبک، ارتقای سهم کشوری استان در تولید جوجه مرغ مادر تخم‌گذار به ۲۵ درصد و ایجاد بزرگ‌ترین زنجیره پرورش بوقلمون با تولید ۱۴ درصد گوشت بوقلمون کشور از دیگر موفقیت‌ها و دستاوردهایی است که در بخش امور دام محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ارتقای شاخص مصرف و تولید آبزیان و احراز رکورد تولید ماهیان سردآبی به میزان سالیانه ۱۶ هزار تن در این استان بیان داشت: در دولت تدبیر و امید همچنین توسعه برنامه‌های آموزشی و ترویجی و احراز رکورد سنواتی کشوری در خصوص آموزش بهره‌برداران، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی محقق شده و خودکفایی در تولید هسته‌های بذری لوبیا و سیب زمینی حاصل شد.

به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود ۸۰۰ هزار زمین کشاورزی دارد که از این مقدار حدود ۱۸۵ هزار زمین آبی(زراعی و باغی) است.

۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی زنجان آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم