Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره امکانات و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاهی این استان اظهار کرد: در حوزه صنعت کشاورزی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و به‌‌روزی داریم همچنین درصدد ایجاد یک باغ مدرن میوه در واحد کرمانشاه هستیم تا ضمن درآمدزایی از طریق تولیدات مختلف در این باغ، یک پایلوت مدرن در این زمینه برای گسترش کشاورزی در سطح استان ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف استانداری کرمانشاه هم در جهت توسعه صنعت کشاورزی، قرار است 400 هکتار زمین به ما واگذار شود.

وی درباره ارتباط واحدهای دانشگاهی این استان با صنایع مختلف گفت: صنایع موجود در استان کرمانشاه شامل پتروشیمی و برخی صنایع کوچک می‌‌شود. با کمک دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه تلاش کردیم تا ضریب نفوذ دانشگاه در صنایع مختلف را افزایش دهیم. از صاحبان صنایع استان، برای حضور در دانشگاه و بهره‌‌‌مندی از دانش موجود دعوت به عمل آوردیم همچنین درصددیم تا با حضور استاندار در دانشگاه، ظرفیت‌‌های موجود در حوزه صنعت و اشتغال‌‌‌زایی را ارائه کنیم تا با برنامه دقیق‌‌‌تری در جهت توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره آشتی دانشگاه با صنعت و ثمرات آن خاطرنشان کرد: در تمام دنیا، صنایع مشکلات خود را با دانشگاه در میان می‌‌‌‌گذارند و از حضور متخصصان بومی بهرمند می‌‌‌‌‌‌شوند. اگر امروز در صنایع دفاعی به پیشرفت رسیدیم، حاصل توجه به توانمندی جوانان بوده است. در حقیقت، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت که نقش مهمی در توسعه یک کشور دارد باید به صورت یک قانون درآمده تا حمایت دولت را به همراه داشته باشد. بدون تردید، آشتی دانشگاه با صنعت، زمینه‌‌ساز اشتغال‌‌‌‌‌‌‌زایی، خودکفایی و استقلال خواهد بود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

وی درباره ایجاد دفاتر صنعتی در دانشگاه تصریح کرد: بدون تردید، ایجاد دفاتر صنعتی در دانشگاه منجر به ایجاد ارتباط نزدیک میان دانشگاه و صنعت شده است. به این ترتیب صاحبان صنایع مسائل خود را با دانشگاهیان مطرح می‌‌کنند و از دانشگاه کمک می‌‌گیرند. دانشگاه هم با بررسی دقیق مشکلات موجود در صنعت، استادان و دانشجویان خود را به دل صنایع مختلف برده که علاوه بر کسب تجربه عملی در صنعت، زمینه‌‌‌‌‌‌ای برای اشتغال دانشجویان در صنایع گوناگون خواهد شد.

امینی در پایان درباره ثمرات ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت تاکید کرد: قطعا حضور اعضای هیئت علمی در صنایع مختلف جهت گذراندن فرصت مطالعاتی در صنایع داخلی به جای حضور در دیگر کشورها، ثمرات غیرقابل انکاری در جهت رونق تولید داخلی خواهد داشت. با توجه به اعمال تحریم‌‌‌ها در کشور توسط بیگانگان، فرصت مطالعاتی در داخل، راهی است برای خودکفایی و استقلال کشور با تکیه بر دانش متخصصان بومی که مشکلات صنعت را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه جهانشیر امینی پتروشیمی اشتغال‌‌‌زایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه پتروشیمی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه

علی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به نقش عمده و برجسته آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) دانشگاه در ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی به مردم شریف استان و استان‌های همجوار به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر اشاره و اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۲۵ مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد و بعد از تولد بیماری تالاسمی و فنیل کتونوریا و ۱۰۰۰ مورد آزمایش سیتوژنتیکی و تشخیص اختلالات کروموزومی پیش از تولد (آنالیز مایع آمینوتیک) و بعد از تولد در این مرکز انجام شده است.

وی به انجام سه هزار مورد آزمایشات غربالگری سلامت جنین سه ماه اول و دوم، ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی کروناویروس ارسالی از مراکز بهداشتی و درمانی استان، ۳۰۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های ویروسی وسرطانها و انجام ۴۰۰۰ مورد آزمایشات پاتولوژی و سیتولوژی در این مرکز طی سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی داخلی, کنترل کیفی خارجی و استاندارد سازی آزمایشگاه، خرید, نصب و راه اندازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز از محل درآمدهای اختصاصی به میزان بیست و پنج میلیارد ریال نیز در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6084657

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان