Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست در این گزارش به کنار گذاشته شدن آشکار «جان بولتون» از پروژه صلح افغانستان اشاره کرده و می‌نویسد: درحالیکه دستیاران ترامپ در اوایل ماه جاری خود را برای شرکت در یک نشست در مورد آینده افغانستان آماده می‌کردند، یک مقام ارشد در لیست اصلی دعوت‌ها نبود: جان بولتون، مشاور امنیت ملی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ارشد آمریکا گفتند که بطور عادی حضور دستیار عالی امنیتی بسیار مهم و حیاتی است. ما این بار اشتباهی رخ نداده بود.

این مقامات در گفتگو با واشنگتن پست خاطرنشان کردند: بولتون که مدتهاست از حضور گسترده نظامی آمریکا در سراسر جهان حمایت می‌کند، به یک دشمن داخلی پایدار در مقابل توافق صلح نوظهور آمریکا، طالبان- با هدف پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا- تبدیل شده است.

این مقامات اضافه کردند که مخالفت او با تلاش‌های دیپلماتیک در افغانستان، ترامپ و دستیارانش را ترغیب کرد که شورای امنیت ملی را از مباحث حساس درباره این توافق کنار بگذارد.

کنار گذاشتن بولتون سؤالاتی درباره میزان نفوذ حقیقی او در دولتی که به دنبال خروج نیرو از افغانستان، انعقاد یک توافق هسته‌ای بلندپروازانه با کره شمالی و نیز تعامل احتمالی با ایران است، مطرح کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی بولتون مخالف این تلاش‌ها است، یک مقام ارشد آمریکایی در این رابطه گفت: اکنون مشاور امنیت ملی در سطوح مختلفی از تصمیم گیری ها دخالت داده نمی‌شود.

شدت این اختلافات به حدی است که بولتون نسخه‌ای از پیش‌نویس توافق احتمالی ایالات متحده با طالبان را درخواست کرده بود؛ اما زلمای خلیل زاد نماینده ایالات متحده در این مذاکرات درخواست او را رد کرد و گفت که بولتون نمی‌تواند شخصاً دریافت کننده پیش‌نویس باشد. برخی مقامات کاخ سفید به واشنگتن پست گفتند که این موضوع بولتون را عصبانی کرده است و او را تحقیر کرده است و نهایتاً به وی گفته شد که پیش‌نویس به شورای امنیت ملی ارسال شد و نه صرفاً برای خود وی!

کد خبر 4706825 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: جان بولتون دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا افغانستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ عراق فلسطین سوریه فرانسه برجام جی هفت جنگ 2015 یمن روسیه ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است