Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@19:21:29 GMT

۳ خصوصیت بارز یک کارآفرین

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۳۷۴۶

۳ خصوصیت بارز یک کارآفرین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، شور و اشتیاق برای انجام کاری منبع اصلی انرژی، انگیزه و کار و تلاش است. نیروی محرکه برای هر کارآفرین همان چیزی است که به وسیله آن هر کاری ممکن می شود.  وقتی برای انجام کاری پر از شور و اشتیاق هستید و برای موفق شدن در آن انگیزه بالایی دارید، ناخودآگاه در انجام آن کار مداومت و پشتکار بیشتری به خرج می دهید و خستگی از تلاش و کار زیاد برایتان خالی از معنی می شود در نتیجه هر چه بیشتر آن کار را انجام دهید، شانس های موفقیت بیشتر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیاق داشتن برای انجام کاری ، کلید اصلی تسلط یافتن بر آن کار یا آن مهارت است. این در همه کارآفرینان موفق مشترک است.

*درک و آگاهی : داستان BATA  (بی تا) بهترین مثال از این ویژگی کلیدی است. BATA (بی تا) نام یک فروشگاه زنجیره ای در آفریقاست که حتی در دورترین نقاط آن نیز مستقر است. داستان از این قرار است که اواخر قرن نوزدهم میلادی آفریقا در حال ایجاد و توسعه بازار جهانی خود بود.‌بسیاری از شرکت های تولید کننده کفش، نمایندگان خود را به آفریقا فرستادند تا ببینند آیا فرصت شغلی در این بازار نوظهور وجود دارد یا نه ! اما اغلب آن ها  با این جمله به خانه هایشان بازگشتند که هیچ کس در آفریقا کفش نمی پوشد بنابراین هیچ بازاری در آنجا برای کفش های ما وجود ندارد. همه منصرف شدند به جز تیم فروش BATA که با اشتیاق و هیجان زده گزارش دادند « هیچ کس در آفریقا کفش نمی پوشد بنابراین بازار بزرگ و فرصت های شغلی بسیاری برای کفش ها و تولیدات ما در آفریقا وجود دارد.» یکی از کارآفرینان موفق در زمینه تجارت الکترونیک در یکی از مصاحبه هایش گفته بود زمانی که برای اولین بار قصد راه اندازی کسب و کار خود در کشور خود را داشت ، کمتر از یک درصد از افراد به صورت آنلاین خرید می کردند و مفهومی تحت عنوان تجارت الکترونیک به شکل امروزی آن به سختی برای همگان معنا داشت. قابل درک بود و زمانی که ایده اش را با دوستانش مطرح کرده بود آن ها گفته بودند اکنون بازار آماده پذیرش چنین ایده ای نیست اما او با درک و آگاهی بالا از موقعیت، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و طولی نکشیده که به موفقیت دست پیدا کرد. او عقیده دارد کارآفرینان حقیقی می توانند فرصت ها را ببینند و بیابند، درست همان جایی که دیگران نمی توانند یا انجام نمی دهند.

* استفاده از استعدادهای پنهان و بالقوه : تحقیقات نشان می‌دهند ظرفیت مغز یک انسان بالغ بسیار بزرگ تر و بیشتر از آن چیزی است که از آن استفاده می شود. اغلب کارآفرینان ساعت های زیادی از خواب و تفریحاتشان با دوستانشان را فدا می کنند تا روی استعدادهای درونی خود و شکوفایی و ظهور آن ها سرمایه گذاری کنند . آن ها وقت خود را به گشت زنی در رسانه های اجتماعی یا گوش دادن به اخبار و شایعات و حاشیه ها تلف و مغزشان را با اطلاعات غیر ضروری پر نمی کنند بلکه آن ها ذهن خود را با محتواهای با کیفیت تغذیه می کنند . اطراف خود را با افراد موفق احاطه می کنند و همیشه کنجکاو چیزهای جدید هستند. اگرچه استعدادهای درونی و بالقوه ای که هر فرد داراست از دیگری متفاوت است اما خبر خوب آن است که مغز انسان می تواند تربیت شود. اما قبل از این که این نوع از تربیت هدفمند اتفاق بیفتد ، این نکته را باید ذکر کرد که همه این داستان ها با والدین ما آغاز می شود. البته ابتدا با DNA  که در کنترل آن ها نیست و دوم با تعلیم و تربیت و آموزش خانوادگی توسط والدین که به شدت مسئول این قضیه هستند. بر اساس یک مطالعه علمی 85 درصد مغز انسان تا سن پنج سالگی رشد می کند بنابراین سال های اولیه محیط پیرامون یک کودک می تواند به اندازه یک عمر زندگی، تاثیرات مثبت و منفی داشته باشد بنابراین دولت ها و برنامه های توسعه کارآفرینی که به دنبال تربیت کارآفرین های بیشتر در جهان هستند باید این موضوع را با آموزش والدین آغاز کنند که چگونه روحیه کارآفرینی را در کودکان خود ایجاد یا چگونه فرزندانی با طرز فکر کارآفرینانه تربیت کنند تا کودکان، نوجوانان و جوانان بتوانند از استعدادهای پنهان و بالقوه خود در مسیر موفقیت هایشان استفاده کنند و محیط خانه فقط محلی برای رشد فیزیکی فرزندان نباشد بلکه در کودکی آن ها را آموزش دهند تا زمانی که بزرگ می شوند و قابلیت مغز کمتر می شود ، از آن ها کارآفرینان بالقوه ای ساخته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت الکترونیک کسب و کار کارآفرینی فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک، در سطح بین المللی، لیونل مسی و خوان سباستین ورون دو نفر از بزرگترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین هستند. اولی، اسطوره بارسلونا و برنده هشت توپ طلا و دومی، با دوران موفق در پارما، لاتزیو، اینترمیلان، منچستر یونایتد و چلسی.

هر دو در تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ هم‌بازی بودند و در آن زمان لئو برای اولین بار کاپیتان تیم ملی شد. او پس از این دوره موفق توانست به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شود.

ورون که خود در سال ۲۰۰۲ کاپیتان تیم ملی بود در مصاحبه‌ای در مورد هم‌بازی شدنش با مسی صحبت کرد. او گفت:«لئو در مقطعی به مشکل‌ خورد. این طبیعی است. دیه‌گو(مارادونا) لئو را برای کاپیتانی تیم انتخاب کرد، درحالی‌که گزینه‌های دیگری بودند که از او باتجربه‌تر بودند.

تغییر او مرا شگفت‌زده نمی‌کند. در زمانی که او برای بارسلونا می‌درخشید من با خوشحالی می‌دیدم که او به حقش رسیده است.
من او را بیشتر به‌عنوان یک قهرمان و رهبر می‌دیدم. در طول سال‌ها شما باید این نقش را بازی کنید و او این کار را به خوبی انجام داد.

بعد از اینکه توانست نقش خود را به‌عنوان کاپیتان پیدا کند علاوه‌بر زمین در رختکن هم درخشان بود. من به صحبت‌های او در رختکن گوش می‌دادم و محو نظراتش می‌شدم. برای همین در سال‌های آینده که کارهای شگفت‌انگیزتری انجام داد از شرایطش تعجب نکردم. می‌دانستم که به آنجا خواهد رسید.»

دیگر خبرها

  • در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • بانوی کارآفرین نظرآبادی
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین