Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در یکی از جلسات درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) اذعان داشت: چقدر این سخن حسین بن علی (صلوات الله علیه) بلند است که همانگونه که خداوند در سوره «کهف» فرمود در تمام مأموران من یک آدم بی‌عرضه، اختلاسی و نجومی نیست؛ ﴿وَ مَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً﴾

وی افزود: حضرت نیز همین بیان را وقتی خواست نظام کربلا را تنظیم کند بیان داشت و فرمود: در دستگاه من احدی از این گونه افراد وجود ندارد، خیلی این حرف بلند است! این حرف، حرف خداست در تدبیرات عالم و حسین بن علی از آن منظر که «خلیفة الله» است می‌گوید در دستگاه من نیز احدی از افراد خلاف کار و مضلّین نیست «إلی یوم القیامة»! یعنی حضرت فرمود اگر کسی بخواهد به نام او تبلیغ کند، به نام او کتاب بنویسد، به نام او قلم‌فرسایی کند، به نام او وقف کند، به نام او حسینیه بسازد، اگر ذره‌ای خدای ناکرده خلاف در کارش باشد جز دستگاه حسینی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: این جمله را حضرت به عبید الله بن حر جحفی فرمود. کربلا و عاشورا یعنی این! این است که می‌ماند در نتیجه اگر کسی خواست به دستگاه سالار شهیدان راه پیدا کند که بهترین دستگاه است، باید طیب و طاهر باشد.

کد خبر 4706857

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی عاشورا کربلا عید غدیر خم کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی فلسفه مباهله امام علی ع ابن سینا معرفی کتاب علوم انسانی اسلامی گفتگوی ادیان سازمان تبلیغات اسلامی سرای اهل قلم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله جوادی آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان دهنوی