Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-محمدمیلادعبداللهی؛ با اعلام آسوشیتدپرس دولت چین، اقدامات تجاری تنبیهی علیه آمریکا در شرایط کنونی را کافی دانسته و قصدی برای افزایش آن‌ها نخواهد داشت. این بیانیه باعث شد که با وجود تهدید رئیس جمهور آمریکا به منظور افزایش تعرفه بر واردات برخی از محصولات چینی، امیدواری  معامله‌گران بازارهای جهانی به حل و فصل اختلافات، بین دو اقتصاد نخست جهان تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جینگ یی پن، یک کارشناس بازار در بانک " ای جی چین" بیان کرد: بیانیه چینی‌ها سبب شد تا بازار به طور موقت شاهد یک وضعیت آرام باشد، گرچه این دولت منتظر نتایج انتخابات 2020 ایالات متحده خواهد ماند.

اما از سوی دیگر در قاره سبز، شاخص "دکس" (بورس فرانکفورت آلمان) رهبر جریان صعودی بود و با جهش ۱.۲ درصدی به ۱۱ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. در فرانسه شاخص " کک ۴۰" (بورس پاریس) با ۱ درصد صعود به ۵۵۰۰ واحد رسید و در انگلیس شاخص " فوتسی ۱۰۰" (بورس لندن) با ۰.۷ درصد افزایش در سطح ۷۲۳۹ واحدی بسته شد

از طرفی در آمریکا هم ادامه روند صعودی شاخص‌ها منجر شد دو شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" و " اس اند پی ۵۰۰" هر دو با جهش ۱.۳ درصدی بسته شده و شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز با صعود ۱.۵ درصدی به کار خود خاتمه داد

درآسیا هم شاخص بورس توکیو، سیدنی استرالیا، هند، نیوزلند و تایلند در مجموع وضعیت مثبتی به خود دیدند.

در قسمت طلای سیاه نیز، بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۹ سنت کاهش به ۵۵.۹۲ دلار و نفت برنت با ۴۳ سنت کاهش به ۶۰.۰۶ دلار رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت رئیس جمهور آمریکا واردات اقتصاد جهان انتخابات ایالات متحده شاخص فرانسه انگلیس بورس تایلند دلار نفت تجارت بازارهای جهانی قدرت اقتصادی چین و آمریکا اختلافات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با رشد ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۸۶۷ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۳,۸۰۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۹,۴۰۳.۹۶۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746311

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی