Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:04:30 GMT

بازگشت ۵۱۹۴۷ حاجی با ۲۱۳ پرواز تا پایان ۷ شهریور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۴۸۰

بازگشت ۵۱۹۴۷ حاجی با ۲۱۳ پرواز تا پایان ۷ شهریور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰۵۴ حاجی با ۵۴ پرواز به فرودگاه امام خمینی (ره) و ۳۸۸۹۳ حاجی با ۱۵۹ پرواز به ۱۴ فرودگاه کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین تعداد پروازها با انجام ۹۵ پرواز از فرودگاه امام (ره) صورت می گیرد افزود: عملیات حج در سال جاری با انجام ۷۳۸ ‌پرواز رفت و برگشت و اعزام ۸۸ هزار و ۵۵۰ ‌حاجی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: پروازهای برگشت حجاج از ۲۵ مرداد آغاز شد و تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.  

به گفته جعفرزاده براساس گزارشات دریافتی سازمان هواپیمایی کشوری از ۱۹ فرودگاه کشور که عملیات بازگشت را برعهده دارند سرویس دهی در فرودگاه ها و پاسخگویی مدیران فرودگاهها و روسای ایستگاه های پروازی با حساسیت های مورد انتظار صورت می گیرد 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اظهارداشت:  تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی، گمرک و حراست های مستقر در فرودگاهها تاکنون در رضایتمندی بدرقه کنندگان و مستقبلین حجاج قابل اغماض نبوده است.

وی در پایان با بیان اینکه تمامی پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود گفت:  مردم عزیز برای دریافت هر گونه اطلاعات بیشتر از وضعیت بازگشت حجاج، می توانند  به سایت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند

کد خبر 4706928

منبع: مهر

کلیدواژه: حج تمتع سازمان هواپیمایی کشوری بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بازار سهام قیمت دلار بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت دلار وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی فرهاد دژپسند قیمت سکه بهار آزادی صنعت خودروسازی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین آجیلیان افزود: فردا سوم اردیبهشت ماه اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و امام خمینی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با با بیان اینکه از فردا سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اقدام به جابه‌جایی زائران عمره خواهیم کرد، گفت: از روز دوشنبه اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

وی افزود: در طی این ۱۰ روز دو پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد.

آجیلیان اضافه کرد: در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جا به جا می‌شوند و در طول این ۱۰ روز دوهزار ۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲ هزار ۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی اعزام می‌شوند که در مجموع حدود پنج هزار و ۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: پروازهای سفر عمره بعد از گذشت ۹ سال از فردا با همکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

همچنین آئین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید عبد الفتاح نواب نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و جناب آقای سید عباس حسینی رئیس محترم سازمان حج و زیارت ساعت ۲.۵ بامداد دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ در ترمینال سلام برگزار شود.

پیش از این عملیات عمره مفرده که قرار بود بعد از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ با اولین پرواز بنا بود از فرودگاه امام (ره) از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد تا اطلاع ثانوی این پروازها لغو شد و با توجه به طولانی شدن صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران‌ایر به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه همه ثبت‌نام‌کنندگان را به حسابشان بازگرداند.

کد خبر 6084678

دیگر خبرها

  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود